Ik raak aardig in de war door alle adviezen, dus ook hier stel ik mijn vraag maar even: is het geven van pap nuttig of overbodig voor een baby van 6 maanden? Ik lees namelijk dat het niet hoeft omdat je direct met brood kunt beginnen? Maar hoe zit dit dan met de fles die je in feite laat vallen voor die boterham? Mijn zoontje is 6 maanden en ik heb hem vanmorgen zijn eerste Bambix fijne granen papje gegeven met opvolgmelk. Het leek mij een goed begin, maar bedacht me ineens dat een baby van 6 maanden misschien al best aan een boterham kan wennen? Want er zijn mama's die schrijven dat hun baby van 6 maanden al aan een boterham zit...
Goedemorgen, Dankjewel voor je vraag op het forum. Na 6 maanden gaat het ontbijt een belangrijke rol spelen. Pap bevat vezels, die belangrijk zijn voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Vanaf 6 maanden kun je ook een start gaan maken met een broodkorstje. Gaat dit goed dan kun je een volledige boterham aanbieden. Je kunt het broodkorstje of de boterham aanbieden naast de middagfles, zodat je er echt een lunchmoment van maakt. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou