hallo, Ben al ver over de helft nu. En heb om eerlijk te zijn tegen beter weten in, de afgelopen maanden nog al absurt eetgedrag gehad... Nu woog ik al veel te veel maar ging laatst op de weegschaal staan en schrok er toch wel van. Mijn vriend ging weer normaal eten na nieuwjaar omdat hij met mij meegegeten had dus ook extreem veel was aangekomen. Nu ben ik mee gaan doen met normaal eten alleen durf ik nog wel eens tussendoor iets te pakken wat niet op de "gezonde " lijst staat. Maar doordat ik nu dus vrijwel gezond eet met weinig slechte tussendoortjes... val ik wel af. Kan me niet echt voorstellen dat het veel kwaad kan aangezien ik aan mijn fruit groente zuivel brood etc. per dag kom en toch wel erg veel reserves heb ook. Maar wil dit wel volhouden omdat ik anders bang ben hoeveel ik weeg tegen het einde van de zwangerschap. Ik wil niet persé afvallen wil in ieder geval niet aankomen... Hoop op een zinnig antwoord want nee lijnen doe ik niet want dat mag niet
Hi Maliza3, Bedankt voor je vraag via het forum! Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Tijdens je zwangerschap hoef je niet meer te eten dan gebruikelijk. Goed om je aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden tijdens je zwangerschap te houden. Zo weet je in ieder geval dat de kleine niets tekort komt. Omdat je eetpatroon nu veranderd is reageert je lichaam hier op. Maak je je zorgen of je niet teveel afvalt dan is het goed om dit altijd te bespreken met je verloskundige. Zij weegt je natuurlijk en kan zien of alles nog goed gaat. Fijne zwangerschap gewenst! Groetjes, Samara - Nutricia voor jou
Bedankt voor je antwoord ik maak me nog geen zorgen. heb gekeken wat een zwangere vrouw per dag ongeveer mag/moet eten dus daar houd ik me zeker aan en vaker nog iets meer dan minder haha omdat het toch een hele omschakeling is. Nu ben ik nog geen één keer gewogen bij de verloskundige... net bij de intake moest ik zeggen wat ik woog ivm dat ze geen weegschaal had toevallig had ik me die ochtend zelf gewogen voor de rest hebben ze me nog geen één keer gewogen erna. Maar voel me zelf verder goed, moet wel ivm overgewicht morgen suikertest doen maar daar vrees ik eigenlijk ook niet echt voor. zelf getest tussendoor en iedere keer nog netjes.. Ik kijk even aan hoe het gaat met gezond eten en als ik inderdaad naar mijn idee teveel afval zal ik het vragen aan de verloskundige maar denk niet dat het met mijn overgewicht erg veel uit maakt...
Hi Maliza3, Erg fijn om te horen dat je zo goed bezig bent met de voeding! Goed om het in de gaten te houden en anders te bespreken. Zoals ik lees moet dat helemaal goed gaan komen. Geniet nog van je zwangerschap Groetjes, Samara - Nutricia voor jou