ik heb een dilemma.. onze dochter is morgen 7 weekjes... en is s'avonds vaak wat onrustig en huilerig.. ik heb het idee dat ze dan gewoon erg moe is.. vaak begint het rond een uur of 20:00 tot na haar laatste fles tussen 23:00 en 0:00 uur... Nu vroeg ik me af.. moeten we haar nu gewoon in bed stoppen? we hebben dat net geprobeerd maar dan begint ze te 'roepen' (kreetjes te geven) en dat gaat op een gegeven moment over in huilen.. Ik heb haar dus maar weer uit bed gehaald.. als ze wat ouder was geweest had ik haar laten liggen maar omdat ze nog zo klein is heb ik haar dus toch maar gepakt.. als we gewoon met haar op de bank gaan zitten begint ze ook kreetjes te geven wat dan over gaat in huilen.. we moeten dus de hele tijd met haar door te kamer wandelen/dansen haha daar worden we behoorlijk moe van! Dus... wat zouden jullie doen? en is dit herkenbaar?
Herkenbaar, huiluurtjes... Lekker bij je pakken... Hier merkten we dat in bed na de 4e fles om 1900 niet werkte, huiluurtjes... Om 21:00/21:30 begon meneer zijn slaap te krijgen en dan viel ie in de box in slaap... Maar ja 1/1,5 later weer wakker maken voor de fles?! We hebben fles naar 21:30/22:00 kunnen verschuiven net zodra hij in slaap begon te vallen... En hij sliep door tot 06:00... Hij ging dus om 21:30 zijn nacht in... En als ik mijn nacht in ga wil ik ook niet gestoord worden de fles van 23:09 ging ook steeds slechter
Lekker bij je nemen. Onze dochter deed dat ook, wij hebben haar altijd bij ons genomen, gewiegd/gezongen/gekletst etc. Wel elke avond geprobeerd om 20.00u ofzo in bed te leggen maar als het niet werkte haalde ik haar gewoon bij me. Dit heeft een paar weekjes geduurd maar vanaf de leeftijd van 3 maanden accepteerde ze ineens om 20.00u haar bedje. Komt goed
Was bij ons ook zo. 's Avonds wou hij veel vaker drinken dan overdag (kreeg borstvoeding) en constant bij ons liggen. Dus gaf ik elke anderhalf uur bv, en verder knuffelde ik hem en zong ik liedjes, dan vond hij het ook prima. Lekker bij je houden en een dvd'tje kijken
Zoals hiervoor al gezegd is, huiluurtjes. Dat hebben ze nodig om de dag te verwerken. Het is aan jou de keuze of je haar in dr bedje laat of bij je houd. Ik zelf heb beide opties geprobeerd. Als ik dr bij me hield kreeg ze nog meer prikkels, waardoor het huiluurtje een huil3uurtje werd. Als ik dr in dr bedje legde en om de 10 minuutjes ging troosten (ookal hielp t niet) was t na een uurtje klaar. Ik koos dus uiteindelijk voor dat laatste. Luister dus gewoon naar je gevoel en kijk waar je kindje het beste op reageert. Succes. Is een vervelende periode waar je ff doorheen moet.
Lekker bij je nemen hoor... je kindje is nog zo klein...! Lekker juist van genieten...! Ik heb avonden/weken/maanden met mijn kleine ventje op de bank gelegen met hem op mijn borst... heerlijk!!! Voor je het weet zijn ze daar te groot voor!
Bedankt voor jullie reacties. Ja mijn gevoel zegt ook bij me nemen, maar gewoon rustig zitten op de bank is er dus niet bij.. we moeten echt door de kamer lopen dansen met haar dan is ze stil en zodra ik of mijn man weer ga zitten dan begint ze weer met huilen... ze is nog zo klein... vind het zo sneu.. maar mijn man en ik worden er ook moe van om, om de beurd door de kamer heen te dansen..
Rond die periode zat ik ook elke avond tot een uur of 10/11 met een huilend kind en dus met een kind op schoot Duurde tot een week of 10 denk ik daarna werd het steeds beter. Vanaf een maand of 4 gaat ze om 7 uur op bed en slaapt de hele nacht door... Het komt goed dus!
Herkenbaar hoor, bij ons was de uitkomst de babyswing. Ze waren ook alleen maar stil tijdens lopen/wiegen. Zodra het huiluurtje begon trooste ik haar en legde haar in de swing, dit vond ze heerlijk en ik had mijn handen vrij. Of anders een draagdoek een idee?