Baby 6 maanden slaapt overdag weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Creamams, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creamams

Creamams Niet meer actief

Hoi,
    Mijn zoontje is vandaag 6 maanden oud. Nu is het zo dat hij overdag weinig slaapt.
    S'ochtends slaapt hij ongeveer 1,5 uur. In de middag ongeveer 45 minuten en aan het einde van de middag ongeveer 20 minuten.
    S'avonds gaat hij rond 7 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend 6/7 uur.
    Hij is gewoon vrolijk dus ik denk dat hij gewoon niet meer slaap nodig heeft.
    Het CB denkt hier anders over. Zij zeggen dat het niet goed is voor zijn groei en ontwikkeling. Met zijn groei en ontwikkeling is niets mis want dat gaat allemaal precies volgens de lijnen.
    Wat zijn de slaaptijden van jullie kindjes?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl is al veel ouder nu (16mnd) maar op die leeftijd sliep ze 3-4 keer 30 minuten... En ze leeft nog hahaah. Ze is vrolijk, ontwikkelt zich zeer goed en is een pittige dame. Ze slaapt nu, als ik geluk heb, 1,5 uur tussen de middag. En slaap de nachten niet door.
    Weet je, slaap kun je niet afdwingen. Dus het CB kan wel zeggen dat jouw kindje meer moet slapen, maar hij denkt hier blijkbaar anders over. Je kunt moeilijk zin ogen dicht plakken en hem dwingen om te slapen.

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Haha, heeft het cb ook aangegeven hoe je hem meer kan laten slapen? Want dan zou ik het wondermiddel graag ook willen hebben.

Mijn dochter slaapt nl, 3 keer 45 min op een dag. Ze is heel gezellig (tot ze moe wordt) groeit haar eigen lijn en is heel nieuwsgierig dus ik denk dat het met de ontwikkeling ook wel goed zit ;)

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Het is alweer even geleden maar volgens mij was mijn dochter ook niet echt een langslaper rond die tijd. Ook steeds van die korte powernapjes. Als je baby verder gewoon vrolijk en blij is zou ik me daar niet zo druk over maken. Blijkbaar heeft je kleintje hier gewoon voldoende aan.

5. Creamams

Creamams Niet meer actief

Hahaha, ja ze zeiden als hij wakker wordt dat ik hem dan moest laten liggen en als hij gaat huilen een aai over zijn bolletje geven. Maar hier is wakker ook echt wakker hoor. Ze zeiden dat hij in de ochtend 2 uur moet slapen en in de middag 2 uur. En dan aan het eind van de middag nog een dutje. Nou dat lukt echt niet en hij speeld gewoon lekker en is heel vrolijk. Ik kan hem niet dwingen.

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ik heb ook zo'n dochter. Heeft altijd al heel weinig geslapen.
    Ze maakt een nacht van 11 uur. Dan s'ochtends 45min slaap en 's middags 45 min slaap. Soms nog een powernap van 20 min aan het eind van de dag. '
    Mijn CB vind het niet heel erg, kinderarts vind het geen ramp.
    Het is alleen voor mezelf jammer dat ik niet zoveel me-time heb :)

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan het cb mooi zeggen 2 uur ochtend en 2 uur middag en nog even in de namiddag. De praktijk is anders bij jullie. Hier was het voor de 6 maanden ook langer per slaapje, maar toen ineens maar 3x 1 uur. En vaak het 3e slaapje nog geen eens een uur.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een raar cb heb jij ;)
    Mijn dochter is 9,5 maand en zou volgens de boekjes 2x 2 uur moeten slapen overdag. Dat doet ze dus niet. Wat maakt het uit, een kind pakt echt wel de slaap die hij nodig heeft. Als hij vrolijk is dan zal hij er geen last van hebben.
    Ik probeer mijn dochter na een te kort slaapje weleens te laten liggen. Nou dat lukt niet want ze is gewoon klaarwakker.

Ik zou lekker je eigen plan trekken en kijken naar je kind!

En trouwens, rond 6 maanden was het slapen hier wel rommeliger. Ze zitten dan ook in een sprong he. Zijn allemaal fases merk ik steeds weer

9. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    En dan vindt men het gek dat we massaal het cb lang zo serieus niet meer nemen als men vroeger deed...

Wat dachten ze dat je ging doen? Neerknuppelen?
    Dat laten liggen en een aai over de bol proberen we allemaal eerst.. Hun zouden de vervolgtips moeten geven...

Mijn zoontje kon het ook niet hoor! Jammer voor mama, maar hij sliep echt niet zo lang. Op het kdv soms wel, maar daar kunnen ze hem makkelijker even laten liggen wanneer ze druk met wat anders zijn, plus ze zijn daar meer vermoeid dan thuis door alle prikkels.

10. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, mijn dochter slaapt 's ochtends een uurtje, 's middags meestal 1,5 uur en dan rond etenstijd nog 20-30 minuten. Verder ook gewoon vrolijk en ze ontwikkelt zich goed dus ik maak me er geen zorgen om.

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt in totaal 16 uur op een dag. Maar het zijn maar steeds korte slaapjes. Probeer haar wel is wat langer te laten liggen als ze wakker wordt na 3 kwartier in de hoop dat ze er dan nog een slaapcyclus bij aan plakt, maar dat lukt maar zelden..
    Ach, vind het niet zo'n ramp. Loop ik maar wat vaker de trap op en af. Het komt zoals het komt :)

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier heeft de kleine al net voor de 6 maanden nog maar 1 slaap per dag.
    Ongeveer is haar schema:
    6.00 voeding daarna verder slapen
    8.30 wakker
    12.30 naar bed
    15.30 wakker
    19.30 naar bed

Onze oudste sliep toen nog behoorlijk veel. Sowieso 2x en ook sochtends sliep ze langer uit nog.

Ieder kindje is anders... Voldoende groei, goed eten en vrolijk lijkt mij belangrijker dan de CB mening....

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier is het 45 min smorgens en 1,5/2 uur in de middag. En dan om 7 uur slapen tot de volgende morgen.

Groei en ontwikkeling gaan bovengemiddeld goed dus hij zal er genoeg aan hebben

14. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier ook 3 of 4x 30-45 min! Heeeeeeel soms een keer langer.

Mijn cb zei juist dat het heel normaal is!

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat is een totaal van 14 a 15 uur slaap per etmaal. Lijkt me keurig hoor! Zo lang je niet de indruk hebt dat hij meer slaap nodig heeft, lijkt me dat er niets aan de hand is. Jouw zoon slaapt meer dan mijn dochter toen ze 6 maanden was! En inderdaad, slaap kun je niet afdwingen. :)

Deel Deze Pagina