baby moet ws opgenomen worden!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jill1984, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn mannetje van bijna 10 weken zal naar alle waarschijnlijkheid een paar dagen opgenomen moeten worden.
    Sinds zijn tweede week huilt hij heel veel, heeft speciale voeding ( nutramigen) overstekt zich, verborgen reflux, weinig slapen extreme darmkrampen etc etc.

Nu hebben we voor een week Nexium tegen de verborgen reflux, kijken of dit werkt ( of de klachten doordoor komen)
    als we dit weekend geen goede verbetering zien, wil de KA hem een paar dagen ter observatie opnemen.

Heeft iemand hier ( goede) ervaringen mee?

Vind het best heftig eerlijk gezegd!

2. Manyi

Manyi Bekend lid

Feb 3, 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Geen ervaringen wil jullie wel sterkte wensen en ik hoop dat het snel beter gaat met jullie mannetje!

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Meid, wat ontzettend heftig voor jullie en voor je kleintje. Maar een kindje dat huilt van pijn is ook heel heftig en als het goed is gaan ze in het zkh er alles aan doen om die pijn weg te nemen en je zoontje weer te veranderen in een vrolijk mannetje die zich goed voelt.

Zelf geen ervaring, maar schoonzusje wel... (ook darmgerelateerde klachten) Zij vond het heel heftig om haar zoontje elke dag achter te laten terwijl zij ook wist dat dit het beste voor hem was.
    Uiteindelijk heeft het 'maar' een paar dagen geduurd en is het probleem verholpen en heeft ze er een heel vrolijk mannetje aan overgehouden. Helaas heeft hij er wel een soort van verlatingsangst aan overgehouden (nu 5 mnd oud), dus als ze wegloopt bij de box dan is het drama.

Succes en ik hoop dat je zoontje zich snel beter voelt en hopen natuurlijk dat de Nexium hėt wondermiddel voor hem is.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ach heel veel sterkte...het zal zijn om in de gaten te houden wat hem scheelt..maar niet leuk natuurlijk

5. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lentekriebel: wat was daar uit gekomen bij je neefje?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring met observatie-opname, wel met ziekenhuisopnames bij een jonge baby: de eerste 3 maanden zo'n 7 opnames bij de jongste.
    Als het een observatie-opname is, mag je er gewoon bij blijven. Bij een opname volgens huilbaby-protocol wordt dat vaak afgeraden voor iig de nachten, (maar dat gebeurt natuurlijk niet als jij dat niet wilt: JIJ kiest als ouder en niet de arts).

Heb hier iig bij de jongste gemerkt dat de enige opname dat we er niet bij konden blijven, (opname op de neo-natologie, dus daar kun je er geen bed naast zetten), de enige opname is geweest waarbij ze bij thuiskomst helemaal over de zeik was. De andere opnames ben ik altijd bij haar geweest en alle zorg gedaan en was ze dan thuis niets anders dan anders.

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Onze jongste mannetje is toen hij 4 weken opgenomen geweest met precies dezelfde klachten
    Hij werd werd geobserveerd mbh huilbaby-protocol. Voor ons gevoel gebeurde er niet veel maar later hebben we de rapportages en observatie-formulieren bekeken, daarop zagen we toch dat ze in ieder geval hem goed in de gaten hielden
    Ze hebben ook ranitidine en nutramigen geprobeerd. Dat hielp allebei niet, daarna probeerde ze neocate en hierdoor is hij heel rustig geworden. Alleen speelt er nog meer waarvoor hij nu behandelt wordt
    In ieder geval sterkte.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier is ook de oudste na 2 maanden opgenomen in het huilbaby-protocol. Ik ben er dag en nacht bijgebleven, was heel fijn, ook om even er goed over te kunnen praten met de verpleegkundiges enzo en gewoon even bijtanken en genieten dat mensen je echt helpen. Hier hielp het heel goed (puur een duidelijk ritme aanhouden) en hadden wij binnen vijf dagen een totaal ander kindje.

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hij bleek obstipatie te hebben (flesvoeding en poepte 1x per week of zelfs minder) en daardoor zere buik en dronk helemaal niet meer en daardoor groeide hij niet voldoende.
    Uiteindelijk heeft hij een soort laxeermiddel gekregen en volgens mij krijgt hij dat nu nog steeds door de voeding heen.

Nu groeit hij als kool en is het een heel vrolijk mannetje.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Hier is zoon opgenomen toen hij 7 maanden was.
    Ivm refluxklachten, weinig slapen en huilen.Hij had ook een slokdarmontsteking :(
    Ik bleef bij hem ivm de voedingen.
    Het ging daar redelijk goed en we mochten met nieuwe medicatie (nexium/motilium) naar huis.
    Eenmaal thuis bleek al snel dat deze medicijnen de oplossing waren.
    Het huilen hield vrij snel daarna op en 8 maanden na zijn geboorte hadden we een blije baby :)

11. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor jullie verhalen, doet me goed om te lezen!
    voor alsnog hoop ik dat nexium nu aanslaat en hij nog niet opgenomen hoeft te worden!

Hoelang duurt een opname van huilbabyprotocol?

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Volgens mij een week maar weet het niet zeker omdat het bij ons iets anders liep Wellicht dat iemand anders het wel precies weet

13. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    onze dochter heeft ook nexium en dat moet je even de tijd geven.

hoeveel krijgt jouw kindje?
    mijn dochter krijgt 2 x per dag een half zakje.

in het begin werkte het niet 12 uren achter elkaar en begon ze na 10 uren te krijsen omdat het weer zeer deed.

nu dik 2 weken verder gaat het geweldig!
    nexium is echt een wondermiddeltje wat dat betreft

een collega van mn man haar zoontje is een aantal dagen opgenomen. ze konden niets vinden en toen hij in het ziekenhuis lag was het probleem op-gelost hij sliep lekker en huilde niet meer. zonder dat ze een oorzaak hebben kunnen vinden.

(eenmaal thuis begon de ellende weer waarschijnlijk is het stress van mama)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat ligt eraan hoe je kindje erop reageert. Meestal gaan ze uit van een week. Wij waren na vijf dagen klaar.

Share This Page