Ik ben het maar voor me uit aan het schuiven... ik weet altijd wel weer een excuus te verzinnen om het nog even niet te doen Maar het zal toch een keer moeten... en hij groeit echt zijn bedje uit (is nog zijn wieg..) Ik denk dat hij wellicht ook lekkerder slaapt in zijn ledikant want hij draait altijd lekker op zijn zij en soms ligt hij dan weer even op zijn andere zij (overdag slaapt hij wel op zijn eigen kamertje...)... Ik vind het gewoon zielig om het te doen... sneu... ik wil hem gewoon niet een onprettig gevoel geven en ik weet niet wat hij er ineens bij denkt/voelt als hij ineens in zijn eigen kamer moet slapen s avonds/ s nachts Zijn er meerdere die het moeilijk vonden? Hoe ging het uiteindelijk?Hij is nu 8.5 maand... Eerst was het met 6 maanden de bedoeling maar was hij wat ziekjes... toen na het weekend.. maar was hij weer ziekjes en huilde in zijn ledikant en dacht toen.. ja, nu weet ik niet of het komt omdat hij nu naar moet slapen.. of omdat hij zich niet lekker voelt.... daarna zou ik het doen als ik 2 weken vakantie had (hij slaapt nog niet door.. dus dacht.. dan kan ik kijken of het een beetje te trekken is voor mij, dat ik verder moet lopen e.d.)... dat was 2 weken geleden en kreeg hij de BMR prik (preventief) en tja.. smoes, ik weet het... Nu dacht ik, vanavond dan.. maar bij zijn kamer is het echt onwijs warm (hier is het 28,6 vanavond, binnen) en bij ons nog wat koeler in de slaapkamer.. maar ja, kan wel aan de gang blijven met smoesjes verzinnen natuurlijk... Ledikant in de slaapkamer is geen optie... En ik dacht ook... voor de verlatingsangst echt doorbreekt.. kan ik t beter eerder doen.. maar ja... dat dacht ik dus al toen hij 6,5 maand was
Waar doet hij zijn dutjes overdag? Wij zijn begonnen met onze zoon aan zijn wieg op zijn eigen kamer te laten wennen door hem daar overdag af en toe in te leggen ('s nachts sliep hij in de kinderwagenbak op onze kamer). Toen dat goed ging hebben we hem 's nachts ook op zijn eigen kamer gelegd, en dat ging prima.
Ik zag nu dat ik hem per ongeluk bij na de bevalling had staan. Weet niet of hij nog bij Baby/Dreumes geplaatst kan worden? Hij slaapt overdag in zijn ledikant, op zijn eigen kamer... en dat gaat sinds een aantal weken (even heel hard afkloppen nu) onwijs goed! Ben super trots op hem, want hij is/was geen makkelijke slaper. Ik heb maanden hem echt bijna altijd in slaap moeten helpen en hij werd eigenlijk meestal na 45 min. al weer wakker... nu valt hij bijna altijd direct de eerste keer dat ik hem in bed leg zelf in slaap.. en anders als ik hem 1 keer kom troosten... 's avonds soms nog wat lastiger, maar toch ook meestal wel direct in 1 keer! Hij wordt alleen nog regelmatig s nachts wakker.. maar ja.. misschien komt dat ook wel door de geluiden van ons (hoewel die dat in zijn kamer ook zal horen, zit naast de huiskamer..., wonen in appartement) Dat overdag in zijn eigen bedje slapen heb ik vanaf 2,5 maand opgebouwd.. van 1x tot vanaf 4 maanden al zijn slaapjes. Inmiddels zit hij op 2 slaapjes per dag en gaat hij dus s avonds in zijn kleine ->) wiegje naast mij,,, In zijn wiegje heeft hij trouwens alleen in de kraamweek overdag geslapen... daarna vrij snel al alleen in de kinderwagenbak (heel veel gewandeld ook!!) en een enkele keer in de box, met een voedingskussen om hem heen.
Hier sliep ze tot 5 maanden bij ons op de kamer. Toen heeft ze nog 2 maanden in haar eigen kamertje geslapen en toen brak de verlatingsangst aan en kwam ze weer terug bij ons op de kamer. Hier had ze met name 's nachts last van. Ik zou zelf zeggen probeer het nu en kijk hoe het gaat. Toont hij tekenen van verlatingsangst. Veel wakker worden, stil zijn in je armen/als je erbij bent dan zou ik 'm weer bij jullie op de kamer laten. Het kan best zijn dat hij (nog) geen verlatingsangst heeft omdat hij bij jullie in de kamer ligt. Dat was hier de enige remedie tegen verlatingsangst (bij ons op de kamer nemen).
Aahh!! Dit heb ik ook!! Alleen geef ik gewoon toe dat ik het niet wil ivm nacht fles. Ze is nu 5 maanden en bijna uit haar wieg gegroeid. Maar ik wil niet. Buiten dat ik het erg makkelijk vind, vind ik het stiekem ook heerlijk haar zo dicht bij me te hebben! Ze slaapt overdag prima in haar eigen kamer.. en zou het ook beat kunnen om de hele nacht daar te slapen, maar ik wil nog niet
Heb helaas geen tips.... ik zit ook met hetzelfde gevoel als hierboven. Hier staat de ledikant bij ons op de kamer. Vl is ook nog eens lui om het te verhuizen, dus denk dat het nog even duurt voordat hij naar zijn eigen kamer gaat .
Onze dochter slaapt nog steeds bij ons op de kamer in haar ledikant. Wij wilde haar ook op haar eigenkamer laten slapen zodra ze niet meer in de wieg zou passen. We hebben het toen 1 nacht geprobeerd en dat was geen succes. Ik persoonlijk wil niet dat mijn dochter overstuur gaat slapen, ze moet zich veilig voelen. Ze slaapt prima bij ons in de kamer, dus waarom zou ze dan op haar eigenkamer moeten? Omdat, dat volgens vele zo hoort? Nee hoor, ik denk dat dit beter is voor mijn dochter. (Man denkt er het zelfde over). Wat ik hiermee wil zeggen is, het moet niet! Voelt het niet goed, niet doen. Denk je dat hij beter slaapt in zijn eigenkamer, dan vooral wel proberen. Succes!
Ja dat gevoel heb ik dus ook en geef ook aan dat ik t met die voedigen eigenlijk fijner vind dat hij ook dichter bij me ligt (en om.nog 1000 andere redenen...) Maar zijn wieg is echt te klein eigenlijk... Boven.nog maar klein beetje ruimte en niet heel breedt, dus heel makkelijk draait t niet voor hem... maar vind t gewoon moeilijk.. bwil hem gewoon geen onprettig gevoel geven maar misschien slaat dat nergens op?
Het kan nog erger hoor, mijn mannetje wordt morgen een jaar..... Ik verzin ook altijd wel een reden waarom dit praktischer is, maar zou zo onderhand ook wel weer eens lekker met vriendlief een filmpje willen kijken in bed en niet op kousevoeten al fluisterend naar bed.... Hij wordt alleen nog steeds elke nacht wel 1-2 keer wakker, en begint 's ochtends ook al vaak rond 6 uur te spoken. Nu los ik dat op door hem zijn speentje te geven of een slokje drinken, ik hoef alleen mijn arm maar uit te steken en iedereen slaapt verder. Ik ben bang dat als hij naar zijn eigen kamer gaat ik 's nachts en 's ochtends op en neer moet lopen en dat hij dan zo wakker is dat ik hem ook niet meer snel in slaap krijg. Vriend hoort niks 's nachts, dus alles tussen 11 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends komt op mijn bord. Maar zo kan het ook niet eeuwig doorgaan.... Ik heb dus geen goede raad voor je, maar ik weet hoe het is
Haha we waren bijna gelijk met plaatsen....... Het kan nog erger Je verhaal is trouwens heel herkenbaar, vooral de nacht doofheid van manlief
Je hebt gelijk! Ik wil hem ook.juist zich veilig laten voelen, daarom vind ik t zo lastig... Ledikant gaat alleen niet passen vrees ik... Zal t dus toch moeten proberen, me er even over heen zetten en wellicht heeft hij er niks van en gaat t prima... zo.niet.. dan weer f terug in.zijn wieg.... maar die stap is makkelijker zo getypt dan dat ik t doe...
Als het echt niet past, dan kan het jammer genoeg niet. Inderdaad misschien toch een poging wagen binnenkort. Moeilijk hè meis, ik vond die ene nacht proberen ook "vreselijk" Wat bij mij hielp was het spontaan doen. Ik plande de 1ste nacht in eerste instantie, maar zodra deze in de buurt kwam begon ik terug te krabbelen. Op een avond, toen ik haar naar bed ging brengen, had ik zoiets van oké deze nacht gaan we het proberen........ Nogmaals succes meis
Onze meid is met ruim 6 maanden op haar kamertje gaan slapen maar wel met in ons achterhoofd dat als dit echt niet goed zou voelen we een ledikant voor op onze slaapkamer zouden gaan halen. We vonden het beiden (man en ik) erg moeilijk maar het gaat heel goed. Ik mis het echt heel erg maar ben wel blij dat zij er goed slaapt en vrolijk wakker wordt. Ze heeft nu dat ze savonds soms moeilijk in slaap valt en dan vind ik het wel jammer dat ze niet meer bij ons slaapt.
Hier tot 6 maanden bij ons op de kamer (waarvan grotendeels bij ons in bed -.-) was er na 6 maanden wel echt klaar mee, dus toen naar zn eigen kamertje overgezet. Nu alleen als hij verdrietig of bang is komt hij weer een nachtje bij ons, maar wil dan alleen maar spelen haha. Slaapt eigenlijk sinds 2 maanden direct als hij in zijn eigen bedje ligt, tot 's ochtends 8 uur. Happy baby, happy mommy
Misschien om jullie een hart onder de riem te steken: onze jongste heeft, vanwege ruimtegebrek, de eerste 9 maanden van haar leven naast ons geslapen (noem me een ontaarde moeder maar ik vond het vreselijk na een paar maanden, haha). En élke nacht werd ze om de 2 uur wakker, vreselijk vermoeiend. Toen we gingen verhuizen kreeg ze dan een eigen kamertje. Ik legde haar zonder verwachtingen (nieuw huis, nieuwe kamer, drukke dag) de eerste avond in bed....en tot mijn grote verbazing sliep ze meteen vrijwel de hele nacht door, van 19.00 tot 5.00 en na een voeding nog 2 uur erna . Ze had echt last van ons en behoefte aan rust. Dus het kan ook heel goed uitpakken. Kort hierna is ze helemaal gaan doorslapen en nu nog steeds hoef ik er voor haar vrijwel nooit uit 's nachts.
volgens mij moet je het gewoon lekker rustig opbouwen. Een voordeel is denk ik dat hij zijn eigen bedje en kamer kent. Probeer het gewoon en ga er van tevoren vanuit dat het even tijd en energie kost. Vooral omdat je het belangrijk vind dat je kleine zich veilig moet voelen. Bedenk voor jezelf een paar regels. En pas hetzelfde ritme toe als je nu doet wanneer je je kindje naar bed brengt. Ik zou naar bed brengen met ritueeltje en dan weglopen. Huilen weer terug lopen en troosten. Ik zou zelf in eerste instantie proberen te troosten zonder uit bed te halen. Wanneer het huilen overstuur huilen wordt eruit halen en knuffelen. Wanneer je kindje weer rustig is in bed leggen en weer weglopen. En dit blijven herhalen en duidelijk aan je kindje laten weten op deze manier dat papa en mama er altijd zijn. En mogelijk weet je kindje dit op een gegeven moment en gaat je kindje uit zichzelf slapen omdat hij zich veilig voelt in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer.
En mijn vriend hoort ook echt oprecht niks s nachts Als het kleine mannetje een spooknacht heeft ( begin van de week nog, bloedheet, 's avonds al 2 keer naar boven geweest, met een lauw washandje hem een beetje opgefrist, weer slapen, 3 uur klaarwakker, spelen in bed, staan, speen op de grond gooien, ik speen met een clip aan zijn romper vast gemaakt, hij boos dat ie niet meer kon gooien, toch maar weer slapen. Clip weer los gemaakt en zelf ook weer slapen. Herhaling om 4 uur, 5 uur dorst, 6 uur nachtmerrie(?) half 7 klaarwakker en er maar uit dan) En wat zegt vriendlief: " hij heeft wel goed geslapen vannacht zeg, ik heb hem niet gehoord Ik stond dus om 8 uur al bij de bakker met dikke wallen, en de kleine man sliep prinsheerlijk in de buggy..... Vriend zeurt wel eens dat hij naar zijn eigen kamer moet maar vind stiekem gezien bovenstaande dat ik meer recht van spreken heb
Hier tot een week terug met hetzelfde euvel gezeten. Ik wilde Q bij me houden, vl vond het onderhand (na maanden uitstel) tijd voor eigen kamer. Ik kan eigenlijk geen praktische redenen noemen waarom hij moest blijven. Hij had nog een of twee nachtvoedingen, maar die zijn twee weken terug gestopt D). Vooral emotioneel vind ik het zwaar, ik wil hem zo graag dicht bij me hebben. Fiep zo kunnen geven, z'n ademhaling horen, hem zo aanraken. (Zit een groot deel schuldgevoel achter door de ziekenhuis periode van zoontje waarin ik niet 24/7 in de buurt kon zijn.) Een week geleden als verassing voor vl Q op z'n eigen kamer gelegd 's nachts. Waar ik hoopte dat hij niet zou slapen en bij mama wilde zijn, sliep hij in een ruk door zonder gemopper. Ik hen het er veel moeilijker mee (gehad) babyfoon onder m'n kussen, aan z'n bed gestaan om te kijken of hij nog ademde omdat hij niet bewoog . Maar eerlijk is eerlijk, hij slaapt nu veel beter door. Hij raakt niet meer wakker als wij naar bed gaan. Geen last van onze geluiden 's nachts. En het is voor ons fijn dat we niet meer hoeven te fluisteren en fatsoenlijk in de kledingkast te kunnen (wieg stond daarvoor). Ik mis hem nog steeds en word verdrietig als ik er aan denk dat deze periode voorbij is. Maar het was wel nodig en ik heb er geen spijt van. Ik geniet nu dubbel van het knuffelen en doezelen in bed om 07:00. Sterkte en succes met deze beslissing!
Oh en dat recht van spreken dacht ok hetzelfde over . Ik gaf de nachtvoedingen en geef 9/10 keer de ochtensvoeding. Dus ik doe meer, daarom beslis ik. Uiteindelijk besloten dat deze manier van denken niet eerlijk is. Het is óns kind waar we beiden evenveel recht van spreken en beslissen over hebben. Dus heb ik besloten in deze water bij de wijn te doen. Overigens word vl hier ook echt niet wakker. Hij hoort niks.. Ik sleep met oordoppen en hoor alles wat Q doet . Ik vraag weleens of vl de fles 's ochtend wil geven maar uiteindelijk ben ik dan langer bezig met het wakker krijgen van vl dan met het geven van de fles.
Dat ken ik ook ja, tegen de tijd dat vriend wakker is, ben ik helemaal klaarwakker en zwaar geïrriteerd, is de kleine man ook klaarwakker en staat rechtop in bed te jengelen, dus dan denk ik alweer: "laat maar, ik ga wel..." (Ondertussen wel half slapend en op mijn alleronredelijkst de neiging hebben vriend een ongelofelijke mep met het kussen te geven of om beneden pannendeksels op te halen en als eenmansfanfare de trap weer op te lopen....ook ik ben geen ochtendmens.)