Brood mag pas vanaf 6 maanden! Ivm de gluten die er in zitten. Hij is wel zwaar en groot voor zijn leeftijd, onze dochter was vorige week met ruim 7.5 maand 8460 gram en 67,5 cm. Maar ik denk dat het gewoon klopt in verhouding. Onze dochter zit op de middellijn qua gewicht en lengte. Hier zeggen ze het ook. Gisteren zelfs nog: Hollands welvaren. Wordt er een beetje moe van, alsof ik iets verkeerds doe, terwijl ik er zelf ook niks aan kan doen en ik gewoon alles goed doe.
Mooi kindje! Aan de stevige kant, maar dat zegt niet zoveel op deze leeftijd. Ik vindt wel dat ie veel eet voor een kind dat 5,5 maand is. En waarom onnodige dingen zoals liga en diksap? Op deze leeftijd hoort in prinipe de melk voldoende te zijn. Vast voedsel is alleen maar optioneel, om te proeven en te wennen. Aar als kind minder drinkt vanwege apjes, dan moeten die hapjes minder, niet de melk.
En mbt de liga: die variant van 4-6 maanden mag je alleen maar gebruiken verkruimeld door het fruit oid (áls je hem al wil gebruiken).. Staat als het goed is tegenwoordig ook op de verpakking. Dit is namelijk geen 'gewone' liga en vormt zich een kleffe bal achter in de mond. Zijn al verschillende gevallen van flinke verslikking en zelfs verstikking, vandaar dat het nu op de verpakking staat. (niet om je angst aan de te jagen, maar meer om te laten weten dat het niet voor niks op de verpakking staat) Dit nog naast het feit dat het niks toe voegt, behalve suikers... Maar verder prima hoor! Brood inderdaad pas beginnen met 6 maanden ivm gluten... En vindt hem ook écht niet te dik hoor! De meeste rolletjes gaan er de komende maanden/ jaren wel af hoor!
helemaal niet te dik !! ik zie daar een prachtig kind zitten die er super gezond uit ziet ! hier vonden ze mn dochter ook altijd '' te dik'' zelfs de kinder artsen .. ze moest zelf stoppen met alle bijvoeding toen ze 8 maanden was :O. nu is ze ongeveer 11 kg en 80 cm, zwaarder dan gemiddeld maar ook veel langer dan gemiddeld .. dus ze volgt gewoon der eigen lijn niks te dik . lekker laten praten hoor die mensen ! oh en die liga at ze hier ook altijd..ging prima
Dank jullie wel dames doet me echt goed! Waarom bij voeden simpele reden mij ventje eet liever dan dat hij melk(fles) krijgt. Hij kijkt al het eten uit je mond en als je ff niet op let pakt hij het van je bord af en eet het op. We zijn op advies van CB ook al met 3 maanden en 1 week begonnen met fruit geven en 3 weken daarna met groente hij smult er heerlijk van en zit lekker te happen, was er dus ook echt aan toe. Ondanks dat hij 3 weken te vroeg is geboren is hij overal heel erg snel mee en loopt op alles voor. Brood krijgt hij ook nog niet.... En liga puur als die waker is dus bijna nooit in een pakje zitten twee koeken en zijn nu nog maar met 1 pakje bezig en hebben nog een halve over (dit vanaf 4 maanden.... Dus zo vaak krijgt hij ) en zo vaak krijgt hij ook diksap, alleen bij zijn koek dus eigenlijk niet drinkt meestal melk of water.
Eten uit de mond kijken is imitatie gedrag heeft niets met behoefte aan vast voedsel te maken. Diksap hoort simpelweg niet in een gezond dagmenu thuis en al helemaal niet op deze leeftijd. ik ben sprakeloos over artsen die vast voedsel met drie maanden sanctioneren- de steen waar die de afgelopen 25 jaar onder hebben gezeten moet welhaast megalithisch zijn...
Ik heb hier gister nog maar even CB gebelt, schema is prima moet ik niks aan doen en als hij minder fles neemt omdat hij vol zit van groente ook prima, hij gaat tenslotte over naar steeds meer vast groente dus als hij zo een fles minder neemt geen probleem als hij maar minimaal 700cc aan drinken krijgt kom ik daar onder met melk mag ik hem meer water of diksap geven. Dat koekje die hij af en toe krijgt zal hem ook niet te zwaar maken en mag ik ook blijven geven. Hij neemt gewoon goed alle voedingstoffen op en dat deed hij al toen hij alleen de fles kreeg. Ben weer gerust gesteld Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Mijn dochter is ook een spekkie Heerlijk toch? Wat wil je als je de hele dag alleen maar doet eten, slapen liggend spelen.. je kan ze moeilijk op dieet zetten. Volgens get cb blijft hrt goed zolang de curves niet opeens de lucht in schieten. En dat is hier niet het geval. Gewoon netjes tussen het gemiddelde en de +1.
Ik zou je er niet te druk om maken. Mijn dochtertje was wel te zwaar zat op de +2 lijn maar ze had t gewoon nodig. Ze had grote honger dus ga dr niet minder melk geven terwijl ze meer wil. Hebben we geprobeerd maar niets anders als overstuur van de honger. 30ml erbij en mevrouw was tevreden ik heb haar altijd gevolgd in haar behoefte, groente en fruit pas met ong 6 maand begonnen want kokhalste alles eruit. En nu, ze zakt net zo mooi terug van de +2. Zat met 9 maand op de +1, moet morgen weer ben benieuwd wat er nu uitkomt. Ze regelt dat zelf allemaal wel
Dank jullie wel dames! Wij moeten volgende week ben erg benieuwd... Volgens mij krijgt hij ook een groei speurtje, gaat zo snel allemaal