Allereerst: Sorry voor de details! Ons zoontje had gisterochtend om 4.10 in de ochtend ineens een vieze luier. Dat is echt al maanden niet meer voorgekomen. Hij plast altijd alleen 's nachts. Soms een keertje dat hij een vieze luier heeft om 5.00, als hij heel vroeg wakker is en dan wil hij daarna niet meer verder slapen... Maar nu dus 4.10. En niet ééntje... Nee, ik ging hem verschonen, legde hem aan de borst en toen nog eentje... Weer verschoond, andere borst... En toen nog één. En toen lagen we beiden weer in bed en toen nog een vieze luier. 4 maal achter elkaar dus. En daarna wilde hij wel verder slapen... Al kwam hij wat lastig in slaap maar ja, geen wonder. 'S ochtends bij opstaan ook weer een vieze luier. Die dag 8 keer in totaal geloof ik. Nu had hij altijd wel vaak een vieze luier, maar 8 keer is voor hem ook wel veel. En vanochtend... 3.50. Ook een vieze luier. Ditmaal maar eentje gelukkig. En toen de dag begon weer één... De consistentie is ook wat anders, wat dunner, maar niet waterdun. En wat lichter van kleur, meer gelig of zo. Is dit normaal? Zou hij diarree hebben? Hij is verder vrolijk.
Heeft hij de afgelopen dagen meer vet of suiker gegeten dan gewoonlijk? Beide laxeren dus dan kun je dit hebben. Maar voor de rest, als het niet heel dun is en hij is vrolijk en drinkt goed, tja dan zal het wel... Dan gaat het waarschijnlijk vanzelf ook wel weer over.
Of meer borstvoeding gehad? Werkt ook laxerend. Misschien een virus? Maar als het al minder wordt en hij nog wel borstvoeding binnen krijgt en af en vast voedsel krijgt, prima hoor.
Thanks! Dan zal het wel normaal zijn. Hoop wel dat het gauw weer teruggaat naar wat 't voorheen was. 4 uur 's ochtends verschonen, meh. Misschien een tandje idd... Hij eet niet meer suiker of vet. Hij eet eigenlijk alleen gezonde kost, hihi. Borstvoeding weet ik niet precies of hij er meer van binnen krijgt...
Ik heb hier wel wat geleerd want mijn zoontje heeft een aantal slokjes fristi gehad. Ik leg nu de link pas
Hij is denk ik toch wat ziek... Vannacht heeft hij overgegeven. Nog steeds dunnere, lichtere ontlasting. Denk dat het toch diarree is. Hoe lang mag dat duren? Hij is verder nu wel weer gewoon vrolijk.
Voordeel van borstvoeding is dat het een natuurlijke ors is, dus als hij veel diarree heeft extra vaak aanleggen. Zolang hij goed blijft plassen en verder niet heel ziek is, kan het niet veel kwaad volgens mij. Hier spuugt dochter (net 1 jaar) ook vrij snel als ze verkouden is, ook krijgt ze dan dunnere luiers. Komt volgens mij nog extra omdat ze dan ook wat minder eet, waardoor haar ontlasting weer wat meer richting de borstvoedingspoep gaat. Ik leg haar vaak ook extra aan als ze minder eet doordat ze wat ziekig is, dus dan wordt het naar verhouding nog meer borstvoeding.