@Biny. Het is hoe ik het doe. Niet wat ik haar per se adviseer... Misschien zou ze er wat aan kunnen hebben, misschien ook totaal niet. Je mag het prima raar vinden een raar advies vinden, maar ik volg gewoon mijn kindje én ik heb besloten om het voor haar niet al te gemakkelijk te maken om super dik te worden. Ik pas daarvoor geen "1000" dingen aan... Behalve dat ik ervoor kies om kcal inname anders te organiseren dan met opvolgmelk. Tja... En verder heb ik nog nooit een meer tevreden kind gehad dan nu, ze is gewoon niet tevreden als ik haar minder vaste voeding en meer melk. offtopic maar over het onderdeel bij- en hoofdvoeding Het ene kind is sneller toe aan en wil meer vaste voeding dan de andere... Wie ben ik om haar dan te verplichten om meer melk te drinken? Omdat wij hebben besloten dat 't tot 1 jaar per se de hoofdvoeding moet zijn?
Nee hoor liever wat spekjes tenminste een beetje reserves. Ze kruipt en loopt het er straks wel af. Mijn zoontje was met 6 maanden 69 cm en 8,5 kg. Is nu al helemaal goed gekomen😉
Hier was onze dochter 3 weken geleden 70 cm en 8,2 kg. Haar eetschema ziet er ongeveer zo uit. 7.00 180+6 met 3 eetlepels pap 10.00 1 stuk fruit 11.30 180+6 15.00 180+6 18.00 groenten met aardappel. Geen idee hoeveel gram, we wegen het niet. 19.00 180+6 Mijn zoontje had dezelfde afmetingen en die broeken moet ik tegenwoordig altijd aansnoeren omdat hij zo smal is. Baby's mogen best wat spek hebben.
Niets van aantrekken, wat je aanbiedt is helemaal goed hoor! Als ze pap zo lekker vindt zou je haar 's ochtends pap kunnen geven gemaakt van de ochtendfles en dan tussen de middag brood. Lekker dat ze al zo goed groente eet!
Bedankt voor jullie reacties! Het stelt mij echt gerust en ik zal me er inderdaad niks meer van aantrekken. Mijn man en ik zijn slank van postuur en eten gezond. Dus een goed voorbeeld zullen we zeker geven. Misschien gaan de vetrolletjes straks wel weg als ze gaat kruipen en lopen. Ach ja op zich vind ik ze nu best schattig
Joh niets van aantrekken! Je doet het prima. En je kindje is tevreden toch? Als je kleine zo gaat kruipen en later lopen, verdwijnen die spekbeentjes enzo. Dat hebben we hier ook gezien. Van lekkere dikkop maar slanke dame. Ik heb even in de groei app gekeken en onze dame was met 6 maanden 69 cm en 8,3 kilo
Mijn dochter zat met die leeftijd op de +2 lijn en dat heeft ze altijd gezeten. Aangezien bijna iedereen in mijn familie obese is, was ik er ook heel erg bang voor. Gelukkig maakten de kinderarts en het CB zich hier geen zorgen om. Het schrokken/dooreten dat is normaal bij die leeftijd, ze moeten nog leren om het gevoel te herkennen dat ze vol zitten (en dat duurt gewoon even). Niet teveel gaan sleutelen aan allerlei dingen. Je geeft niet overmatig veel dus lekker zo door blijven gaan. Op een gegeven moment ga je de melk er meer afhalen en krijg je meer kleine eetmomentjes. Dan zie je dat ze meer gaan bewegen en dan komt het meer in verhouding (mijn dochter is nu bijna 5 en heeft een perfect gewicht met een gemiddelde lengte).