Wanneer beginnen met schoen zetten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mykelti, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We gaan dit jaar voor het eerst Sinterklaas vieren met de kleine man, maar doen eigenlijk alleen cadeautjes. Gaan ook wel (van een afstandje) kijken naar de intocht, maar wanneer begonnen jullie bv met het zetten van de schoen?

Persoonlijk denk ik dat hij daarvoor meer begrip moet hebben van het hoe en waarom, maar wat doen/deden jullie?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ga dat dit jaar voor het eerst doen, mijn zoon is nu 2,5.
    Vorig jaar begreep hij er nog niks van :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Uhhh haha wij hebben het schoentje vn onze dochter gezet toen ze 6 weken was whahaha. Maar dat was voor ons natuurlijk, wij vonden dat zoo leuk.

onze zoontje is straks 10 maanden en mag uiteraard ook zijn schoen zetten, dat is anders ook niet te verkopen aan zn zus van 5.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij met 1,5 jaar. Vl zegt met 8 mnd al, maar dat geloof ik niet, want toen gaven we nog geen snoepjes.
    1 of 2 keer hebben we toen wat in haar schoen gedaan.

5. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik wilde eerst typen: als hij in het land is ;) haha
    Onze zoon is dan net 1 jaar, maar wij zijn helemaal gek hoor, want wij gaan gewoon schoen zetten!!!

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft toen ie 4 maanden oud was bij oma zn pantoffeltje mogen zetten. Wij hebben hem vorig jaar ah schoen laten zetten. Tuurlijk snapt hij het hoe en waarom nog niet maar het woord cadeau wel. Vonden zijn reactie vooral erg leuk om te zien. Schoentje stond op het cadeautje. Kroop er naar toe. Pakte zn schoen er van af en keek heel verontwaardig van wat dat op ah cadeau moest en smeet toen ah schoen weg en storte zich op het cadeau. Naar de intocht gaan we dit jaar voor het eerst, vorig jaar hadden er hem voor de tv neergezet.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hahaha, ik lijk wel een van de weinigen die denkt dat het geen nut heeft...of is het inderdaad stiekem leuker voor de papa's en mama's dan voor de kids? ;):D

Denk dat het voor Hugo nog echt verwarrend werkt, maar wel grappig dat zoveel mensen het al wel doen. Snoep krijgt hij overigens hier helemaal nog niet, dus zou er dan een LP poppetje in doen ofzo.

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ga dit jaar voor de oudste ook een schoen zetten, hij word januari 2. Gewoon omdat ik het leuk vind! Ik ben sinterklaas gek.
    Ik ga ook naar de intocht, maar dat ging ik ook toen de jongens er nog niet waren.

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen dat pas gaan doen als hij er zelf ook wat van snapt. Dus we wachten nog even :) Ben benieuwd hoe dat volgend jaar is! Hij heeft drie grote nichten die hij vaak ziet, dus daar krijgt hij veel van mee.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier vanaf dit jaar, hij is dan bijna 2.
    Hij weet al dat Sint en piet snoepjes brengen en cadeautjes. Heb een boekje en cd voor hem gekocht om samen te lezen en zingen. En natuurlijk de intocht op tv kijken. Heerlijke tijd!

Hij krijgt een klein cadeautje in z'n schoen en heb van de week al kleine piet en Sint zakjes met paar spekkies erin meegenomen. Chocolade krijgt hij nog niet.. Pepernoot had hij van de week al ergens te pakken en dat vond hij Mmmmmm.. De boef!

11. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 4,5 maanden, maar ga zijn slofje wel bij de kachel zetten met daarin een nieuwe speen voor flesje en een nieuw fopspeentje :)
    Ik weet het, mannetje krijgt er niets van mee, maar vind het gewoon leuk. Al is het maar voor de foto.
    Daar komt bij dat we aan het water wonen en de Sint voor ons huis langs komt met zijn boot. Dus zo'n slofje zetten is leuk voor de sfeer :)

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Wij doen het wel, dochtertje is dan bijna anderhalf. Dus vooral omdat wij dat zo leuk vinden, eigenlijk moet ik zeggen omdat ik dat zo leuk vind haha...
    Maar vind het voordeel van schoencadeautjes dat ze niet alles tegelijk krijgt maar beetje verspreid. Ze krijgt overigens 1 groter kad op pakjesavondo, verder kleinigheidjes van een paar euro. Denk niet dat ze al iets van sinterklaas begrijpt, hoewel ik me soms verbaas over wat ze toch al begrijpt... Wellicht zorgt het volgend jaar toch voor een stukje herkenning

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wijhebben 'm vorig jaar ook gezet, dochter was toen dus 10 maanden ofzo. Luid liedjes gezongen, vond ze fantastisch! En het cadeatje ook (een duplo-doosje met varkentje). Kan mij niet schelen dat ze het niet écht begreep, leuk was 't zeker wel, ook voor haar!

14. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf 2 jaar deden wij het :)

15. Als het goed is, is ons mannetje net geboren als sinterklaas aankomt. Ik denk dat ik gelijk een schoentje ga zetten voor hem.... ;) gewoon omdat ik dat zelf leuk vind ;)

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier mag ie dit jaar z'n schoentje zetten, hij wordt 8 december 2 dus we houden het wel bescheiden qua cadeautjes. Kijken op youtube af en toe al een sinterklaasfilmpje, kan ie al een beetje kennis maken...en we gaan naar de intocht in het dorp. Leuk leuk leuk :)

17. fafa

fafa Niet meer actief

Hier voor het eerst 1 jaar en 9 maanden. Toen begreep ze het allemaal prima. Denk dat jouw kindje met 1,5 jaar net iets te jong is. Of net oud genoeg als ie als ie wat voor loopt qua ontwikkeling.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier meteen gedaan in het jaar dat ze geboren is. Ze was toen 9 maanden. Ik had er een baby-koekje in gedaan, misschien dat ze ook wel nog een speeltje gekregen heeft. Ze kroop er zelf naar toe om het eruit te halen.:)

19. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik heb het pas gedaan bij dochter met bijna 3, zoon natuurlijk al vanaf baby omdat het anders raar zou zijn. Met bijna 2 leefde het ook totaal nog niet voor dochter. Met bijna 3 vond ze het ook nog niet zo boeiend, pas sinds ze op school zit leeft het meer.

Pakjesavond/middag wel al zelfs toen dochter er nog niet was, omdat ze voor Sinterklaas verwacht werd en er meer kinderen in de familie waren. Dus kreeg zij ook cadeautjes ;)

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hugo is wel snel van begrip, maar denk dat het concept schoen zetten hoe en waarom met Sinterklaas nog een brug te ver is. :D

Denk dat we het maar in stukjes doen, dus lekker verwennen op 7 december ;):D en naar een intocht en mss iets op tv, maar ook dat vindt hij niet zo boeiend. Hij loopt liever in het bos. :D

Volgend jaar dan maar schoen zetten. :)

Deel Deze Pagina