Verborgen reflux, om de paar dagen toch nog last

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Herkent iemand dit? Dan is hij een paar dagen rustig en dan toch 's avonds opeens enorm huilen. Verder let ik echt overal op, boeren tussendoor, dr brown fles, bedje opgehoogd, niet neerleggen na fles maar als het moet dan in wipstoel, maar toch om de paar dagen heeft hij zo'n avond dat hij veel huilt, zoals nu. Ik hoor hem ook telkens slikken nu, en huilen, en weer slikken, en zo gaat het maar door, ondanks de 5ml omeprazol vanmorgen, vanavond krijgt hij weer, dus in totaal 10 ml per dag.

Iemand nog tips? Moet ikt och de huisarts weer bellen?

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zijn dat zakjes of vloeibare omeprazol. Hier werkte de vloeibare versie erg goed. Zoontje was er met 7 mnd vanaf.
    In combinatie met osteopaat ging het opeens erg goed.
    Die voelde spanning in zn buikje en nek en masseerde dat zachtjes los.
    Sterkte!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik gebruikte dezelfde, dochter is er inmiddels vanaf. Vanaf wanneer gebruik je dit? Heb je al die tijd dezelfde dosis gegeven? De dosis wordt op gewicht berekend, misschien dat er opgehoogd moet worden? Ik zou overleggen met de (kinder)arts die het heeft voorgeschreven en/of apotheker.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik ga vanmiddag weer even overleggen bij de apotheek (dit adviseerde huisarts), we hebben telkens met gewicht opgehoogd inderdaad, dus hij begon met 1.5 ml ofzo, echt heel weinig, en uiteindelijk nu 2x 5ml, dit weekend leek er wat oud bloed op z'n slaapzak te zitten, ik dacht eerst er is een tandje gekomen, maar geen tand te bekennen, dus ik lees dat dit ook bij reflux kan horen...? Nou goed, ik ga woensdag naar de huisarts met hem...en vanmiddag ook even met apotheker overleggen

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Weet je zeker dat het bloed was? Was het niet wat paarsig van kleur? Heb ik ook een keer gehad en dacht echt, wat is dit nou!? Het was echt paars. Bleek dus inderdaad van de Omeprazol te zijn geweest.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij moesten de omeprazol in 1 keer geven. Nu krijgt ze de tabletjes opgelost in wat hapjes fruithap voor het ontbijt. Gaat voor haar beter dan de drank. Vond ze vies hihi

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O ja, de drank verloor hier ook snel de werking. Al binnen 30 dagen hadden we nieuwe nodig. Ze ging dan s nachts meer spugen, ook oud bloed. Dan wisten we dat we heel snel nieuwe moesten halen want een nacht later brulde ze het uit van pijn. Met pilletjes is de houdbaarheid prima.

Deel Deze Pagina