Hallo, Mijn dochter at eerst haar boterham en fruit (6 mnd potje) goed op. Nu al een aantal weken eet ze haar boterham niet meer en weigert ze de 8 maanden potjes fruit, ze spuugt de stukjes uit. Nu is mijn vraag of ik haar een fles moet geven als ze haar boterham niet wil of juist niet? Ik doe dat nu wel, zodat ze in ieder geval iets gegeten heeft. Maar leerd ze dan wel de boterham te eten? En als ze de potjes fruit met stukjes (vers ook niet) niet wil, moet ik dan de 6 maanden potjes zonder stukjes geven of gewoon alleen maar die 8 maanden potjes blijven aanbieden? Bedankt alvast! Groetjes Mise
Hallo Mise, Dat is moeilijk. Wanneer je haar iedere keer iets anders aanbiedt kan het zijn dat je het in stand houdt. Zij zal dan haar voldoening uit de melk halen. Hoeveel melk krijgt ze nu? Tussen de 8-10 maanden is ongeveer 600 ml opvolgmelk voldoende. Misschien kan je ook al eens proberen om een korstje/stukje brood tussendoor te geven. Dan kan ze hier vast aan wennen. Kindjes moeten vaak even wennen aan een nieuw voedingsmiddel, dan moeten ze het wel 10 keer proeven voordat ze aan de smaak gewend zijn. Zijn er fruitsoorten die wel al goed gaan? Dan kan je die evt. met een andere fruitsoort mengen. Of wat fruit door de melk pureren. Krijgt ze toch fruit binnen! Sterkte ermee. Het zal niet altijd makkelijk zijn maar probeer te voorkomen dat het een strijd wordt. Wil het niet, andere keer weer opnieuw proberen. Groetjes Angélique
Bedankt voor het antwoord! Het is zo raar omdat ze eerst een hele boterham opat, maar ze is wel bezig met tandjes, misschien is dat het. Ik ga toch maar eens proberen om geen melk aan te bieden als ze geen boterham eet, misschien gaat ze dan na een paar dagen wel eten. Probleem is dat ze niet veel melk drinkt, ik ben blij als ze 500 ml haalt. (geef als ze te weinig drinkt, ook vitamine d extra) Fruit geef ik nu gewoon zonder stukjes, dat gaat best wel goed en dan krijgt ze haar fruit toch binnen. De warme maaltijd eet ze trouwens perfect!
Hoi, Fijn dat het fruit en de warme maaltijd goed gaat! Ongeveer 500 ml opvolgmelk is voor haar leeftijd wel gewenst (tot 10 maanden). Inderdaad gaat om bij minder dan 500 ml opvolgmelk vitamine D erbij te geven. Nou succes, misschien heeft het inderdaad met tandjes te maken, evt. kun je ook eens informeren bij het consultatiebureau. Groetjes Angélique