Baby 6 maanden: welke papjes geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marriedgirl, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik ga morgen beginnen met pap, heb nu Bambix fijne granen gekocht en dat lijkt me een geschikte pap als ontbijt. Nu kreeg ik gratis Nestle Pyjama papjes (van die kant en klare pakjes), maar ik vraag me af of dit wel zo oke is? Ik hoor en lees veel over dat er bijv veel suiker in zou zitten, en dat lijkt me nou niet echt geweldig om een baby nu al aan te laten wennen! Wat is jullie ervaring hiermee?

Verder vroeg ik me nog af of je bijv bambix in de ochtend EN pyjama papjes in de avond op 1 dag mag geven? Of is dat teveel en is het beter maar 1x per dag een papje aan te bieden?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    lastig he?
    ik heb er voor gekozen geen pyjama papjes te geven ivm suiker. we gaven 1x per dag rijstebloem en na 6mnd de fijne granen. we zijn gestopt met de pap sinds onze dochter een boterham eet (voor de granen) dus voor ons is pap een beetje overbodig. ik zou het, als je het geeft, 1x doen als ontbijt!

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook bambix granen.
    maar ben eigenlijk nog opzoek naar wat gezonders

4. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik heb wel eens wat gelezen over bio granen papjes, maar ik heb daar persoonlijk niet zoveel mee. Ik eet zelf ook nauwelijks bio, het is hartstikke duur en de bambix is over het algemeen prima qua ingredienten! Nestle staat me sowieso wat minder aan omdat ik dan meteen aan de Milkyway reepjes denk, haha! Maar jullie geven dus geen pyjamapapjes?

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier oa Biobim pap gegeven (spelt variant), eigenlijk als afwisseling op brood omdat dat soms niet zo lekker ging. Pyjamapapjes ben ik nooit aan begonnen.

6. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Dankjewel, zal eens googelen op Biobim! Al denk ik nog steeds dat Bambix ook prima is. Die pyjama papjes begin ik dan ook maar niet aan!

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil je echt pap geven? Want het is niet echt noodzakelijk of zo.

Heb je de lijst van ingredienten op die pyjamapapjes wel eens bekeken? Ik zou er niet aan beginnen ;)

8. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Omdat mijn zoontje brood 's ochtends niet zo goed eet, geef ik ook pap. Ik varieer altijd met de pap van Biobim, de ene keer spelt, de andere keer muesli en de andere keer de gemengde granen.

Mijn zoontje is er gek op en volgens mij is de Biobim beter dan de Bambix. De Biobim onder de 12 maanden zijn allen zonder tarwe.

Aangezien mijn zoontje tussen de middag wel brood eet, en tussendoor ook een soepstengel krijgt hij op deze manier ook andere gezonde granen binnen.

9. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Pyamapapje zou ik echt niet geven. Alleen als ik de ingrediënten zie al niet...

Ingrediënten pyamapapje 8 granen:
    Opvolgmelk (84%) (magere melk, water, volle melk, maïszetmeel, plantaardige oliën (palm, raapzaad (laag erucazuur), kokos, zonnebloem), wei eiwit, maltodextrine, vitaminen (C, E, A, D, niacine, pantotheenzuur, K, B1, B6, B2, foliumzuur, biotine, B12), ijzerpyrofosfaat, zinksulfaat, kaliumjodide, water, granen (6,1%) (gedeeltelijk gehydrolyseerde tarwebloem; bloem van: gerst, rogge, sorghum, witte rijst, maïs, gierst, haver), druivensap (uit concentraat), perensap (uit concentraat), appelsap (uit concentraat), maltodextrine, calciumcarbonaat, vitaminen (C, E, A, D, niacine, pantotheenzuur, K, B1, B6, B2, foliumzuur, biotine, B12), ijzerpyrofosfaat, zinksulfaat, kaliumjodide, aroma’s.

10. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Nee die pyjama papjes ga ik ook zeker niet geven. Was ik sowieso al niet van plan, maar kreeg een proefpakketje en was toen toch even nieuwsgierig naar de ervaringen hier!
    Ik geef Bambix omdat brood op af en toe een korstje na nog niet wil, en op deze manier wennen de darmen wel aan (fijne) granen. Het leek mij dus een mooie tussenstap, en dan ga ik straks gewoon richting de boterham. Aten jullie kleintjes met 6 maanden al een boterham dan? Ik vind de bambix ook fijn omdat je het gewoon maakt met de opvolgmelk, dus melk en wat granen in 1! :)
    Als je een boterham gaat geven, hoeveel melk geef je er dan nog bij?

Deel Deze Pagina