Hoi allemaal, ik heb een dochtertje van net 6 maanden. Sinds een week of 2 begint ze steeds te minderen qua flesvoeding en soms ook moeilijk eten met fruit/groeten. Mijn schema is nu als volgt: 7.30 a 8 uur - 200 cc incl nutrix (drinkt ze 150 cc) 10.30 a 11 uur - fruithapje (kleine pot met halve liga koekje) 12.30 a 13 uur - 200 cc (drinkt ze 60cc) tussen doortje een halve liga met wat sap. 16.00 a 16.30 uur - groetenhapje (kleine pot) 17.00 uur - 200 cc (drinkt ze 60 a 100 cc) 21.00 a 21.30 uur - 200 cc incl nutrix (drinkt ze 150 cc) Ik vind dit veel te weinig qua voeding. CB zei dat fruit en groenten ook vocht hebben en dat het wel goed is. Want als ze opvolgmelk ga drinken dan mag ze niet meer dan 600 cc p/24 uren. Maar ik haar echt dwingen voor de flesvoeding en dat is niet leuk. Iemand zelfde ervaring of tips? Kan ik ochtenflesje dikke pap maken en 's middags ook zodat ze toch meer binnenkrijgt of heeft dat geen zin. HELP een ONGERUSTE moeder. Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Sorry moest lachen om je banner. Ik vind het een goed schema hoor als ze fruit en groente eet. Alleen is het misschien een beetje teveel op elkaar. Ik zie dat je 's middags sap niet mee telt en dat is ook vocht. Ik zou alleen de fles na de groente vervangen door een toetje. En dan nog lekker die late fles geven. En een toetje is ook vocht.
Allereerst: Is het een idee om de nutrix smorgens weg te laten? Dat is extra vulling, terwijl ze dat helemaal niet nodig heeft. Zonder de nutrix, drinkt ze misschien wel de fles leeg? Of heeft ze eerder honger, waardoor ze meer fruit eet of na haar fruit beter haar flesje drinkt.. Dat ze om 17.00 uur haar flesje niet eet, vind ik vrij logisch, gezien het feit dat ze dan zo kort geleden haar avondeten op heeft. 100 gram vult behoorlijk hoor. Ik zou dat flesje weglaten of eventueel vervangen voor een toetje, 50 gram ofzo in het begin. Ook zou ik smorgens de liga denk ik weghalen. Ze heeft tenslotte al een tussendoortje in de vorm van haar fruithap. En ook dit om te zorgen dat ze smiddags wat meer honger heeft misschien. (ook al is het maar een halve..) Dit is ons schema op dit moment, maar fae is een maandje ouder. Met 6 maanden was ze ziek 3 weken, dus dat is moeilijk reeel te zeggen wat ze toen at: 7.00 uur: 150 cc melk 10.00/10.30 uur: fruithapje, 150 tot 200 gram 12.00 uur: halve boterham, hoewel gisteren een hele voor het eerst 14.00 uur: 130 cc melk tussendoor: soepstengel 17.00/17.30 uur: 100 tot 200 gram groente, dit wisselt nogal 19.30 : 150 cc melk met nutrix Ook hier worden dus geen grote hoeveelheden gegeten, maar ze groeit er goed op. En als ze niet willen, dan houd het op. Het is juist zo belangrijk, dat die flessen geen drama worden en alles om het eten gaat draaien. Ik vind het erg knap dat je kindje al drinkt. Ik krijg er hier niets extra's in van vocht. Pap uit een bordje daarentegen, daar smikkelt ze wel van. En dan eet ze wel haar 'fles' leeg. Dus misschien is dat ook nog een idee? En verder: Het kan een fase zijn of er kunnen tandjes dwars zitten. Dat is hier momenteel ook het geval dus ik vermoed dat ze daarom ook liever lepelt, dan de fles drinkt. En tja, sommige kindjes zijn gewoon niet zulke grote eters...
Schema ziet er inderdaad goed uit! En ik zie dat Fae niet zo een drinker is. Dan ben ik wat geruster gesteld. Bedankt! Maandag naar 't CB dus hoop dat ze zeggen dat ze goed is gegroeid en dat het goed is. Heb wel eens een keertje Nutrix weggelaten maar dat is het zelfde. En met Nutrix vind ze het ook nog lekkerder ook. Ze poept trouwens ook erg moeilijk en heb van de huisarts lactulose gekregen dat doe ik sinds vandaag door haar fruithapje want door haar flesje heeft geen zin, ze drinkt het niet leeg dus dan krijgt ze ook niet genoeg lactulose binnen. Laat jullie weten hoe het is gegaan maandag. Groetjes
als ze moeilijk poept, zou ik geen nutrix geven, het kan stoppend werken en dan kost het nog meer moeite om te poepen.
Begin morgen ofzo met Nutrilon Omneo 2 en smorgens granen ontbijt dus dat werkt als het goed is niet verstoppend want granen daar moet je toch goed van kunnen poepen?