omneo en hele dunne poep

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door wonderbaby1, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mijn zoontje van 9 weken krijgt sinds 2 weken de omneo omdat hij best veel last had van krampjes en best veel spuugde. ook moest hij huilen tijdens/na de fles.

dus op het CB raadde ze me de omneo aan.
    maar nu poept hij zo dun (1 x per dag, soms om de 2 a 3 dagen) en er zitten ook witte stukjes in(moet dan z'n rompertje verschonen, zelfs als ik hoor dat ie poept en dus meteen verschoon zit het nog in z'n romper). hij heeft nog steeds krampjes, ik laat de vezeltjes in de voeding wel goed oplossen en hij krijgt de voeding uit de dr brown flessen dus ik zou zeggen dat het daar ook niet aan ligt. ook laat ik 'm goed boeren en houd hem zeker wel een half uur a drie kwartier na z'n fles recht op..

is dit normaal en moet ik me niet druk maken of hebben jullie misschien andere tips?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je zoontje nog last heeft van krampjes. Merk je wel dat het al wat beter gaat? Is het spugen minder? Krampjes zijn helaas niet altijd helemaal te voorkomen en ze kunnen hier de eerste 3-4 maanden wel wat last van hebben.
    Het is in ieder geval belangrijk voor de krampjes en het spugen om ook het drinktempo in de gaten te houden. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan je kindje eerder/meer last hebben van krampjes en voeding teruggeven.
    Verder kan de ontlasting per kindje verschillend zijn. De een heeft 3 x per dag ontlasting en de ander 1 x 3 dagen. Dit is beide goed, zolang als je kindje er maar geen last van heeft. Ontlasting kan ook wat dunner zijn, zolang het maar niet waterdun is en de luier uitloopt. Wat betreft de witte stukjes zou je voor de zekerheid met je huisarts/consultatiebureau kunnen overleggen.

Groetjes Angelique

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hoi Angelique

bedankt voor de reactie!
    hij drinkt nu met deze voeding wel ongeveer 15/20 min en dat was eerst maar 5/10 min dus wel verbeterd.

zijn poep is wel echt dun en loopt langs zijn luier af zelfs als ik 'm meteen verschoon zit het vaak al op z'n romper.. de luier is wel groot genoeg en ook weer niet te groot.

is dit wel slecht dan?

groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Goeiemorgen,

Als je kindje gewoon voldoende plasluiers heeft en alert is verder en ook blij is (er zelf dus geen last van heeft), is er verder geen probleem.
    Mocht je het niet vertrouwen dan kun het beste even contact opnemen met je huisarts of consultatiebureau.

Groetjes Laura

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Oké bedankt Laura!

Hij lijkt er zelf geen last van te hebben maar vanmorgen ook weer ik hoor hem poepen want zit bij 'm, dan spuit het echt in z'n luier en dan verschoon ik 'm zit het al allemaal op romper en slaapzak.. Ik ga het toch eens aan het CB vragen

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Dat is altijd goed!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina