Hoe tellen van maanden...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brisje, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vraag voelt een beetje als een domme vraag, maar hoe moet ik de 'leeftijd maanden' van baby's tellen.

Ik ging er zelf van uit dat ik bij maanden moest rekenen van geboortedatum tot dezelfde datum een maand later (bijv. 1-04 tot 1-05 is een maand) nu krijg ik door nieuwsbrieven en toegezonden informatie steeds meer het idee dat ik per 4 weken moet tellen. Bijv over eerste hapje kreeg ik met 12 weken een brief bijna klaar voor het eerste hapje... (Sowieso wachten tot 6 maanden) maar dan krijg ik vandaag met 16 weken een brief dat de klein 4 maanden is en er vanaf vandaag gestart mag worden... Maar hij is bog helemaal geen 4 maanden als ik kijk naar zijn geboorte datum.. Hoe zit dat nou... Ik zou zeggen dat als ik een 4 weken telling aanhou mijn ukje binnen een jaar 13 maanden is ipv 12...

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe berekenen jullie de maanden van jullie kinderen...?

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Zoals ik de maanden altijd al heb berekend :)

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dus gewoon echt door maanden en niet door weken.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een maand is een maand, en geen 4 weken (behalve februari meestal)..

Bijvoeding dus ook met minimaal 4 maand, of 6 maand.. Niet met 16 of 24 weken.. Een half jaar is 26 weken..

5. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super thnx voor jullie antwoorden!!!

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik reken gewoon van datum tot datum en niet in weken.

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik was toen ook in de war maar nutricia doet dat echt bewust zodat je eerder gaat beginnen met potjes kopen enso.
    Maar het is echt van datum naar datum

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier ook van datum naar datum.

eerst geteld in weken, toen in maanden en nu zeg ik gewoon dat hij 1 jaar is. Dat hij 1 of 2 maanden ouders is bij wijze van, vind ik onbelangrijk. Straks wordt dat anderhalf jaar enz.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Van maand naar maand. Hij wordt immers op dezelfde datum een jaar later 1 jaar, toch? ;) Stel je voor dat het 52 weken later was en 1x in de 4 jaar is er een schrikkeljaar. Dan verschuift zijn verjaardagsdatum steeds. Lijkt me ook niet handig.... :p

Deel Deze Pagina