Hoi Dames! Misschien heeft er iemand een tip? Mijn zoon doet het liefst alles zelf (jaja meneer is toch 'al' 9 maanden..pff gaat soms echt te snel met hem) Maar nu is het eten dus een probleempje aan het worden.. van een lepeltje/vorkje accepteert hij bijna niet. Dus nu krijgt hij groente/fruit in stukjes (meestal beetje gestoomd zodat het wat zachter wordt) zodat hij het zelf kan doen. Hij pakt het mooi vast en knabbelt er lekker aan. MAAR... hij vind de stukjes die hij in zijn mond krijgt ook eng, haalt deze eruit en wil vervolgens niks meer eten! Is dit een fase? Gaat het vanzelf wennen voor hem? ps, iets wat zacht wordt in zijn mond eet hij wel meteen op, bijvoorbeeld brood, maar als ik de groente/fruit nog zachter stoom kan hij het niet oppakken en is het dus ook niet goed voor meneertje..
Tja.. Ik zou zeggen, gewoon blijven aanbieden. Zo leren je kinderen ook verschillende structuren kennen. Gewoon elke keer proberen.. wil hij niet meer eten, kan je het altijd nog grof pureren?..
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Mijn dochtertje bied ik al een tijdje eten met ''stukjes'' aan en dat heeft toch wel een poos geduurd voor ze dat aannam hoor. Ze wou alleen maar dat gladde gepureerde. Nu is ze eraan gewend en eet ze ook de stukjes. Blijven proberen.
Hier ook een die niet van stukjes hield. T duurt een tijdje, maar t gaat over. Ik geloof na 1,5 maand dat t bij ons over was
Hier andersom. Stukjes en zelf eten is het! Geblenderde groente en fruit..nee hoor dat is niets! Stukjes in haar mond doen: mond gaat stijf dicht. We zijn vanaf 6 maanden begonnen. Nu dus twee weken later. Eerst keren idd niets in de mond en alleen voelen. Nu doet ze het zelf in haar mond, maar heel veel eet ze nog niet. Volgens mij is het een kwestie van wennen en rustig de gang laten gaan. Niet aanmoedigen, niet ' goed zo' zeggen. Gewoon zelf eten en je baby het zelf laten doen.