Reflux of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Onyx, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (6,5 week) is de laatste tijd steeds onrustiger en vertoont reflux signalen, maar ook weer niet zo erg dat ik het 100% zeker weet

Symptomen die ze laat zien:
    - Onrust, word erger naarmate de dag vordert
    - hazeslaapjes ('s nachts slaapt ze wel goed, 1x wakker)
    - hoesten, hikken en niezen
    - rochelende adem
    - veel wegslikken
    - kokhalzen en 1x per dag gemiddeld flink spugen
    - ze begint sins een paar dagen ook te kwijlen
    - plat op de rug liggen is niet haar grootste hobby, kan haar niet ff rustig in de box leggen
    - ze lijkt soms wel uit mn armen te willen klimmen

Met het huilen vind ik het nog heel erg meevallen, en ze groeit en drinkt ook heel erg goed op mama's slagroom melk. Echt zuur ruikt ze ook niet, alleen als ze net gespuugd heeft. Ben al 2x naar de huisarts geweest maar die stuurt me gewoon weer weg.

Heb haar bed en verschoonkussen uit voorzorg wel schuin staan en voed haar zo rechtop mogelijk en houd haar daarna ook lang rechtop.

Wat denken jullie?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt inderdaad als reflux. Maar als je bv geeft, kan een aanpassing aan je manier van voeden vaak ook al veel helpen. Google eens op biological nurturing. En heb je misschien last van overproductie of een sterke toeschietreflex? Die kunnen beiden ook refluxsymptomen in de hand werken.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Klinkt inderdaad behoorlijk als reflux. Herken je ook 'herkauwen'? Dat was hier de meest herkenbare destijds.

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit wel ruim in de melk inderdaad, en die achterover geleunde houding doe ik al een tijdje

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat opboeren en eem vies gezicht trekken herken ik wel ja. Van die half verteerde kwark komt er dan ook een beetje uit

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Al geprobeerd om te gaan blokvoeden of de tsr op te vangen voor je baby drinkt?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Volg je de andere leefregels voor reflux al op?

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier hadden we hetzelfde. Vage symptomen maar ook niet overduidelijk.

De leefregels even opzoeken, die helpen vaak wel.
    Wij zijn uiteindelijk begonnen met Nutriton. Kun je ook gebruiken in combinatie met borstvoeden. Hier hielp het goed.
    Veel kindjes hebben deze klachten, maar uiteindelijk groeien ze er overheen

9. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Blokvoeden doe ik eigenlijk sowieso al omdat ik in het begin giga overproductie had. Dus aan mn voeding kan het bijna niet liggen

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja. Het klinkt als reflux. Maar niet alle kinderen hebben daar zodanig last van dat medicatie nodig is. Dat lijkt bij jou het geval te zijn, als je zegt dat het meevalt met het huilen? In dat geval kan je denk ik best focussen op de tips qua bv en op de algemene leefregels, en verder gewoon afwachten tot het maagklepje gesloten is.

11. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt mij ook het beste ja. Leefregels pas ik allemaal al toe, misschien dat ze er daarom minder last van heeft.

Als het erger word zal ik direct naar de dokter gaan.
    In ieder geval bedankt allemaal voor de info en reacties!

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Klinkt inderdaad als reflux, gelukkig heeft ze dus voor nu aan de leefregels.
    Onze uk had verborgen reflux en huilde niet maar gilde. Moest hem tijdens het lopen in de gaten houden anders deed mijn oor echt pijn.

13. csods

csods Actief lid

1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Min zoontje van 8 weken heeft ook verborgen reflux en ik herken deze klachten bijna allemaal. Gelukkig werd ik wel gelijk serieus genomen bij de huisarts en meteen doorverwezen naar de kinderarts dit ook omdat mijn zoontje rare ademhaling had hij heeft namelijk laryngomalacie in combinatie met reflux. Het gaat nu wel beter merk ik met de medicatie gekregen van de huisarts namelijk nexium en nutriton.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nutriton en nexium kun je beter niet samen gebruiken.

https://www.nvk.nl/Portals/0/richtlijnen/Patienteninformatie - Def RL GHOR.pdf

15. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sowieso hoor ik slechte dingen over voeding indikken hoor. Het ligt veel zwaarder op (het al erg gevoelige) maagje en blijft ook langer in de maag, wat dus de kans op omhoogkomen weer verhoogd.
    Plus dat het puur symptoom bestrijding is

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt. Staat volgens mij ook allemaal in mijn weblog ;)

Deel Deze Pagina