Hallo, Ik heb misschien een tip voor moeders met slechte slapers. Deze tip kreeg ik van een vriendin en het helpt hier echt! Hang een klok op die hard tikt! Zo hebben ze meer tijdsbesef. Ook moet je tegen je kindje zeggen hoe lang ze moeten gaan slapen. Misschien help het... Groetjes Sanne.
Die tikkende klok heb ik als kind op mijn kamer gehad! (nu herinner ik het me weer!). Het geluid alleen zorgde ervoor dat ik in slaap viel: tik-tik-tik-tik-tik....
Hoe doe je dat dan? begrijpt een dreumes/peuter dat? Kan me voorstellen dat het getik/tak van de klok slaapverwekkend werkt maar om nu te zeggen slapen tot 15 uur... denk niet dat mijn dreumes dat begrijpt Kan je het wat beter uitleggen wat je hiermee bedoeld? misch. heb ik er nl wat aan alleen snap het nu niet (of ik ben blond )
Ze snappen meer als je denkt... Ik zeg overdag tegen mijn dochtertje dat ze 3 uurtjes moet gaan slapen. En s'avonds zeg ik dat ze 12 uurtjes moet gaan slapen. Bij ons werkt het in ieder geval. Het is het proberen waard....
Hier hangt ook een tikkende klok naast zijn bed en die had laatst de batterijen op haha en meneer sliep idd niet!! pas toen ik de batterijen verwisselde sliep hij weer idd door het tik tik tik geluid
Als het zo simpel was... Ik denk toch echt dat het van dat getik komt hoor, niet van jouw tekst erbij
Zal dit ook werken bij een baby van 4 weken oud? Ons meisje wil ook niet echt slapen en is dan helemaal overstuur omdat ze over haar slaap heen is.
haha die klok kan ik geloven. door dat tik tak ritme... zeggen ze bij pasgeborene ook... dat bootste de hartslag van moeders na en daar worden ze rustig door! ik zeg op zaterdag avond (daarnet ook weer) altijd tegen jamie dat hij nu wel mag slapen tot een uur of 11 morgenvroeg helaas zal hij vanacht wel weer een paar x komen en morgenvroeg om 8u paraat staan voor een nieuwe dag vol deugenieterij wat wel kan helpen voor kindjes die te vroeg uit hun bedje komen: koop een nachtlampje en zet er een timer tussen! je moet dan zeggen: als het lichtje uit gaat mag je naar mama en papa komen! en dan zet je hem bv op half 9 ofzo... tot die tijd "mogen" ze rustig in hun kamertje blijven spelen en een boekje lezen ofzo! ik ga dit straks ook zo doen. nu snapt jamie het nog niet natuurlijk!
Ga maandag misschien toch eens op pad voor een mooie klok, alleen je weet natuurlijk niet in de winkel of hij echt tik-tik-tik geluid geeft of heeft elke klok dat? Domme vraag misschien? Ons meisje heeft nu ook al een nachtlampje, ze wil graag kijken "staren" zeg maar en als het donker is begint ze meteen met huilen.
Zal m`n man gaan overhalen om een klok op te hangen, wilde altijd al graag een klok hebben maar we hebben er nooit een mooie kunnen vinden. Nu ga ik echt op zoek die mooi in het kamertje past.
Maar dan krijg je dus dat je kindje op een gegeven moment niet meer zonder die klok kan. Dus ergens anders slapen (opa/oma?) zal er dan niet inzitten... Hou zou toch wat zijn om altijd maar een klok mee te nemen. En wat denk je van het kdv? Sorry ik wil niet negatief overkomen hoor, ik geloof best wel dat het werkt. En als je kleintje slecht slaapt zal het wellicht een ideale uitkomst zijn.
Dan wordt het maar een klokje dat we op de commode kunnen zetten. Je hebt misschien wel gelijk als ze nou straks alleen goed slaapt op de klok tik-tik dan wordt het bij de opa en oma een ramp. Kinderdagverblijf doen we niet, we werken om en om en er is dus altijd iemand thuis.
zo'n ramp is dat toch niet? idd een klein klokje wie je neer kan zetten en meenemen.. zo heb ik met me dochter die heeft nog altijd der muziekje met projector aan, nou als ze ergens anders slaapt nemen we die gewoon mee..
Ik denk dat de moeders met slapeloze nachten dat er wel voor over hebben! Zou mijn meisje nog niet doorslapen dan had ik het zeker geprobeerd ongeacht de negatieve gevolgen van het niet kunnen slapen ergens anders! Het is zo belangrijk dat de mams ook eens een goede nachtrust krijgen!
Daarom zeg ik ook, ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon alles probeert. Mischien dat ik het zelf ook ooit nog een keer zal 'moeten' doen. Als het helpt dan is het dé ideale uitkomst toch?
L.iam slaapt op het kdv super zonder klok,, het is gewoon dat hij het in zijn eigen omgeving niet kan missen,, Liefsz 8)