Hallo, Mijn zoontje is nu 2 weken oud en woog 4295 bij zijn geboorte, zijn laagste gewicht was 4000. En met dag 8 woog hij 4120 Nu geef ik volledige borstvoeding en het leek heel goed te gaan. De productie kwam goed op gang. Wel heeft hij last van terug komen van de voeding, slikt het weer terug en sinds een paar dagen na 16.00 tot s nachts veel krampen, overstrekken en hard huilen hij plast en poept veel. Nu dacht het cb aan te snelle toeschietreflex, aanraden andere houding voeden. Nu ging ik vandaag wegen en hij woog maar 4150, wel 3cm gegroeid. Valt me dus een beetje tegen en maak me wel zorgen. Er was niet echt een gelegenheid om er iets over te vragen. Wat kunnen we er aan doen? In de boekjes las ik 1 borst aanbieden, zodat hij de vetten binnen krijgt. Ik was eigenlijk over na voeden op verzoek. Maar nu toch maar weer naar de 3 uur. Mijn dochter kwam ook niet goed aan, ik moest voeden om de 2 uur. Dit trok ik niet en ben bang dat me nu dat ook niet gaat lukken. Met haar zijn we gestopt met bv. Vriend wil dat we nu ook stoppen. Het vreet wel energie, zelf zit ook onder mijn gewicht en moet de hele dag dooreten om energie te krijgen. Heeft u verder nog tips? Bedankt alvast!
Biedt je beide borsten per keer aan? Hoe drinkt je kindje? Hoe lang? Hoeveel voedingen geef je, en drinkt je kindje ook 's nachts? Ik zou je liever aanraden om een lactatiekundige in te schakelen. Je kunt zelf wel met wat tips aan de slag maar dan ben je zo maar weer een week verder. Beter om echt goed begeleid te worden hierin. Bel een lactatiekundige, dan kun je samen kijken waarom je kindje zo onrustig is, waarom het zo'n last heeft van krampen en hoe hij aan het groeien gaat! Echt, het is het waard!