Hoe doen jullie dat/hebben jullie dit gedaan? Wij vinden onder de douche met de kleine man nu nog het makkelijkste, hij vindt dit ook heerlijk en voor mijn vriend is dit ook nog steeds goed te doen. Maar ik merk dat ik het toch best al zwaar ga vinden. Het babybadje is hij bijna uitgegroeid en rechtop erin zitten gaat ook nog niet echt. We hebben in het grote bad ook al zo'n babyzitje geprobeerd, maar hij beweegt zoveel dat hij daar uitglijdt. Vind het eigenlijk ook zonde om elke avond het bad vol te laten lopen. Of wassen jullie in een klein laagje, want dat lijkt me dan weer zo koud. En op je knieën en dan over de rand heen hangen? Klinkt misschien een beetje suf dit , maar ik probeer me er eigenlijk een beetje een voorstelling van te maken over wat nou praktisch is. Alle tips zijn welkom.
Haha herkenbaar! Wij hebben een plastic krukje in de douche staan. Dus als zoonlief te zwaar wordt voor manlief, gaat hij op het krukje zitten met hem op schoot
Ze kan zitten sinds 9 maanden, vanaf die tijd op een douchestoel speciaal voor ouderen (mijn schoonouders hebben deze in huis geplaatst, wij wonen er nu). Nu blijft ze staan onder de douche of gaat ze zitten op de stoel. Voordat ze kon zitten nam ik of man haar mee op de arm. Of samen douchen. Een vasthouden en een wassen is dat een optie? En dan om en om het eerste omkleden en dan kind meenemen (hoop dat je t snapt) Ik neem haar nog steeds mee onder de douche, de laatste paar minuten op de arm en gaat ze spetteren
Ik laat het bad een beetje vollopen en dan leg ik haar er gewoon in. Het badje werkt niet voor mij, want die staat net te hoog en zo heeft ze zeeën van ruimte en spartelt ze er heerlijk op los. Wel bijblijven natuurlijk. Douchen doen wij alleen als we samen thuis zijn. Wij moeten douchen in bad en dus in en uit bad stappen en dat is met een kleine niet echt handig.
Onze kleine man kon al goed zitten met 6 mnd. Dus ik heb een zitje gekocht. We gaan altijd samen, als hij dan zwaar wordt of ik was mijn haar, dan zet ik hem in het stoeltje met een badeendje!
Ik zet hem vaak in de gootsteen.. Zittend.. Haha.. Is makkelijk en dan stoor ik zijn zus niet in de kamer naast de badkamer. Verder wel douchen samen of nu zittend in het babybadje.
Wij douchen altijd met de kleine omdat we geen bad hebben (ook geen babybadje, echt geen plek voor in ons mini huisje). Tegen de tijd dat ze te zwaar werd om steeds vast te houden kon ze zitten dus konden we haar af en toe met wat speeltjes op de grond zetten onder de douche. Echt ideaal.
samen zittend in de douchecabine De antilope kinderstoel van Ikea kan ook onder de douche als je je handen vrij wilt hebben. Nu zit hij ook vaak in een grote opbergbak van Ikea.
Hoe zwaar zijn die baby's van jullie?? Ik lees twee keer over "te zwaar", maar ik douche ook nog steeds met mn peuter van 14 kilo op de arm. Gezellig vind ik dat. Dus zo'n baby van 8 kilo is geen probleem. Je staat toch geen drie kwartier onder de douche?
Tot 4 maanden ongeveer hebben wij hem in een baby badje gedaan, maar op den duur vond ik het zo'n gedoe worden dat we hem mee namen onder de douche. Eentje vasthouden en de ander staat klaar om in te zepen en daarna mee te nemen naar de commode. Tegenwoordig gaan we op de grond zitten en zetten we de baby tussen onze benen. (11,5 kilo op je arm is niet niks ) Zo werkt het ook prima. Nog wel is de ander in de buurt voor het inzepen en daarna weer mee terug te nemen naar de commode.
Stoeltje, da's wel stom dat ik daar niet aan gedacht heb zeg . Hij is echt nog niet zo zwaar, maar ik geef altijd steun met die kant waar een oude blessure zit. Als ik hem op de andere arm houdt, dan heb ik voor mijn gevoel niet voldoende controle en zeker onder de douche wil ik hem goed vast hebben! Is overigens niet alleen een probleem onder de douche, ik moet gewoon binnenkort maar weer eens langs de fysio want mijn houding met dragen is echt heel slecht (holle rug, dat soort dingen...).
Ik ging altijd om de dag samen met 'm in bad, man haalde 'm er dan uit en ik ging nog even verder badderen ...met 6/7 maanden zat ie in een badzitje, legde daar in een handdoek in tegen het wegglijden.
Das een slimme! Gister had ik hem in zijn badje gezet en hij gleed inderdaad 1x onderuit. Was er meteen bij, maar schrok wel natuurlijk! Straks maar eens met een handdoek proberen
Laagje water in bad en dan op de buik erin, Siem spetterde graag een eind weg. Maar Siem kon met 6 maanden ook zitten dus ook een zit ding gekocht.
Mijn dochter is trouwens met 1,5 jaar 10,3 kg. En idd ik ben ook geen 3 kwartier in de douche dus dat eventjes op de arm vind ik geen probleem. Met 7-8 maanden even uit handen gegeven aan man omdat ze toen heel erg begon te bewegen.
Mijn man gaat om de dag, zo ongeveer, douchen met de kleine.. voor de andere dagen heb ik vochtige weggooi washandjes zodat ik m tijdens het omkleden toch kan wassen.. ik kan mijn kleine ook niet lang tillen ivm rugpijnen..
hier heb ik een badring! vind hij geweldig. maar hij gaat ook nog regelmatig in de tummy tub! Als ik khet van te voren had geweten, had ik nooit zo'n badset gekocht maar meteen een tummy tub. echt ideaal!!