Baby 6 mnd onder de douche of in bad? Hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dun laagje water in bad en spelen maar ;)

Of lekker op de grond in de douche.

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ons meisje heeft echt een hekel aan in haar badje gaan, dus wij douchen altijd met haar.
    Maar nu heb ik zon mini opblaasbadje gekocht deze vul ik en ga ik naast liggen en leg haar in mijn armen, dit vind ze helemaal geweldig en is ook niet zwaar voor ons.
    Ik wissel af ene keer onder de douche en andere keer in dat badje.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Onze dochter spetterde zo erg in d'r badje dat ik deze nu niet meer gebruik, ze heeft een hekel aan douchen en alleen is dat niet te doen (mijn man is s'avonds vaak niet thuis en ik s'ochtends niet)

Dus nu inderdaad een klein laagje in het grote bad en lekker spetteren op d'r buik, vind ze helemaal prachtig! Lekker spetteren zonder dat de badkamer zeiknat is.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond dit ook de lastigste tijd. In het babybadje a la kraamhulp lukt niet meer, maar zelfstandig zitten gaat ook nog niet. Ik kan niet wachten tot die tijd weet aanbreekt. Dan zet ik weer lekker het babybadje op de grond in de douchecabine en zet ik hem daarin. En nog wat later heerlijk het kind in het grote bad terwijl ik zelf douche. (zo doe ik dat bij de oudste)
    Ik wissel af. Soms doe ik hem bij de oudste in het grote bad. Ik gebruik dan zo'n zitje (hydrofiel erop leggen) en dan laat ik het bad in eerste instantie niet zo vol lopen. Of als ik daar geen zin in heb, doe ik de waterstand wel gelijk op 'niveau' voor de oudste en houd ik de jongste gewoon vast zoals ik dat in het babybadje ook deed. Alleen dan wel terwijl ik dus op mijn knieën zit.
    Andere keren neem ik hem mee onder de douche. Ik was eerst mezelf (baby ligt nog op het aankleedkussen op de grond met alleen een luier en poncho aan.) Als ik klaar ben, pak ik de baby erbij en douchen we samen.

Het fijnste vind ik altijd als mijn man er is en hij de baby kan aangeven en afdrogen. Ik vind het badritueel met een peuter, baby en mezelf tijdrovend. Als ik bij mezelf en de oudste ook de haren was (en bij mezelf ook nog wil drogen) trek ik er toch al gauw een uur voor uit om alle drie weer schoon, droog en aangekleed voor de dag te komen.
    (Ik moet niet mopperen... Als ik een hele dag en avond alleen thuis ben met de kids vind ik het ook wel weet een heerlijke tijd-opvuller en kan ik er ook wel 1,5 uur van maken, haha.)

5. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Hier gingen we al vrij snel in bad met de kleine vent, eerst samen onder de douche, de een in de douche met de kleine en de andere inzepen en aanpakken. Maar toen hij wat zwaarder werd was dat geen doen meer. Nu dus al een tijdje lekker in bad met zijn tweetjes. Bad halfvol, dat hij kan zitten, antislipmatje onder zijn billen :)! De ander pakt hem daarna dan aan en droogt hem af. Hij vindt het erg gezellig, lekker spelen met wat badspeelgoed erbij!

6. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wij hebben helaas geen groot bad, maar als we op vakantie zijn gaan we lekker samen met haar. bad vol en dan kleine op je buik, vindt ze machtig mooi. Thuis gaat ze altijd met mijn man onder de douche, ik kan haar zelf niet zo lang tillen, als ik haar wel moet douchen dan gaan we gewoon samen zitten in de douchecabine. Maar op jongere leeftijd had ik ook een opvouwbaar badje die ik dan in de douche zette om haar in te badderen, ik ging er dan gewoon naast zitten. Nu is ze op een leeftijd dat ze blijft zitten op de grond als ik haar neerzet met wat speeltjes, maar ze vindt het fijner als er iemand met haar mee onder de douche gaat. Bij mijn ouders baddert ze in de wasbak, ze spettert alleen heel erg hhahah dus dan is de keuken nat

7. Biekskuh

Biekskuh Lid

18 jan 2012
    45
    0
    0
    NULL
    Ergens in Nederland
    Ik laat mijn zoon zitten in zijn loopstoel in de douchecabine, want hij weegt al bijna 15 kilo en dat word op den duur erg zwaar.

En met dit mooie weer zet ik de loopstoel in de zon en binnen no time is die weer droog.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had dat ook al vrij snel dat ik haar niet meer lang getild kreeg..

Onze dochter zat al vrij goed met 6 maand en ik zette haar in de bumba stoel in bad. Dan wel zelf over de rand hangen maar ik had er een krukje naast gezet. ivm eczeem douchte ze maar 1x per week en 1x per week in bad.

NU douche ik wel eens ff snel met haar en als ik mezelf dan wil douchen zet ik haar gewoon op de "grond" wij hebben een douche/bad ineen.

(@fafa onze baby is echt geen grote maar toch kreeg ik pijn in mijn nek en rug)

9. senta

senta Niet meer actief

Dit zag ik ook, ik was ook verbaasd, wij douchen om de dag nog met onze zoon van ruim 4 jaar onder de douche en zelfs hij vindt het erg leuk om nog getild te worden en een spelletje te doen, maar hij wordt ondertussen echt te zwaar hiervoor 21 kilo.

De kleine meid gaat ook mee onder de douche zwaar is het niet eerder onhandig zo een klein nat lichaampje wat vaak wat anders doet dan wij willen :p

Deel Deze Pagina