Mijn dochtertje is 11 maanden sjeest al kruipende het hele huis door en trekt zich overal op tot staan. Meestal is ze blootvoets in huis, maar dan heeft ze soms erg koude voetjes (vooral met dit weer). Sokjes trekt ze meteen uit en een maillot doe ik liever niet meer aan nu ze gaat staan (i.v.m. uitglijden). Nu vroeg ik me af of het tijd is voor schoentjes of slofjes (antislip) en zo ja, welke kan ik dan het beste kopen (die ze niet zo snel kan uit trekken)?
Ik heb mijn dochter slofjes gekocht toen ze ging staan. Bobux slofjes had ik voor haar en bevielen erg goed. Die trok ze niet uit in tegenstelling tot sokken. Als ze 3 maanden goed los lopen is het tijd voor de eerste echte schoentjes. Mijn dochter heeft haar eerste schoenen gekregen toen ze ruim 2 maanden goed liep omdat ze nu ook veel buiten loopt (en rent) en dan is een zool onder de voeten toch een stuk fijner als je over kleine steentjes e.d. moet lopen. Thuis heeft loopt ze gewoon op sokken of blote voeten. Doe de schoenen alleen maar aan als het nodig is.
Ik had shoesme babyproof slofschoentjes voor mijn kids Ze liepen met 9 mnd oud, 10 mnd oud en 8,5 mnd oud helemaal los. Toen ze 6 tot 8 wkn losliepen kwam ik op de flexschoentjes te zitten. Daar liepen ze hooguit 2 mnd op en toen hadden ze geen flexschoentjes meer. Hun voeten waren te groot voor de flexschoentjes Vanaf 12 mnd oud zaten ze al op mt 26 en 25. Dus was blij dat ze snel liepen en plezier hebben gehad aan hun babyproof schoentjes van shoesme.