baby 6 mnd. 's avonds meenemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda1986, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik zeg ook helemaal niet dat wij tien jaar lang onder de stenen gaan zitten en dan ineens bedenken "oh ja, er was nog een leven" Waar staat dat dan?

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben ook van het rrr, ik hou een redelijk "strak" ritme aan wat wel flexibel is. Dus dat betekent dat wij zometeen als ze klaar is met drinken naar mijn ouders gaan, daar nog even knuffelen en als ze moe wordt, daar in het campingbedje. En bij mijn ouders (of waar dan ook waar we naartoe gaan) houden we gewoon haar ritme aan wat we thuis ook gewend zijn. Gaat tot nu toe (is nog maar een paar keer gebeurd) goed!

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0

O, ik ken er ook één: waar zeg ik dat jij dat zegt? ;)

Verder kun je natuurlijk een dergelijke reactie verwachten als je zo'n stelling ventileert.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Met je eerdere posting sugereer je anders toch echt dat je pas over tien jaar eens toe zult komen aan je sociale contacten. Als jullie kind er geen problemen mee heeft, dan is dat toch prima? Waar ik me over verbaas zijn de ouders die er géén rekening mee houden omdat ze vinden dat hun kind maar overal aan moet wennen. En eerlijk gezegd ga ik er toch wel vanuit dat, áls je merkt dat jouw kindje daar minder goed op reageert, je rekening houdt met de activiteiten die je gaat plannen. Of niet, dat kan ook.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Daar heb je gelijk in, het moet wel bij het kindje passen.
    Maar ook bij de ouders, dat is een beetje het punt dat ik probeer te maken. Ik zou zélf ook niet lekker ergens zitten als mijn meisje de hele avond moest huilen. Dan zou ik haar inderdaad niet dwingen en niet alleen omdat zij het moeilijk had, maar ik niet meer op mijn gemak zou zijn.

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier lukt dat dus echt niet. ons kindje wordt echt heel naar wakker als we dan weer naar huis gaan en is de rest van de nacht ontregeld en van slag. Ik vind dat zielig en dus doen we het niet.

Alleen bij z'n oma heeft ie een eigen bed waar hij elke week in slaapt. Als we echt een keer samen weg willen en het wordt laat dan kan hij bij oma logeren. Gewoon de hele nacht in 1 bed en geen gesleep midden in de nacht(voor hem dan :) )
    Dit hebben we trouwens ook nog nooit gedaan maar ik weet dat dat gewoon goed zal gaan.

meestal hebben we gewoon oppas.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier gaat dat meestal erg goed!
    Als hij maar op een rustige plek kan slapen! Niet midden in een drukke kamer zoals sommige kindjes wel kunnen.

Hij is 1 keer erg boos wakker geworden toen we hem in de MC deden...erg mopperen en schreeuwen werd het toen...maar in de auto was het al over.

Hij gaat ook thuis gewoon gelijk slapen in zn eigen bedje!
    We doen wel al op visite zijn pyjama aan en zn slaapzakje aan...dat hij zo gelijk in zn bed kan en niet helemaal omgekleed moet worden.

Vanavond waren we op verjaardag en hij lag boven.
    Hij kon niet in slaap komen en dan gaan we ook gewoon om 22.00 weg (Hij krijgt om 21.00 laatste fles en ligt om 21.30 ongeveer op bed)

Kijk hoe je kindje reageert! Misschien lukt het zonder moeite! Maar misschien ook niet...net als bij ons vanavond!

Zorg dan wel dat je vertrouwde dingen meeneemt...zoals eigen slaapzakje en knuffels...en wat Finn erg fijn vindt is zijn babyfoon (dat muziekje dan ;))
    Dat zijn allemaal dingen die thuis ook bij het slapen horen!

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het is echt onwijs fijn als je kindje er geen probleem mee heeft! Dat maakt dingen veel makkelijker. Dat is hier toch wel wat anders en op zich geen probleem hoor. Je weet dat het tijdelijk is en onze vrienden houden daar rekening mee. Neemt niet weg dat het altijd makkelijk is en soms zijn de gedachten "wen er maar aan" erg verleidelijk. Die kleine dropjes toch ook.. je gunt ze toch ook het beste van alles?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind ook niet dat als een kindje er echt niet tegen kan, je het telkens maar moet doen. Maar er zijn ook ouders die het wel zouden willen doen, maar niet echt aandurven en het daardoor niet doen. Dat vind ik dan best zonde, voor jezelf dan. Je kan het jezelf soms ook te moeilijk maken. En als het niet gaat vind ik het wel verstandig om het een paar maanden later wel weer eens te proberen. Kindjes worden ook ouder en veranderen ook, misschien gaat het dan beter.

Bij Eva ging het de eerste 5-6 maanden ook niet zo makkelijk. Ze ging vaak moeilijk slapen (maar dat was thuis ook al, alleen is het voor jezelf vervelender als je op visite bent). Of ze was de dag erna wat van slag. Maar dan weer rustig aan doen en dan gaat het prima. Ik vind dit dan dus wel een kwestie van 'eraan moeten wennen'. Tuurlijk hou je rekening met je kindje en als het echt niet zou gaan, zouden we op tijd weer naar huis gaan.
    En nu ze ouder is gaat het ook niet helemaal zoals het 'hoort'. Ze slaapt absoluut niet meer in de auto, ook niet als we haar slapend uit bed halen, ze wordt dan wakker en gaat in de auto niet meer slapen, ook al moeten we nog 2 uur rijden. Thuis slaapt ze dan gelukkig wel meteen en ze slaapt dan vaak ook wel uit (ook fijn voor ons ;)). En de dag erna lekker rustig aan.

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jamie moest vanaf 3 weken oud wennen aan onregelmatigheid en ergens ander slapen en gesleep omdat ik zelf in engeland woon en mijn vader in nederland geheel onverwachts kwam te overlijden en we dus binnen 24 uur naar nederland zijn gereden en daar een week zijn gebleven. dit was zo'n onwerkelijke situatie waar we ff ingeslingerd werden en niets konden plannen maar jamie heeft zich zo goed gedragen! hij vermaakte zich prima, ondanks de rotsituatie hebben de meesten van mijn familie en vrienden hem toen voor het eerst gezien en iedereen wilde hem natuurlijk knuffelen dus hij werd meteen in het diepe gegooid. het interesseerde hem allemaal niets, sliep 's nachts ook heerlijk door in mn moeders huis en ook tijdens de 12 uur durende autorit heen en terug. daarna ben ik ook nog een week naar nederland geweest met hem met het vliegtuig en ook dat ging prima. we nemen hem erg vaak mee naar andere mensen (familie en vrienden) en we zeiden gister nog; arme ziel, nu word ie weer ergens anders wakker...' maar hij vind t geen probleem en slaapt overal even goed! en als ie wakker is is ie ook altijd gewoon vrolijk! hij vind al die aandacht van iedereen wel leuk!!!!
    (maar wel zoals je zegt, als ik maar de kleinste indruk had dat ie t niks vind, dan zou k hem niet zo vaak mee op sleeptouw nemen...)

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ook ik ben heeel erg van de 3 R's, maar ik ben bang dat wij er ook aan 'moeten' binnenkort..;)
    Ik heb zoiets van, wij moeten ook nog leuke dingen samen kunenn doen, en idd met kerst gaan we met zijn drieeën naar opa en oma toe.
    Ik ben ook van plan om het mee te nemen, daar te slapen leggen, en dan 's avonds weer uit bedje.
    Wel zielig, maar als we het niet doen kunnen we zelf ook helemaal niets doen... En normaal gesproken heeft ons ventje alle rust en draait alles om hem..;)
    Vroeger haalden mijn ouders mij ook uit bedje na een visite, en ik heb er toch echt geen trauma aan overgehouden.

Ik ben me ervan bewust dat je met een kleintje dingen uit moet proberen...
    Vaak valt het heel erg mee!

12. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Trouwens een vraagje; we zullen lopends naar mijn schoonouders gaan.
    Hoe doen jullie dit? Wil Tim als we naar huis gaan graag zijn slaapzak aan laten.
    Hij past nu miss nog in de reiswieg en dan is dit voor nu even opgelost, maar hebben jullie tips voor de volgende keer?

Wat is het handigste om hem te vervoeren zonder auto, en zonder dat hij zijn slaapzak uit hoeft.
    Want in de wandelwagen lijkt me zo 's avonds niet echt een succes?

13. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik neem Fenna ook zo'n beetje overal mee naar toe! Gelijk vanaf het begin, toen ze drie weken was! Natuurlijk niet naar té drukke toestanden en altijd als ik haar in de kinderwagenbak op een rustige kamer kon laten slapen. Ik ben namelijk een 'single mom' en kan dus niet weg en mijn meisje thuis laten. Hier gaat dat prima en ze is absoluut (nog) niet eenkenning! Het scheelt wel, want nu is ze niet zo snel uit haar doen van 'onverwachte' situaties. Maar ik denk dat dat per kind verschilt.

14. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Hoezo is de wandelwagen niet zo'n succes? Als je hem lekker warm inpakt? :)

15. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Gewoon lekker warm inpakken. Wij doen haar dan een mutsje op, in een deken wikkelen en dan in de voetenzak, dan heeft ze het lekker warm.Is dat nog te koud, gewoon even de deken voorverwarmen op de verwarming.

Hier tot nu toe geen probleem geweest.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja kan makkelijk in de wandelwagen. Wat wij dan nog wel eens doen is de regenhoes eroverheen doen. Dan ligt je kindje ook nog eens heerlijk uit de wind.

17. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Oh ja, de voetenzak hebben we ook nog... ;)
    En de regenhoes is ook een goede tip!

maar hoe doe je het met de slaapkleren? Alleen de slaapzak uit en jasje aan? of alleen slaapzak uit, en deken erover heen?

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Er is ook zo'n slaapzak waarvan je beentje los kan ritsen, misschien is dat handig! Hoeft ie daar ook niet helemaal uit!

19. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    hallo just me,

ik ben het helemaal met je eens..
    we hebben bewust voor een kindje gekozen en wij zullen ons ook aan haar aanpassen. ik denk dat we het toch maar een keer (dus gewoon met de kerst) gaan proberen zodat wij (hopelijk) ook een gezellige avond zullen hebben..
    mocht ze daar niet gaan slapen, gaan we lekker naar huis. wonen in dezelfde stad. Desnoods geef ik dr nog een klein warm flesje melk als ik thuis ben voor dat ze dr eigen bedje in gaat..
    wat vind je daarvan?

groetjes linda

Deel Deze Pagina