Tarwe of volkoren

Discussie in 'Voeding' gestart door Stefanie78, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Zoals de titel al zegt, vroeg het me vandaag ineens af. Welk brood kan ik haar het beste geven. Ik heb nu meestal tarwe voor haar maar van de week had ik alleen nog maar fijn volkoren in huis en dat smaakte haar ook goed. Of is dit nog wat teveel van het goede qua vezels? We hebben ook wel vaak brinta bruin vezelrijk met minder zout. Nou vind mama dat erg lekker brood maar dat is ook met volkorentarwemeel..maar wel 30% minder zout.

Hmmm had er beter niet over na kunnen denken :) Maakt het echt uit of kan ik gewooon het bruin geven wat ik heb en zijn er nog soorten die echt niet mogen?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier kregen ze als eerste brood volkoren, grof volgens mij, en met een maand of 8 aten ze gewoon met 'ons' brood mee: Waldkorn.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volkoren is bij mijn weten het beste wat je kunt geven (en zelf kunt eten) vanwege de vezels. Ik geef meestal volkoren, eet het zelf ook, maar voor de afwisseling best ook weleens ander brood.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ivm de vezels is volkorenbrood het beste brood om te geven.

Even van Wikipedia:
    Een volkorenbrood bevat veel voedingsvezels. Dit komt door het gebruik van volkorenmeel, waar de zemelen nog inzitten, in plaats van gewoon meel of bloem. Door het eten van deze vezels wordt de darmwerking gestimuleerd. Ook wordt dit in verband gebracht met gezondere bloedwaarden van bijvoorbeeld LDL-cholesterol. Volkorenbrood heeft vergeleken met bruin- of witbrood ook een lagere energetische waarde: er zit minder energie in per boterham. Hierdoor is het eten van volkorenbrood gunstiger in verband met de huidige toename van overgewicht.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier volkorenbrood, héél af en toe meergranen en sinds een maand of 9 eet hij waldkorn mee met ons.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier krijgt hij altijd volkorenbrood.. is volgens mij echt de beste keuze mbt brood :)

7. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste tijd gaf ik geen volkoren, maar 'gewoon' lichtbruin. Omdat ik juist had begrepen dat volkoren voor baby's nog te zwaar is. Met een maand of 10-11 zijn we overgestapt naar volkoren (voor volwassenen is dat zéker de beste keuze), maar daarvoor nog niet.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    dat dacht ik dus ook, ook omdat haar pap nu lichte granen is en met 8 maand pas volkoren. Maar het maakt dus eigenlijk niet uit ;)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij zijn gelijk begonnen met volkorenbrood en dat ging prima.

We wisselen ook af hoor. Sven krijgt ook wel eens een witte boterham of een krentenbol.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij zijn ook direct begonnen met volkoren want dat eten we ook zelf....eigenlijk nooit over nagedacht of dat wel zou kunnen. Ze heeft er in ieder geval niets aan overgehouden ;)

Deel Deze Pagina