baby 6 mnd vindt vast voedsel niets aan...?

Discussion in 'Voeding' started by loesjej, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    hoi
    6 maanden uitgekeken naar het moment, eerder mocht niet vanwege koemelkeiwitallergie.
    afspraak bij dietiste gehad , yes! we mogen beginnen met vast voedsel.
    alles moet tot in den treure getest worden, maar dat hebben we er uiteraard voor over. zo ook bij zoon geweest, lang proces maar achteraf erg nuttig.
    alles moet in zijn enkelvoud (dus alleen wortels, alleen sperziebonen, alleen macaroni, niets gemixt/potjes) gegeven worden.
    de eerste dag een halve eetlepel, 2e dag 1 eetlepel 3e dag 2 eetlepels, daarna onbeperkt...

nou zijn we begonnen met wortels.
    ik kan me van zoon herinneren dat ie bij hap 1 raar keek en daarna was er bijna geen houden meer aan.
    maar zij vindt het niets...heb toch 3 dagen iets gegeven om te testen, maar dat gaat niet chet van harte...
    nu dus broccoli, idem...

je geeft een beetje, ze laat het in haar mond liggen, kijkt beetje afkeurend..:). ze werkt het niet naar buiten, dat niet.

herkent iemand dit?

(lang verhaal, maar wilde er even bij vermelden dat het helemaal schematisch moet, en dus niet een soepstengel of zomaar iets anders kan geven...)

thanx!:)

2. adi

adi Niet meer actief

Hoe het bij je zoontje ging, is meer een uitzondering dan een regel hoor. Meeszte babys moeten erg wennen aan dat 'vreemde' wat in hun mond wordt gestopt.

De smaak is anders ze kennen het niet, andere structuur, ze weten niet wat ze mee moeten doen enz. Meestal duurt het even voordat ze het gaat waarderen.

Je kunt ook proberen om een stronkje broccoli goed te koken en haar in het handje te geven zodat ze zelf kan gaan ontdekken.

3. Bri

Bri Niet meer actief

mijn oudste moest ook helemaal niets van vast voedsel hebben; het interesseerde hem niet. wij begonnen ook met één voor één introduceren van nieuwe dingen toen hij 6 maanden was, en het heeft zeker 1 of 2 maanden (geen idee meer hoe lang precies) geduurd voordat hij er redelijk van wilde eten. is helemaal goed gekomen; hij is allesbehalve een moeilijke eter, probeert graag nieuwe dingen uit en vindt veel lekker.
    mijn jongste is het tegenovergestelde; zij vindt alles lekker en ze eet ook best veel.

maar goed; geduld dus. het hoeft allemaal nog niet, voorlopig is melk genoeg. blijf gewoon aanbieden, en laat je kindje er rustig aan wennen.

Share This Page