Hoi, Mijn zoon is over een weekje 6 mnd en dus wil ik zijn schema aanpassen. Hij krijgt nu nog steeds om 23 uur een fles want als ik die niet geef wordt hij snachts wakker. Nu ben ik begonnen om hem 6 mnd potjes te geven (over een weekje is hij 6 mnd) en ik hoop dat ik dan de fles van 23 uur kan overslaan omdat hij minder honger heeft. Wat is een goed schema? En gaven jullie ook meteen brood, pudding enz? Ik ben het eigenlijk al weer vergeten hoe ik het bij mijn eerste kindje deed... Bedankt!
Ik gaf met 6-7 mnd fruit, avondeten en brood maar ging er nog niet van harte in. Vanaf 8-9 maanden werd het echt veel meer en ook yoghurt, crackers en beleg
Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeding maar ze eet 'pas' sinds een week of 3 echt goed. Dus fruit en verse groente maaltijden. Brood krijgt ze sinds 6,5 maand en sinds een paar dagen eet ze behalve de korstjes ook de binnenkant. Al met al werkt ze zo'n 1,5 boterhammetje weg. Maar nog steeds wil onze dame een late fles. Deze is echter wel al klein (80+2 schepjes) en is om 22.00 uur. Geef ik hem niet, komt ze om 22.30 / 23.00 zelf. Ze slaapt dan wel lekker tot 6.30 door dus vind het niet zo'n punt om hem te blijven geven. Af en toe blijven proberen om hem niet te geven, maar tot nu toe is ze maar 1x niet gekomen
Dit is mijn schema nu me zoontje is over een week ook 6 maanden 5.30 fles 180cc 9.00 fles 180cc 12.30 fruit daarna een paar stukjes brood voor te wennen 15.00 fles 180cc 17.30 groente 19.00 fles 180 cc met rijstebloem Als hij goed brood gaat eten ga ik proberen op 3 flessen van 210cc over te gaan
Hier bij 5,5 maand: 07.30 180+6 09.30 fruithapje 1 stuk fruit gepureerd. Of uit potje 4+maand 11.30 180+6 15.00 180+6 17.00 groente vers gepureerd 18.30 210+7 Vanaf 6,5 maand ga ik geprakt eten geven en misschien ook met brood beginnen. En eventueel fles van 15.00 uur skippen voor iets anders. Bij 3 maanden heb ik de fles van 23.00 uur laten vallen. Zij wordt soms wel rond die tijd wakker maar slaapt gewoon weer in een Door tot een uur of zes/zeven. CB zei dat we het maar gewoon moesten proberen en mijn dochter heeft nooit meer om die fles gevraagd. Ik heb trouwens wel de fles van half zeven iets meer gedaan omdat die van elf uur kwam te vervallen. Van rijstebloem kreeg ze harde ontlasting en werd in twee weken tijd en stuk dikker, daarmee ben ik gestopt. Alleen maar extra calorieën en geen voedingswaarde.
Misschien een idee?? Ik heb bij allebei de jongens de laatste fles steeds verschoven.. Bijv elke week een kwartiertje eerder geven. Dan kom je uiteindelijk zelf rond 19:00 uur uit. Ging hier echt perfect! Jorn krijgt zijn laatste fles nu rond half 8, hij wordt de 6 precies 6 maand
Dit is mijn schema nu 5.30 fles 180cc 9.00 fles 180cc 12.00 fruit en een stukje boterham (we zijn net aan brood begonnen) 15.00 fles 180cc 17.30 groente 19.00 fles 180cc met rijstebloem