Tips over het boek 500 baby en peuter gerechten.?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bieni, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bieni

Bieni Actief lid

9 aug 2014
    161
    33
    28
    Hallo,

Ik heb van de week het boekje 500 baby en peuter gerechten gekocht. Het is een populair boekje en krijgt een goede beoordeling op internet. Ik snap alleen 1 ding niet en hoop dat iemand van jullie advies heeft.

Ik ben begonnen met de rijstepap, aangezien wordt geadviseerd eerst dat te geven en dan pas met groente en fruit te beginnen. Maar nu had ik dat gemaakt. Maar ik snap het basisrecept niet. Je moet 600gr zilvliesrijst fijn malen. En dan 50 Gr gebruiken en op 2,25 cl water dus 225 ml. Maar je krijgt dan echt een heel dik papje wat 1 klont wordt zo ongeveer en ik laat het al roerend 8 min in het pannetje zitten en geen 10 min.

Dan de flesvoeding erdoor maar als het afgekoeld is, is het heel dik. En het is heel korrelig van structuur. Wat ik ook gek vind ik dat her plaatje in het boek een wit papje laat zien. Maar dit is door de zilvervliesrijst bruin. Ik heb nu de Bambix gekocht en dat als papje gegeven. Dit is wit en veel minder korrelig. Doe ik iets verkeerd? Moet je het toch gewoon met witte rijst maken?

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heb het boek ook, maar valt mij toch tegen .

Heb nog niet geprobeerd, alleen gelezen. Soms snap ik de recepten niet met de hoeveelheden.
    600g rijst leek mij heel veel. Hoeveel had je uitiendelijk?

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

600 gram is voor die 3 maanden bewaren zeg maar... dat staat er ook bij. 1 portie is 50 gram. Maar dat heb je dus goed gedaan toch?
    Ik heb het boekje ook maar ben nog niet begonnen met bijvoeden (wil ik doen met 6 maanden pas).
    Heb je de rijst wel eerst gemalen??

En er staat bij ingredienten toch echt zilvervliesrijst? Dan word het bruin inderdaad. Wat raar!

Deel Deze Pagina