Baby 6 weken al een week verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefje13, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is woensdag zes weken oud en al bijna een week verkouden. Veel hoesten, niezen en vooral veel slijm en een verstopte neus. Borstvoeding is soms een drama omdat ze niet altijd lucht krijgt en daarom weer loslaat. Ik vind het zo zielig...

Zoutoplossing neusspray doe ik ongeveer vier keer per dag en dat doe ik voor een voeding. Ze heeft geen koorts en is overdag gewoon zoals altijd alert en vrolijk.

Moet ik naar de huisarts of komt dit wel goed zo? Ik wil er niet zo één worden die iedere week de huisarts belt..

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Verkoudheid is vervelend maar het heerst. Als je twijfelt, mag je altijd de huisarts bellen voor advies. Zeker bij baby's onder de 6 maanden kun je niet voorzichtig genoeg zijn, dus volg je moederinstinct.
    Verkoudheid kunnen ze echter weinig tegen doen, maar als je vermoed dat het meer dan alleen een koudje is, kun je altijd advies inwinnen (dat kan ook telefonisch natuurlijk)
    Heb je al geprobeerd te stomen? (hete douche aan, zelf in de badkamer gaan staan met de baby, niet onder de douche zelf natuurlijk)

3. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb niet het gevoel alsof het iets anders is dan gewoon een verkoudheid. Maar het is zo zielig... Omdat de huisarts weinig kan heb ik inderdaad nog niet gebeld, ik zelf ga ook zelden naar de huisarts maar ik wil niet té makkelijk zijn hierin voor mijn dochter. Afgelopen nacht heeft ze ook een slaapje gedaan van zes uur! Normaal maximaal vier uur. Maar dat komt misschien doordat ze zich niet zo lekker voelt?

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Als ze goed drinkt, goeie plasluiers heeft en vrolijk en alert is, dan is er niet zoveel aan de hand. Als je echter het idee hebt dat ze benauwd is, zou ik wel de huisarts bellen.
    Veel beterschap!

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bv melk in neus helpt ook veel
    Zoutoplossing in veel en dan gelijk afzuigen met otrivin
    Bedmatras schuin

Je kan altijd naar huisarts als ze benauwd klinkt of in longetjes of veel en rare hoest.
    Maar is normaal in deze winter kan baby altijd verkouden zijn

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij hoesten onder de 3 maanden wordt aangeraden wel naar de huisarts te gaan, aangezien ze het slijm nog niet zo goed op kunnen hoesten en dus een longontsteking kunnen hebben. Ervaringsdeskundige hier, dochter is afenaan verkouden sinds haar 6 weken, ben de eerste paar maanden meerdere malen bij de huisarts geweest omdat de assistente na overleg steeds zei dat ze op die leeftijd toch graag even naar de longen willen luisteren. Was overigens niets aan de hand gelukkig, maar kreeg absoluut niet het gevoel dat ze vonden dat we te snel belden.

Deel Deze Pagina