Slecht slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SteffieD, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ons mannetje in bijna 14 weken maar het slapen overdag is altijd al een probleem geweest! Sinds een week gaan de flessen (5x180/6) helemaal leeg en daardoor heeft hij wel een beetje ritme gekregen. Ik leg hem op bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid en dan slaapt hij heerlijk in. Echter na 20 min word hij huilend wakker. Ik troost hem dan en leg hem weer terug maar dit werkt zelden. Hij heeft van dag 1 in z'n bedje geslapen dus dit is hij gewoon. 'S nachts slaapt ie van 19u tot 07u met een voeding om 23u en hierin geen problemen. Ik dacht dat hij misschien niet zoveel slaap overdag nodig zou hebben maar hij is duidelijk moe (geeuwen, ogen wrijven, overstrekken ) en nogmaals, het inslapen is het probleem niet maar het blijven slapen.
    Over 2 weken moet ik weer werken en gaat hij 3 dagen naar een gastouder. Ik zou willen dat hij dan iets meer overdag slaapt.
    Iemand tips?
    Edit: ik heb hem 1x laten huilen! Werkt dus averechts. Hij was helemaal van streek!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Precies wat mijn dochter ook had: 's nachts geen enkel probleem en overdag tobben. Wat bij haar goed hielp was inbakeren, dan werd ze niet wakker van haar eigen bewegingen in haar slaap. Je kan hem ook in de wandelwagen leggen (op zijn eigen kamertje) en dan heel strak instoppen, dat heeft hetzelfde effect. Ook een zich herhalend muziekje wil wel eens helpen om weer in slaap te vallen als hij te vroeg wakker wordt, maar dan moet het dus wel de hele tijd aanstaan.

3. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    #3 SteffieD, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Dat muziekje doen we al! Helpt op zich wel bij het inslapen. Inbakeren doen we niet (heb wel zo'n strakke puckababyslaapzak).

Edit: Dus... Heb hem net ingebakerd.. Hij sliep binnen 5min!

Deel Deze Pagina