Onze dochter is 18 maanden en zit nu in een fase dat ze veel gooit met spullen. Dit doet ze eigenlijk vooral met/tijdens het eten. Ze gooit na een paar hapjes het brood op de grond. Als ze een 2e stukje heeft gegooid haal ik altijd haar eten weg. Dit helpt niet echt want de volgende keer dat ze brood eet, gooit ze weer. En op deze manier eet ze heel weinig en het was al een moeilijke eter. Daarnaast gooit ze sinds kort ook steeds met haar drinkbeker. Ik raap hem dan op en geef hem aan haar waarna ze hem meteen op een normale manier aan mij moet geven. Dit doet ze wel netjes, maar al heel kort daarna gooit ze er weer mee. Ik vind het zo irritant. Vanmorgen heel de vloer onder water uit de drinkbeker. Iemand tips? Is het ook een fase? Ik heb niet het idee dat ze luistert.
Hier idemdito Hij gooit ook altijd alles uit zn bed en uit de box, enz... Het eten krijgt hij dus niet zelf in zn handen, en na 2x krijgt hij zn beker ook niet meer terug meestal. Hij heeft dit eigenlijk wel altijd al gedaan, dus of het echt een fase is?!
Dat gebeurt hier ook wel eens. Overboord is overboord. Als alleen de beker is weggegooid en hij vervolgens wel normaal gaat eten dan pak ik zijn beker wel weer en vraag ik of hij nog wat wil drinken. Zodra ik merk dat hij gewoon zit te klieren dan zeg ik dat hij klaar is met eten en mag hij uit zijn stoel, laat ik zijn beker op de grond liggen en doe ik zijn eten in een bakje in de koelkast. Bij het volgende eetmoment krijgt hij het dan weer als het nog goed is. We hebben hier 5-6 eetmomenten, dus er wordt geen honger geleden. Ik heb ook nog nooit gemerkt dat hij honger had in de tussentijd. Wie weet had hij om te beginnen al niet zo'n honger. We hebben wel een rietjesbeker die in principe niet lekt. Dat scheelt
Het is een faaase, het is een faaase! Hier besteedden we er niet veel aandacht aan, want dan werd het juist een spelletje.
Ik dacht ook dat het nooit over zou gaan. Het enige dat hij nog wel eens doet is het eten uit zijn mond laten lopen. Maar gooit nooit meer zijn bord of beker op de grond. Idd niet teveel aandacht aan besteden. Wel benoemen dat het niet mag of Bahhhh kijk nou. Niet dat ze dat wat interesseert haha
Gewoon volhouden? Het is een fase het gaat vanzelf over. Nu is het heel interessant, straks niet meer. Maak je ook geen zorgen dat ze te weinig eet, als honger heeft stopt ze meer brood in haar mond en de meeste kindjes hebben fases dat ze weinig eten. Mijn dochter eet ook gewoon weinig, maar wil echt niet meer eten, ach ja, dan niet Overigens, als mijn dochter gooit besteed ik er lang niet altijd aandacht aan. Als ze met haar beker wil gooien, prima, dan blijft die gewoon op de grond liggen. Zo is de leuk er ook snel vanaf. Meestal raapt ze het dan zelf op ook nog.
Herhalen, herhalen, herhalen. Tenminste zo deden wij het. Elke keer 'nee' zeggen en benoemen dat ze het op tafel moet zetten als ze klaar is. En alle broodstukjes die ze op de grond gooit krijgt ze niet meer.