De eerste weken heb je genoeg aan 1 of 2 flesjes van 125cc. Meteen na gebruik goed omspoelen, eerst met koud en dan met warm water en eens per dag in een heet sop of in de vaatwasser wassen (of steriliseren, wat je maar wilt). Niet elk kind wil uit elke soort fles of speen drinken, dus het is beter om eerst maar 1 of 2 flesjes van 1 soort te kopen i.p.v. zo'n volledige startersset. Voor je het weet zit je met 20 of 30 flessen waarvan je kind uit de meeste niet drinken wil. Heel vaak krijg je in die zwangerschapsdozen al een 125cc flesje, met een beetje geluk heb je dus zonder iets te kopen al 2 of 3 soorten in huis. Bevalt een fles, dan kun je er altijd meer van kopen. Maar de eerst weken of maanden is een 125cc flesje groot genoeg hoor. Zo ontzettend veel drinkt een pasgeborene nou ook weer niet. NB als je borstvoeding gaat geven heb je natuurlijk helemaal geen fles nodig, mocht je kindje in de eerste dagen bijgevoed moeten worden dan gaat dat beter met vingervoeding of cupfeeding.
hey zou 2 kleintjes aanschaffen zeker niet meer, ik had dus zn pakket aangeschaft van avent totaal 4 flessen en spenen , heb in het begin de 2 kleine flesjes gebruikt bleek mijn kleintje veel last van kramp te hebben ben ik overgegaan op ander soort fles dus ja de rest ligt nog nieuw in de kast