Hallo dames! Eens even een vraagje... wat doen jullie als jullie thuis zijn? Ik werk 2 dagen, de dinsdag en woensdag, de rest van de dagen ben ik thuis.. Ik heb een kleintje van 6,5 maand, dus hij heeft zn nodige slaapjes... Maar ik verveel me kapot! Ik doe elke dag maar wat in huis, stofzuigen, poetsen etc. om mijn tijd te doden. Verder keuvel ik natuurlijk lekker met de kleine en lopen we elke dag een stukje. Ik heb ook geen auto, want die heeft mn vriend mee naar het werk. Mijn wereldje is zo klein!
ik lees met je mee (wordt door ziekte nu fulltime huismama) als huis schoon is, en boodschapen zijn gedaan, weet ik het ook niet meer
Ik werk 3 dagen. De overige dagen dat ik thuis ben heb ik het gevoel dat ik me nog kapot ren. Voor de kleine zorgen, bergen was wegwerken, ons huisje op orde brengen en dus alles wat daarbij hoort. Kom vaak niet eens toe aan dingen zoals de ramen lappen, ik zou het vaker willen doen dan ik nu doe. Verder breng ik eens een bezoekje aan mijn ouders. Dit neemt nogal wat tijd in beslag omdat die 40 min rijden bij ons vandaan wonen. En zo af en toe permitteer ik me ook nog een uurtje voor mezelf als de kleine slaapt en doe lekker niks gewoon wat mamatijd haha
Lekker wandelen, bij mensen op visite, op je gemakje boodschapjes doen, winkeltjes kijken, kinderboerderij
Ik kan het me voorstellen hoor. Ik begin op 1 maart weer met werken en ik kijk ernaar uit! Tot nu toe zoek ik ook vanalles om mijn tijd mee te doden maar gelukkig heb ik wel de beschikking over een auto. Lees je graag? Of misschien kan je beginnen met een hobby (iets creatiefs, schilderen ofzo)?
Ik ben met luca vanaf 5 maanden op babyzwemmen gegaan. dat deed ik dan een ochtend in de week. Verder een ochtend naar vriendinnen, wandelen, boodschappen doen, winkelen naar, opa en oma, dat soort dingen. Ik heb wel een bakfiets, waardoor ik wat mobieler ben. Dus miss als je kindje een maand of 8 is en in een fietsstoeltje kan, dat je ook wat mobieler bent.
zit veel hier...ben 5 dagen thuis helaas.... Verder gewoon dingen doen die je eigenlijk al lang hebt laten liggen..zoals foto's uitzoeken en inplakken eindelijk...digitaal foto's organiseren en leuke uitzoeken om te printen en inplakken... het dressoir leeghalen en alles wat niet nodig is meer of practisch nooit gebruikt word weggooien (tis hier kei leeg aan het worden!!) En dan alles opnieuw indelen..... Veel tekeningen en knutselwerkjes maken met de kleine, maar ja dat is nog niet bij jouw van toepassing hihi.. En filmpjes downloaden en kijken...ook series die ik graag wil zien zoals lost downloaden en eens lekker rustig kijken...(maar dan alleen als ze op bed ligt...want anders mis je nog een hele hoop....maja weer leeftijds verschil) Verder...tsjah...lezen...spelletje spelen op de playstation....mensen die thuis zijn bellen....op visite gaan bij een andere thuisblijf mama (1 keer per maand helaas maar hihi)...mijn moeder die ook thuis zit komt wel eens langs....naar de stad gaan met kleine....of de winkel en dan lopend zodat het langer duurt... zo blijf ik wel bezig.... succes ermee!
wandelen, babyzwemmen, 'winkelen', met andere moeders op de koffie, kinderboerderij, en natuurlijk lekker spelen met de kleine, poetsen en achter de laptop als mupke slaapt
ik ben ook altijd druk met het huishouden.. maar ik wil ook eens wat anders doen.. maar goed.. heb dus geen auto, ben laatst bij mn zus geweest.. 20 km verder op.. met bus en trein.. ben anderhalf uur !! bezig geweest om daar te komen met bus en trein! Echt geen doen met zn kleintje!
Hier precies hetzelfde.. Ik werk alleen 3 dagen. Ik heb schijnbaar het huishouden hier zo goed georganiseerd, dat ik met een uurtje of 2-3 per dag wel klaar ben... Ook geen auto hier, dichtsbijzijnde familielid/vriendin is 45 minuten lopen. En het winkelcentrum hier om de hoek heb ik ook al wel gezien. Pff, zal blij zijn als het dalijk weer wat lekkerder weer is. Kan ik fijn op de fiets weer overal heen. En als dochterlief wat ouder is, kunnen we naar de speeltuin, die zijn er genoeg in de buurt. Zwemmen enzo, goeie ideeen, maar wel lastig zonder auto.. zeker in de winter dus..!!
Hmm, even kijken wat ik zoal doe als ik thuis ben. Heb nog geen kleine hoor, maar het gaat erom als de kleine slaapt hè? Ben bezig te leren pianospelen, ben bezig te leren websites te maken, daarnaast klussen in en om het huis, lekker in de tuin werken, lezen. Hehe verveel me bijna nooit
Ik werk gemiddeld drie dagen per week. Maar ik verveel me niet zo snel op een dag. Ik kan enorm lopen lummelen eigenlijk. Voer dan geen klap uit, en ga dan aan het eind van de dag nog even hard poetsen enzo.... Ik kan het allemaal wel wat beter organiseren eigenlijk... Op mijn eerste vrije dag slaap ik meestal lekker uit samen met mijn zoontje, tot een uur of 10. Kan daar echt van genieten hoor. Heb gelukkig wel een auto tot mijn beschikking, dus ik ben wel mobiel zeg maar. Ik woon alleen nog niet zo erg lang in het westen, dus mijn vriendenkring is hier nog niet zo uitgebreid. Veel vriendinnen wonen nog in het noorden, en dat mis ik best wel... Daar ga je ook niet eventjes op de koffie! Maar goed, het ging over wat je allemaal doet als je thuis bent, haha. Mijn zoontje kan zichzelf best goed vermaken, dus ook als hij wakker is en in de box ligt kan ik mezelf best nuttig maken in huis. Merk wel dat de tijd vliegt nu ik mama ben hoor. De dag is zomaar voorbij. Neem me aan het begin van de dag altijd een heleboel voor om te doen, maar als de helft lukt, dan is het knap, hihi. Eerder dus tijd te kort hier...
Ik werk 3 dagen en zou eigenlijk weleen dag minder willen. Ik loop zo te rennen en te vliegen! Het ging over als de kleine slaapt......dan ga ik met een kopje thee en een stukje chocolade heerlijk rustig op de bank zitten en probeer helemaal zen te worden, kijk min favo serie, lees een leuk boek/tijdschrift en mijn energie pijl schiet weer omhoog. Wat doe ik als de kleine niet slaapt? Dan ga ik het huishouden doen, en dat gaat heeeeel langzaam omdat ze heeeel graag mee wilt helpen, lekker wandelen buiten, boodschappen doen, de was ophangen (ze vindt het erg leuk om hangertjes aan te geven) samen tv kijken, liedjes zingen, heel soms knutselen, uitgebreid eten 's middags.........teveel om op te noemen. En dan hebben we nog maar 1 kindje! Probeer anders is op forums te zoeken naar mensen die in de buurt wonen en spreek daar 1 ochtendje in de week mee af. Ook leuk voor je kleintje, heeft die gelijk een speelkameraadje. Liefs Tumbi
Ik werk 3 dagen en 1 dag thuis. Op die thuiswerk dag doe ik niet zoveel aan mijn werk (dat verdeel ik wat over de andere dagen). Twee dagen ben ik dus 'vrij'.... de ene dag komen mijn schoonouders oppassen en dan ga ik alsnog naar mijn werk (als ik het e.e.a. af moet maken) of ga iets voor mezelf doen: film, kapper, op visite etc etc en op vrijdag... dat is 'onze' dag. Ik besteed de dag dan echt met mijn zoontje. We doen natuurlijk wat klussen in huis maar we gaan lekker naar buiten, samen douchen, kleuren, met de lego spelen, eten / drinken natuurlijk etc etc. De dag vliegt voorbij (ik lees meestal even lekker een boek wanneer mannetje ligt te slapen). Nee, vervelen doe ik me niet.. ik kan trouwens ook heel goed niets doen (waaronder ZP-en) PS: Mijn man is trouwens een enorme poetser dus ik hoef niet zo veel te doen in huis (hij wil het het liefst zelf doen... )
Hoi hoi, Ik werk ongeveer 2,5 dag en ben 2,5 dag thuis. Die combi vind ik heerlijk. Alleen maar thuis met de kleine word wereldje zo klein, op m'n werk is het ff heerlijk niet thuis te zijn. Wat ik dan doe thuis? Ze slaapt ook nog vrij veel, en dan zit ik eigenlijk altijd achter de computer. Mijn man net zo goed, dus we irriteren elkaar er ook niet mee, bijv. 's avonds. Als we dat niet hadden, hyves, zylom enzo, zou ik me ook kapot vervelen. Verder is het huis wel schoon hoor, als dat gedaan moet worden, doe ik dat, maar lekker op de pc gamen of gewoon surfen, hyven, op dit forum, heerlijk ontspannen tijdens haar slaapjes. Je kunt toch ook es met je kleine naar je ouders of vriendinnen? Is er geen openbaar vervoer in de buurt?
Ik verveel me ook echt nooit eigenlijk! En ik werk 'maar' 2,5 dagen per week. Maandagmorgen poets ik het huis altijd. 's Middags vaak nog wat was wegwerken, of met Kenji naar het CB om hem te laten wegen. Of spelen/knuffelen met hem, verhaaltje voorlezen enz. Potje groente en flesje geven. De dag vliegt voorbij! Op dinsdag keuvel ik ook wat in het huis, ga bij een vriendin of familie langs, en oo woensdagmiddag ben ik rond 13.00 thuis (na Kenji bij (schoon)ouders opgehaald te hebben), en gaat Kenji meestal meteen naar bed. Dan ga ik me lekker op mijn gemak douchen, daarna boekje lezen, wat forummen, en voor ik het weet is het 14.30/15.00 en is Kenji weer wakker.