Mijn dochter spookt behoorlijk 's nachts, de ene nacht gaat t prima en de andere nacht beroerd. Ze gaat 8 uur naar bed. Ik ben bereid alles te proberen. Ritme is nu: 8 uur bordje pap 10 uur fruit Slapen 11:30 brood 12:30 beetje melk 90 cc 14 uur koekje 17 uur avond eten en yoghurt. 20 uur fles. Is dit telaat? Zou ik beter de fles om 7 uur kunnen doen en dan laten slapen?
Misschien 's middags nog een dutje? Of anders idd een uurtje eerder naar bed? Hier slaapt mijn dochter ineens een stúk beter sinds ze een uur eerder in bed ligt.
Ik vind van 11:30 tot 20:00 ook een hele lange zit! Dat trekt onze dreumes van bijna 2 nog niet eens. Is je dochter niet moe op de middag?
Zou toch kunnen.... Dat ze bijv. Te veel of te weinig slaapt! Ik zou een uur eerder gewoon eens proberen of wzt anders schuiven met de tijden. Wellicht vind je iets dat werkt.... Suc6
Misschien om 11.15/11.30 boterham en dan een middagdutje, dus in de ochtend niet meer naar bed. Als ze nog maar 1 slaapje doet zou je kunnen proberen deze te verschuiven naar de middag. Onze dochter is iets ouder. Maar sinds een paar maandjes slaapt ze van 11.30/11.45 tot 14.30/15.00.
Ik zou haar ook proberen 's avonds wat eerder (19 uur) op bed te leggen en fles te geven en haar middagslaapje te verschuiven naar twaalf uur. Kan ook zijn dat ze "te" moe is en daardoor onrustiger slaapt.. Merk ik bij mijn dochter nog wel eens.. Sterkte, want die beroerde nachten zijn echt beroerd!!!
Ik zou de ochtendslaap er af halen s'middags naar bed, en dan om 19.00 uur weer naar bed! Succes, wij hebben twee jaar lang een nachtbraker gehad, en met dit ritme ging het wat beter
Ik zou het slapen naar een uur of 12 doen (vraag me af hoeveel ze slaapt als ze om 10 uur fruit eet en om half 12 brood? denk dan maar een uurtje max? lijkt me nogal oververmoeid.). Anyway, 8 uur dan pap, 10 uur fruit en half 12 brood met melk. 12 uur naar bed (hier liggen ze dan wel een uur 2/3). 15.00 uur ongeveer dan tussendoortje en 17.00 uur eten. 19.00 naar bed. Lijkt me ook wel dat in jouw schema het van half 12 tot 5 uur ook wel een erg lange overbrugging is met een klein beetje melk en een koekje. Wat drinkt ze verder nog op de dag?
Onze dochter doet het erg goed op een vast ritme met voldoende slaap overdag. Zij slaapt dan 's nachts ook nog 12 uur. Ik zou dan ook inderdaad aanraden om haar nog twee keer te laten slapen overdag. Als ze echt al toe is aan 1 slaapje, dan zou ik haar na haar lunch in bed leggen. Wij geven hier een boterham om 12:00 uur en dan ligt ze om 12:30 in bed tot ongeveer 15:30. Dan gaat ze 's avonds om 19:30 weer naar bed na een lekker flesje melk.
O vergeten te typen, ze slaapt s middags van 3 tot 5. We hebben d'r vanacht eerder naar bed gedaan en we hebben d'r tot 8 uur niet meer gehoord