Mijn meissie is al twee dagen niet lekker. Ze heeft al twee dagen hoge koorts en is verkouden,hoest en proest en zaagt/pruttelt een beetje. Vanmiddag om 14uur was haar temperatuur 39.6 en vanavond om 16:30 37.2 Toen ik haar net naar bed bracht en haar temperatuurde was haar temperatuur alweer 38.8 Het is 25 graden op haar kamer en de zon gaat aan haar kant onder. Dus die schijnt nu nog op haar kamer. Wat kan ik haar nu het beste aantrekken??
wat je zou doen op een gewone (niet zieke dag). Niet heel warm gaan intukken omdat ze ziek is en zieke mensen warmte nodig hebben. Ook niet heel koud, omdat ze dan mss wat afkoelt en geen koorts meer zou hebben. Gewoon wat je anders zou doen en haar een paracetamol geven tegen de koorts
Normaal is ze best een koukleum en ligt ze met zomerpyama en romper korte/lange mouw in een zomerslaapzak. Ze ligt nu in romper korte mouw, pyjamajas zonder broek in een zomerslaapzak maar ze zweet zo. Vanmiddag toen ik 39.6 had gemeten had ik d'r alleen in pyamabroek en romper lange mouw in bed gedaan en toen was temp dus gezakt naar 37,2 Dus dacht voor de nacht wil ik eigenlijk een slaapzakje omdat ik alleen romper en broekje zo "koud" vond als d'r temperatuur weer zou zakken. Overigens zijn haar voetjes/onderbeentjes wel fris. Paracetamol krijgt ze al sinds gistermiddag.
lijkt me goed voor de huidige temeratuur buiten. Maar dat ze zweet is normaal, ze heeft koorts ook. Als ik koorts heb kan ik echt zweetaanvallen krijgen, maar dan voel ik mij ook beter daarna. Wel letten dat ze genoeg drinkt als ze zo zweet. En je mag paracetamol afwisselen met ibuprofen (hier heet dan nurofen, weet niet in nederland). Doe dit ook bij de mijne (op doktersadvies trouwens als de koorts echt niet zakt). Dus bv om 12u paracetamol, en dan om 15u ibuprofen, om 18u paracetamol en om 21u ibuprofen. Steeds 3u tussenlaten en de 2 afwisselen. Ibuprofen werkt anders in op de koorts dan paracetamol en door te combineren krijg je hem zeker naar beneden