baby 6 weken kan niet poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    #1 tessa321, 13 sep 2015
    Laatst bewerkt: 13 sep 2015
    Hallo allemaal,

misschien heeft iemand dezelfde ervaring en tips voor me :D

Onze zoon is nu 6,5 week oud en kan al een aantal dagen niet poepen. Hij probeerd het wel maar het lukt gewoon niet. Hij kan hierdoor niet slapen, huilt meer, drinkt onrustig en krijgt daar dan ook weer last van... We draaien met zijn beentjes, maar dan komt alleen met heel veel moeite de lucht er een beetje uit. Uiteindelijk is het alleen maar huilen en dan help ik hem met de thermometer (moet wel flink stimuleren). Nu is zijn ontlasting groen/gelig en enorm slijmerig en komt er ook behoorlijk wat uit. Verkouden is hij niet. En hij is erna weer ons vrolijke mannetje wat tevreden is.

We zijn al wel bij een osteopaat geweest en gebruiken infacol voor de krampjes (met goed resultaat)

Heeft iemand een tip hoe we hem zelf kunnen laten poepen? Dat stimuleren lijkt me ook niet goed. eEn is het normaal dat de ontlasting zo slijmerig is?

Alvast bedankt!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ze zeggen wel eens dat infacol juist een moeilijke stoelgang veroorzaakt.
    Ik zou niet teveel met een thermometer gaan wroeten, je weet niet of je wat kapot maakt van binnen
    Wat geef je? Bv of fv?

Misschien kan je lactulose kopen of bij de ha overleggen
    Slijm in ontlasting lijkt me niet helemaal goed?

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor je antwoord!
    Dat van de infacol had ik nog niet eerder gehoord of gelezen. Misschien toch maar weer eens proberen af te bouwen. De vorige keer kwamen de krampen weer erg terug.

Met de thermometer wil ik ook helemaal niet, maar alleen maar huilen vind ik ook zo zielig, vooral omdat hij erna zo opknapt doe ik het.

Ik geef borstvoeding. Hij groeit ook goed, van bijna 4200 gram naar ruim 5500 gram in een kleine 6 weken.

Lactulose heb ik nog in huis maar durf ik niet zo te geven. Misschien morgen toch maar even de huisarts bellen voor telefonisch overleg.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Lactulose idd heeft ons ventje goed geholpen. Paar weken dagelijks 2x 1ml gegeven en nu poept hij weer gewoon elke dag. Sneu als het niet lukt, ze kunnen er zoveel last van hebben!

5. tuc

tuc Niet meer actief

wij hadden hetzelfde...totaal geobstipeerd. De osteopaat deed wonderen hier trouwens...tijdens de eerste behandeling al poepte hij spontaan daar. 3 behandelingen gedaan en verder ondersteund met lactulose. Sinds hij bijvoeding heeft met 6 maanden had hij de lactulose niet meer nodig. Langzaamaan kwam wel een tegenovergesteld probleem...toen poepte hij 3-4 keer per dag en mega dun, terwijl die lactulose al lang niet meer gebruikten. Dacht steeds aan niet fit zijn....tandjes oid. Maar toen hij 2 was toch langs de ha omdat er eigenlijk geen reden meer voor kon zijn. Op een KMA vrij dieet gezet en binnen 1,5 dag klachten weg. Nog steeds denk ik dat die obstipatie ook door die kma is gekomen.

Dus aangezien jij bv geeft...probeer voor jezelf eens een kma vrij dieet en kijk eens hoe dat gaat.

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Infacol heeft hier en bij meerdere mensen om ons heen ook voor verstopping gezorgt!
    Ik ben daarna VSM gaan gebruiken, hebben ook een druppeltje om de ontlasting wat makkelijker te laten gaan!

7. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Stoppen met de Infacol. Dat zorgt vaak juist voor meer problemen dan het oplost (sterker nog: het effect van dat soort middeltjes is zelfs nog nooit wetenschappelijk aangetoond). Daarnaast zou ik nooit medicatie gaan gebruiken zonder een arts te raadplegen. Ik zou dus ook niet zomaar beginnen met de Lactulose.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    10cc extra water toevoegen bij fles
    Probiotica bijvoorbeeld darmocare infantis voor gezonde darmflora
    Beide moeten direct helpen.

Infacol kan wel helpen boeren maar tegen ontlastig doet ie niets.

Mijn dochter is op fv en na de geboorte 5 dagen niet gepoept. Erg last van krampen. Probiotica hielp echter gelijk;)

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Lactulose is wat telefonisch arts altijd zegt iedereen. Kan geen kwaad.
    Infacol helpt wel tegen boeren dat verzammelt zich in 1 grote bubbel zeg maar 1 x boeren is genoeg dan.
    Dat is wel bewezen dat infacol helpt. Over homeopatie als cinababy etc is indd niets bewezeb

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Onze kinderarts heeft mij als advies altijd roosvicee laxo gegeven bij moeilijk poepen. 3ml per dag moet genoeg zijn (voor de kleinste). Zij vertelde ook dat homeopathische middeltjes gewoonweg geen kwaad kunnen maar gebruik niet en en. Dus blijf bij 1 middeltje. Soms denk je dat er een klacht ontstaat nav het starten van z'n homeopathisch middeltje maar kan ook gewoon door wat heel anders ontstaan zijn. Meestal werkt z'n middeltje wel of gewoon niet :)
    Succes met de poep! :D

11. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad toen j zo klein was inmiddels poept hij als een bouwvakker haha

10 cc extra water
    Lactulose
    Buikje lekker masseren
    En dan hielp hier vaak heel goed !

Sterkte ik weet hoe vervelend het kan zijn!

12. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Probiotoca geven! Heeft hier goed geholpen.

13. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Bij bv kan het soms dagen of een week duren voordat je een poepluier hebt. Is niet bij alle bv kindjes zo maar het komt wel geregeld voor en is niet iets om je zorgen over te maken. Mijn zoon is soms ook een paar dagen bezig met poepen voordat het er uiteindelijk uitkomt. Groen/gelige ontlasting met slijm kan ook duiden dat je overproductie hebt. Ik zou niet middeltjes als bijvoeding geven zoals roosvicee etc dat kan het beschermlaagje in de darmen beschadigen..

14. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Met borstvoeding kan er langere tijd tussen poepluiers zitten. 10x per dag poepen kan, maar 1x per 10 dagen is ook prima.

Babylief poept hier 1x per week/10 dagen. Soms een paar dagen achter elkaar.

Als hij er last van heeft en geobsipeerd voelt zou ik wel even met de HA overleggen.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ts geeft borstvoeding piccolina

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Borstvoedingof geen borstvoeding, als een baby er duidelijk last van heeft zou ik hetzelfde doen.

Hier ook een lastige poeper. Op n gegeven moment naar de huisarts gegaan en lactulose als advies gehad. T ging meteen als een speer. Na een klein weekje langzaam geminderd en nu poept hij weer zelf, ongeveer 1x per 24 uur. (Flesvoeding)

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Maar extra water geven, dat is echt niet nodig hoor, en ook niet wenselijk..

18. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Roosvicee laxo in een kleine hoeveelheid per dag is therapeutisch. Kindjes van de neonatologie worden soms hiermee uit het ziekenhuis ontslagen en die kindjes zijn mega kwetsbaar. Maar voordat je het geeft altijd even overleggen met een arts voor dosering. Niet zelf gaan lopen experimenteren.

19. tuc

tuc Niet meer actief

en ook erg lastig...extra water in de borst:D

20. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik snapte die reactie ook al niet haha:p

Deel Deze Pagina