Welke draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baileyy, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.636
    1.443
    113
    Ik heb een Bondolino draagzak en een rekbare tricotslen draagdoek.
    Nu zie ik veel van die geweven doeken wat ik erg mooi vind. Maar is dit zo anders dan wat ik nu heb?

Ik had al gekeken voor een draagconsulente hier in de buurt. Maar dat vind ik zo prijzig, en dan heb ik nog geen doek. Dus dat kan ik niet betalen.

Zitten er echt verschillen in de geweven doeken qua gebruik? Sommige zijn zoo duur.

En ik vraag me af of ik wel meer ga dragen bij de tweede dan ik bij de eerste heb gedaan? Het lijkt me makkelijker om weg te gaan met twee kinderen.

Maar in de praktijk heb ik de rekbare draagdoek ook minder gebruikt omdat ik het omknopen best een ding vond voordat ik de kleine erin kon leggen.
    Ik ben ook geen type dat blijft dragen nadat mijn kindje 1 is ofzo. Ik heb zelf schouder en rugklachten.

Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!

2. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey
    Nou ik had 2 draagdoeken en heb ze allebei weggegeven want dat knopen was ook mijn ding niet. Ik heb nu een boba carrier g4 en ben daar echt fan van! Misschien even het bekijken waard?

Liefs

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als je de draagdoek die je hebt niks vind denk ik dat je een geweven doek ook niks vind. Je moet net zoveel knopen en dan ook nog met je kleine al tegen je aan ipv eerst knopen en daarna erin zoals een tricot doek. Zelf vind ik het wel erg prettig, maar ik vind het knopen geen probleem. Je zou een ring kunnen gebruiken maar dan hangt hij aan 1 kant.. ik doe dit niet omdat ik last heb van mijn schouder en denk dat het daarom voor jou ook niet een uitkomst zal bieden. Je zou naar een Mei Tai kunnen kijken, dat is anders knopen, maar die zijn nog duurder

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Je zou eens via Facebook kunnen kijken of er in de buurt ook draaggroepen zijn. Vaak hebben deze draagmeets waar je dus met een aantal mensen samen komt en waarbij je elkaars dragers/ doeken kunt 'voelen' en uitproberen. Op die manier kun je zo goed als kosteloos vanalles proberen en bekijken. Of via zo'n groep informeren of je eens bij iemand thuis een bepaalde doek of drager mag komen proberen. Gebeurt hier in de omgeving ook veel. Gewoon een oproepje plaatsen op de pagina waarin je aangeeft wat je graag wilt proberen en bij wie dat evt een keertje zo mogen. Je moet dan wel al een beetje een idee hebben wat je evt zou willen.
    Een grote groep op Facebook is draagpraat, hier zou je ook eens kunnen gaan kijken (als je hier nog niet mee bekend bent).

Succes!

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Er zit idd veel verschil in prijs in verschillende merken geweven draagdoeken. Soms heeft dit te maken met de gebruikte stoffen (100% katoen is goedkoper dan een mix met bijvoorbeeld wol of zijde) maar ook gewoon met het merk :)

Een optie die je nog zou kunnen bekijken is een mei tai zoals Lisa1987 hierboven ook al noemt, die zijn niet altijd duurder dan een doek. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Hop Tye, da's de mei tai van het merk Hoppediz.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Of een marsupi, maar ik weet niet of dat heel anders draagt dan je bondolino..

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Het hoeft idd niet duur te zijn. De mei tai van amazonas (zie bol.com) is €50. Alleen geen ervaring mee, ken alleen hun draagdoek.

Deel Deze Pagina