Mn zoontje heeft het ook gehad. Gebeld met de HA en werd toen idd lactulose aangeraden. Dat werkt echt als een speer! Heb hem het maar 2 dagen hoeven geven en het was weer goed op gang. Toevallig vandaag weer beetje gegeven omdat hij al paar dagen niet gepoept had. Binnen paar uurtjes weer een poepluier. Ideaal spul
Ik had niet goed gelezen dacht aan flesvoeding) Nee extra water dan is lastig haha Ik zou dan probiotica proberen Lactulose kan altijd of jr kan afkolven keertje en zonnebloemolie doorheen maar het maakt darmen iets slapper waardoor het went maar lactulose heeft hetzelfde effect of florax Bij bv kan ontlasting 1x per week zijn ook hoor is met fv dat het 1x per dag moet. Maar hoe dan ook als hij last van heeft moet je wel iets doen..
Hier een baby die sinds de leeftijd van 5w ongeveer 1x per week stoelgang maakt (ook bv kindje). Zit ook vaak wat te drukken, zeker rond de 6e dag. En dan op de 7e dag een 4tal spectaculaire luiers als gevolg Echt superveel last lijkt hij niet te hebben en het zou inderdaad 'normaal' zijn. Sinds hij 12w oud is gaat het beter; nu iedere 3-4dagen. Dochterlief eet slecht en is soms geconstipeerd, ze gaat dan echt fel huilen/krijsen als het 'zover' is. Ik heb een doosje glycerine suppo's in huis en die gebruik ik enkel als ik zie dat een van de kindjes echt last heeft. Binnen de 30min (maar vaak al binnen een paar minuutjes) flinke luiers! Handig want dan moet je niets peroraal beginnen geven.
Bedankt voor al jullie antwoorden! Water aan de borst toevoegen gaat hem idd niet worden We zijn gister gelijk de infacol gaan halveren, dus om de voeding geven, alleen komen nu de krampen weer terug helaas. Even aankijken wat dat doet, anders ga ik het weer gewoon geven en bel ik de huisarts voor advies. Wat waarschijnlijk lactulose word dus. Glycerine sup ken ik niet. Kun je die bij de drogist kopen? Heb overigens ook veel melk en het spuit er ook uit... Ben al een paar weken aan het blokvoeden. Fijn om te weten dat dat het slijm ook kan veroorzaken.
Mijn huisarts gaf ook een recept voor lactulose. De apotheker was daar niet blij mee! Hij zei dat je er makkelijk "luie darmen" van kon krijgen. Maar ja.. als hij last heeft is dat ook niet best. Ik zou eerder voor probiotica kiezen
Hmmm klinkt logisch Maar lijkt me niets met een cup f die niet leeggedronken word, auw. Huisarts gebeld, word nog terug gebeld, ze gaat er even over nadenken. Misschien word het microlax.
Hier bleek het kma te zijn (probeer anders zelf eens te minderen met melkproducten) maar wat hier hielp was stoppen met de infacol ( je hebt cinababy en sab simplex voorbkrampjes) hier veroorzaakte de infacol ook verstopping. Bel anders met de huisarts...
Ja, dikke prima, maar wij zijn geen arts en mijn persoonlijke mening is dat je nooit zélf moet gaan dokteren met medicatie. En al helemáál niet bij baby's. Daarnaast over Infacol: Bron: http://www.hetbouwteam.nl/wp-content/media/Kraamsupport-artikel-multidisciplinaire-richtlijn-excessief-huilen.pdf Je hebt gelezen dat de kleine slechts 6,5wk oud is? Roosvicee is bijvoeding. Daar zou ik met 6,5 week écht nog niet mee beginnen Probiotica is inderdaad een hele goede tip!
Je weet dat BV-baby's vanaf een week of 5/6 soms 1x in de 10 dagen kunnen poepen en dat de kleur ook kan variëren? Dat is bij borstvoeding doodgewoon. Aiden presteerde het wel eens om 1x in de 14 dagen te poepen. Finley zijn max was 1x in de 8 dagen. Ze hadden er verder geen last van. Maar jouw kindje dus wel? Hoe weet je dat zijn poep dwars zit en dat het niet gewoon krampjes zijn? (Gewoon een vraag uit interesse.) Het is dus absoluut niet zo dat borstvoedingsbaby's elke dag horen te poepen. Gelukkig had onze kraamhulp ons destijds daar al op voorbereid, anders had ik dat ook niet geweten.
https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/drinken.html Hier staat ook in dat de kleur van de poep groen en slijmerig kan zijn bij borstvoeding. En er staan ook dingen in over het ontlastingspatroon.
Wij hadden hetzelfde probleem met onze dochter Lisa. Achteraf bleek dit de Infacol te zijn geweest. Toen we daarmee zijn gestopt kreeg Lisa dezelfde dag nog een ongelooflijk grote poepbroek. Maar jammer genoeg kwamen ook weer de krampjes terug. We hebben toen Cinababy van VSM gekocht en dat hielp ook erg goed. Dat baby's last kunnen krijgen van verstopping door het gebruik van Infacol was bekend bij het CB. Ik heb dit maar ook gemeld bij de apotheek. Succes! Hopelijk is her probleem snel opgelost!