Wat als pyjama voor een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Wat doen jullie je kindjes aan in bed?

Onze dochter is nu 3,5 maand en slaapt 's nachts in de puckababy piep. Ik ben langzaamaan over aan het gaan op een normale slaapzak maar ik vind het lastig wat ik haar het beste aan kan doen.
    Voorheen sliep ze in haar kleertjes van overdag of met warme dagen in een romper. Maar ik wil ook naar een bed ritueeltje toe werken dus ik wil haar dan ook omkleden.

Wat doen jullie?

2. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Mijne is bijna 7 maanden en slaapt in een rompertje en een pyamazak
    Hij heeft het heel gauw warm dus doe er soms nog alleen nog een lakentje erover verder niks.. Bij de warmere dagen slaapt hij alleen in een romper en lakentje

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    7 maand en slaapt momenteel met romper lange mouw en dun pyjamabloesje lange mouw, slaapzak zonder mouwen en dekentje
    Maar tis hier meestal frisjes op de kamer

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Mijn dochter en nu ook m'n zoon heb ik Snachts al heel jong een echt setje als pyjama gegeven. Je weet wel z'n nijntje pakje. Zacht broekje en shirtje. Box pakje noemen ze het volgens mij. Maar op warme dagen en regelmatig overdag (dan is het gewoon warmer) in een romper. Mijn dochter en nu ook m'n zoon sliepen of in een inbakerzak of in een slaapzak met mouwtjes. Ik wissel dat af.
    En uiteindelijk heb je echte pyjamaatjes maatje 62 bijv.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier toen hij in een slaapzakje ging ook over gegaan op een pyjama. Hij droeg al pyjama's in maat 56.
    Ik kocht gewoon 'echte' pyjama's bij de Zeeman/ Hema/ Prenatal ofzo.
    Hier slaapt hij nu in een romper korte mouw, pyjama lange mouw en slaapzak.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier juist pas heel laat echte pyjama's. Mijn dochter had t/m maat 68/74 altijd zachte longsleeves en broekjes aan. Vond het altijd onnodig haar te pesten om om te kleden, als haar kleertjes toch nog schoon waren. Ik ben pas pyjama's gaan kopen toen ze spijkerbroekjes ging dragen en dat kleding 's avonds vies was van hapjes.
    Over haar kleertjes had ze een winterslaapzak. Als het iets warmer was alleen het shirt aan of alleen de romper.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vanaf maat 62 ben ik een lange mouw romper met eventueel een zacht broekje gaan gebruiken ala pyjama.
    Op warmere dagen korte mouwen/zonde mouwen.
    Op die manier toch een bedritueel van pyjama aan doen.

Nu het wat frisser gaat worden heb ik wel voor het eerst echt pyjama's bij de hema gekocht.

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dank jullie! Ik ga vandaag eens richting hema..

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon 1e periode gewoon in kleertjes in bed. Na 4 maanden ongeveer pyjama aan en toen hij wat begon te draaien slaapzak aan gedaan.

10. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Tot maat 68 in een boxpakje onder lakentjes

Nu met maat 74 een pyama of shirt met lange mouwen in de slaapzak

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Bij beide kinderen vanaf maat 62 ongeveer speciale pyjama's. Daarvoor sliepen ze in hun gewone kleertjes want dat waren bijna pyjama's (zachte stofjes) en daarvoor is veel omkleden ook niet echt een feestje voor ze. Hier sliepen ze met 3 maand ook goed door 's nachts dus dan wordt het avondritueeltje ook belangrijker. Hema heeft inderdaad prima pyjama's en ik kocht ook vaak bij C&A, die heeft ook lekkere velours pyjama's voor in de winter.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben vanaf geboorte begonnen met de pyama's van de primark (3v10E). Die zijn niet heel dik. Verder lag het aan de tepmeratuur welke slaapzak en welke romper ik gebruikte. En als het net iets te warm is voor een winterzak gebruik ik een zomerzak, longsleeves en een zacht trainingsbroekje. Het licht echt erg aan de temperatuur wat handig is.

Als je toch naar de Hema gaat. De winterslaapzakken zijn daar heel lekker. En ze hebben nu hele leuke zachte met sterren ;)

13. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Hier nu nog een rompertje onder de slaapzak. Ligt aan de temperatuur op de kamer wat voor romper (lange mouwen, korte mouwen). Straks in de winter een boxpakje of echt pyjamaatje onder de slaapzak!

14. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier gebruiken we een boxpak. Lekker warm en kruipt niet omhoog ofzo. Ik vind het enorm prettig werken

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik weet van vrienden de boxpakjes van de zeeman of een piamaatje. En de meeste in onze vriendenkring heb een puckababy slaapzak, zo'n 4 seasons. Heerlijk zacht en aan te passen aan het seizoen.

16. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier sliepen ze vanaf omgeveer 2 maanden in een pyjama. Gewoon een pyama trui en broek. Nu nog met een dikke mouwloze slaapzak en straks een lange mouwen slaapzak. Met warm weer alleen in een kort rompertje of met een zomer slaapzakje aan.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Die puckababy 4 seasons heb ik mij ook besteld.. Lijkt mij idd heel fijn :)

Deel Deze Pagina