Overstrekt mijn baby zich?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje is nu 6 weken oud en eigenlijk vanaf de geboorte gooit hij altijd als je hem oppakt of op je schoot legt/zet zijn hoofdje helemaal naar achteren zijn nekje in.
    Ook trekt hij daarbij een krom ruggetje en strekt soms zijn benen stijf.

Hij wilt ook alleen maar op de rechterkant van zijn hoofdje slapen, kan dat ermee te maken hebben?

Hij spuugt verder niet, heeft weinig krampjes omdat hij aan de Comfort flesvoeding zit. Hij laat wel veel windjes en heeft 1 x per dag een volle poepluier.

Is dit nou overstrekken? En wat kunnen we hieraan doen?

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niemand?

3. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hoi,

Dewi heeft dit ook gedaan, of het echt officieel overstrekken is weet ik niet. Wij zijn naar een osteopaat (?)gegaan en daarna heeft ze het eigenlijk niet meer gedaan.

Succes.

Groetjes Cindy

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hoii, ja mijn baby heeft het ook, precies zoals jij het beschrijft
    ook als ze gewoon ligt, of gaat slapen
    ziet er soms zo eng uit he.. maar ik denk voor de rest niet dat het slecht is

5. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi meiden,
    Mijn baby doet/deed dat ook, zij blijkt het kiss syndroom te hebben.
    Inderdaad ook altijd op 1 kant van haar hoofdje liggen en bij het oppakken enzo de nek naar achteren gooien. Ook huilde Emma heel veel vooral als ze naar bed moest.
    Ook heeft ze inderdaad last van krampjes en veel windjes, klinkt me dus allemaal bekent in de oren.
    Het is niet om je bang te maken hoor, kiss is gelukkig heel goed te verhelpen.
    Emma gaat naar een manueel therapeut die haar nekje nu 2x heeft 'gekraakt'en echt een wonderbaarlijk verschil! Het gaat stukken beter met haar. Ik moet nu dagelijks oefeningen met haar doen voor haar houding. Kiss wordt door veel artsen en op het consultatiebureau helaas nog niet altijd erkent, maar het resultaat zegt voor mij genoeg.
    Emma is echt in twee weken van huilbaby (3 a 4 uren per dag huilen) naar een vrolijk lachebekje gegaan.

Hoeft natuurlijk bij jou baby'tje helemaal geen kiss te zijn hoor. Maar goed wat je beschrijft is inderdaad wel overstrekken.

Liefs

6. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    oh god.. ik hoop niet dat mn kleintje dit heeft,
    ze doet soms wel eng met haar nekje, en ook een kromme rug trekt ze soms..
    ook als ze gaat slapen dan ligt ze soms helemaal met dr hoofd naar achter
    voor de rest heeft ze volgens mij geen symptomen van het KISS syndroom
    ik probeer haar altijd op verschillende kanten te laten liggen

ze huilt voor de rest niet heel veel, bijna niet zelfs..
    zou ze het alsnog kunnen hebben? maak me nu wel een beetje zorgen
    ook op schoot kijkt ze soms helemaal naar achteren

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier huilt mijn zoontje er ook niet bij hoor.
    En kwa slapen gooit hij niet echt ze hoofdje naar achteren.
    Meer alleen als je hem optilt of op je arm legt.
    En dan die voorkeurshouding, ga morgen gelijk even de osteopaat hier bellen. Ben benieuwd..

8. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik wil jullie niet bang praten hoor, das helemaal niet mijn bedoeling.
    Maja mocht het wel kiss zijn is het fijn als je er snel bij bent in ieder geval.
    Huilen deed mijn dochtertje in het begin ook bijna nooit pas vanaf dat haar houding echt krommer werd, toen kreeg ze er last van.

Kiss komt vaak door een te snelle of te langzame bevalling. Dat wil zeggen een lange of korte uitdrijvingsperiode.
    Bij mijn dochter heb ik 5 kwartier geperst, ze was erg blauw toen ze eindelijk geboren was en moest daarom ook wat extra zuurstof hebben.

Je kunt er eens naar vragen natuurlijk. Maar goed, er is heel goed iets aan te doen dus niet iets heel engs.

Liefs

9. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ook ik wil jullie niet al te ongerust maken, maar mijn zoontje deed dit ook. Naarmate hij ging groeien ging hij ook meer huilen. Uiteindelijk bleek het toch KISS te zijn. Ga in ieder geval even langs een manueel therapeut of osteopaat, want hoe eerder je erbij bent... Al is alleen maar om ervoor te zorgen dat ze geen voorkeurshouding meer aannemen. Overstrekken, krom liggen, niet op de zij willen slapen, voorkeurshouding, afgeplat hoofdje, veel spugen, veel huilen en overgevoeligheid voor geluid zijn typische kenmerken van KISS.

10. Ik heb ook gereageerd op het topic mijn kindje is zo druk (zoiets) Daarin gaat het ook over het kiss syndroom.

Als je hierover twijfelt zou ik toch even een ostheopaat bellen of een manueel therapeut. Op google is een lijst te vinden met therapeuten die ervaring hebben met kiss kinderen.

Het klinkt naar mijn idee wel naar kiss. Mijn dochter heeft dit ook in een vrij ernstige vorm gehad maar met de juiste behandeling is dit heel goed te verhelpen.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja ik was zoiezo al van plan om morgenochtend de osteopaat te bellen.. Neem aan dat hij wel kan zien (?) of het KISS is of gewoon vastzittend nekje?

Maar spugen doet mijn zoontje niet.. en opzich slaapt hij wel als er weinig veranderingen in zijn ritme zijn.

Heb wel een snelle bevalling gehad, 15:00 uur begonnen de eerste weeën en 20:51 uur begon ik te persen en 21:09 was hij er al uit. Dus maar 19 min. geperst..
    Wel zonder vacuum of tang hoor.

12. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Mijn zoontje overstrekt ook, maar heeft geen KISS, om je even gerust te stellen :) Maar Osteopaat kan geen kwaad..

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee heb al heel wat sites over KISS nu afgelezen en hij heeft echt amper die symptonen, dus denk t ook niet..
    Maar hou t natuurlijk wel in me achterhoofd, kan er altijd naar vragen bij de osteopaat.
    Kan een osteopaat trouwens zien aan mijn zoontje of hij KISS heeft ja of nee?

14. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Bij ons zag de maueel therapeut het gelijk toen ik Jasper bij hem neerlag. Jasper had ook niet gelijk alle symptomen, maar bleek het wel te hebben. Ik heb maar 16 minuten persweeen gehad en dat is vaak te snel e worden ze te hard door het geboortekanaal heen geduwd. Het hoeft geen KISS te zijn, maar dat weet je alleen zeker als er naar gekeken wordt. Beter 1 keer teveel dan dan je het straks jezelf kwalijk neemt!

Deel Deze Pagina