Mijn zoontje is nu 13 maanden en sinds een paar weken wordt hij elke nacht 1-3 keer wakker terwijl hij vrijwel altijd doorslaapt (sinds hij 2,5 maand oud is). Ik vind het behoorlijk vermoeiend! Het enige dat helpt is hem even aanleggen, dan wordt hij wel weer rustig, leg ik m tussen ons in en slaapt hij weer in. Soms leg ik hem dan weer terug in zijn eigen bedje maar soms (als ik echt moe ben) laat ik hem bij ons verder slapen. Ik wilde eigenlijk binnenkort gaan stoppen met bv maar dit vind ik nu wel moeilijk vanwege deze nachten! Ik vind het zo vermoeiend om met een huilend/krijsend kind te zitten en van alles te moeten proberen, terwijl ik eigenlijk wel weet dat even aanleggen vrijwel altijd helpt. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hij krijgt nu al sinds een paar maanden alleen sochtends een voeding en voor t slapen gaan (bij die laatste valt hij bijna altijd lekker in slaap). Ik vind het zo sneu om Savonds dan geen borst meer te geven om in te slapen, hoe kan ik dan t avond ritueel doen? Alsnog een flesje? Alleen heb ik z'n tandjes dan al gepoetst...
Die nachtvoedingen zijn waarschijnlijk een fase, met een paar weken zal dat wel weer over zijn. Ik zou dat nog even afwachten voor je stopt met bv. En je kunt best voor het slapen gaan nog een flesje geven, je geeft nu ook bv nadat je zijn tanden hebt gepoetst, dat maakt geen verschil, melk Is melk.
Ik zou het inderdaad nog even afwachten voordat je echt stopt. Je kan beter de borst geven voor het slapen gaan, dat tast de tanden niet aan. Fv daarintegen wel en kan je het poetsen beter daarna doen
Ja ik denk het ook, nu wordt stoppen lastig aangezien hij dus elke nacht bijna nog wakker wordt. Soms slaapt hij door maar wordt hij om 05:30 bijv al wakker dus dan voed ik hem en leg ik hem tussen ons in om verder te slapen en dat gaat op zich best goed. Ik zie het dan ook niet zitten om geen voeding te doen want dat is het enige dat hem kalmeert eigenlijk! Vraag me alleen af of dit nog lang door zal blijven gaan? Hij sliep altijd zo goed door! En nu al zeker 5 weken dat hij snachts wakker wordt, laatste tijd gelukkig maar 1 keer of dus vroeg in de ochtend.. Zou het even een fase zijn? Denk niet dat het honger is eigenlijk.. Is het zeker dat bv de tandjes niet aantast? Ik lees er steeds verschillende meningen over
Ik kan me haast niet voorstellen dat bv de tanden niet zou aantasten, daar zit evengoed suiker in. Maar het Is natuurlijk niet zo dat het lang op de tanden blijft als je drinkt, dus heel erg zal het niet zijn.