Hallo allemaal, Hebben jullie tips om de ochtendvoeding eraf te halen op deze leeftijd? We willen morgen beginnen. Het is dan voorjaarsvakantie. We verwachten heel wat geschreeuw. Dan lijdt mijn dochter er niet onder, die anders naar school gaat. Toelichting: Mijn zoontje slaapt nog steeds niet zo als het moet. Soms wat beter, soms wat slechter. 's Nachts wakker worden, kort of lang, en te vroeg wakker worden. Veel te vroeg of een beetje. We hebben bijna alles al geprobeerd, behalve laten huilen. (In willekeurige volgorde: denk aan: homepathie, boekje met slaapritueel en 'X slaapt de hele nacht door' als verhaal, stickersysteem, kinderwekker/slaaptrainer, uitleggen dat hij niet moet roepen als het schaapje slaapt, duidelijk avondritueel met bad en voorlezen, streng toespreken, benadrukken dat hij veilig is omdat we er wel zijn....). Een nachtvoeding krijgt hij al ruim een jaar niet meer. Maar de ochtendvoeding vindt hij wel heel lekker. Die mag hij als het schaapje wakker is (kinderwekker). Nu willen we die eraf halen. Mijn man zegt dat hij dat zo fijn vindt, dat hij daardoor dus te vroeg wakker wordt. Want vaak is hij zelf ook nog lang niet uitgeslapen als hij wakker wordt!
Wil je wel blijven voeden? In dat geval zou ik denk ik proberen hem later te gaan doen, misschien na het ontbijt ofzo? Zodat het fijne momentje er nog wel is, maar niet meer als hij in eerste instantie wakker wordt. Als het vroeg wakker worden met de voeding te maken is, zou dat dan beter moeten worden, hoewel ik daar mijn twijfels bij heb . Mijn zoon heeft een beperking, dus heb zelf geen ervaring met het volgende: maar op die leeftijd zou het toch ook wel uit te leggen zijn? Mijn zoon heeft een (gemiddelde) ontwikkelingsleeftijd van onder de 2 jaar, en aan hem zou het denk ik wel duidelijk te maken zijn zoiets, maar zijn taalbegrip ligt waarschijnlijk wel hoger, dus vind het moeilijk in te schatten. En dochter is pas 7,5 maanden, dus die is in de fase dat ze het woordje nee hilarisch vindt
Na het ontbijt is zeker nog een optie. Ik wil wel blijven voeden, maar het mag van mij nu ook wel klaar zijn. Wil hij stoppen, prima. En uitleggen, dat had ik ook al bedacht. Hij zal het wel begrijpen, verbaal gezien dan. Maar hij zal het er niet mee eens zijn. Uiteindelijk hebben we het nog niet gedaan. Mijn man was uit eten geweest met een collega en dat werd heel laat. En met dat geschreeuw is het hele huis natuurlijk wakker, niet handig. Daar kwam bij dat meneer doorsliep en een sticker verdiend heeft. Dat wil je ook niet verpesten met zoiets. Dus misschien gaat het nu weer de goede kant op...
Hoi! Mijn dochter is ongeveer even oud en heeft dat ook een hele tijd gehad. De nachtvoedingen (en nachtelijk ontwaken) hebben we opgelost door papa te laten opstaan - veel minder interessant dan mama . De veel te vroege ochtendvoedingen hebben we met de kinderwekker kunnen oplossen. De regel is dat papa haar pas uit haar bed haalt als konijntje wakker is, dan dat ze dan mag drinken. Ze wacht nu geduldig tot konijntje wakker is, en de laatste week heeft ze zich zelfs enkele keren "overslapen'