Slaaptips gevraagd baby 10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piep2016, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    #1 Piep2016, 27 nov 2016
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
    Onze kleine man heeft een afschuwelijke tijd om wakker te worden, hij heeft er hobby van gemaakt om zo tussen vijf en half zes te poepen en hij heeft er dan zeker geen zin meer in om te gaan slapen. Honger heeft hij dan niet want hij krijgt vervolgens zijn fles pas om half zeven...nadeel is dat als we hem naar de verschoning terug in bed leggen hij het dan op een krijsen zet. Leggen we hem bij ons in bed is het precies hetzelfde gaat een van ons met hem naar beneden dan gaat ie gezellig zitten spelen.

Heeft er iemand tips hoe we dit tijdstip kunnen verplaatsen?

Vergeet erbij te melden dat hij vaak nog wakkere momentjes heeft in de nacht, deze stellen weinig voor (wil dan alleen een speen of hij ligt op zijn arm) maar ik ben natuurlijk wel elke keer wakker dus langzaamaan begin ik een beetje op te raken nu...

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Die wakkere momentjes in de nacht vind ik vrij normaal. Daar zou ik me dus niet al te druk om maken.
    Dat vroege wakker worden is idd lastig. Mijn zoon deed dat ook, en doet het nog steeds. Rond 6:00 begint nou eenmaal zijn dag. Heb alles al geprobeerd (slaapjes opschuiven/verlengen/verkorten, bedtijd verplaatsen, pap bij de laatste voeding etc etc) maaf niets hielp.
    Toen heb ik zo'n kidssleep slaapwekker gekocht, iedereen is daar positief over. Nou, hier werkt het voor geen meter.
    Mijn zoon is inmiddels ruim 2. En ik heb het maar geaccepteerd. Hij is heel lief en vrolijk, en das ook een hoop waard!

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Nee die wakkere momentjes maak ik me niet druk om, het is dat ik een enorme slechte slaper ben dus als ik wakker schrik van hem dan heb ik zo'n half uur nodig om weer in slaap te komen, dat een aantal keer op een nacht met zo'n vroege start maakt het vermoeiend. Mijn dochter heeft dit hele vroege ook niet gehad, wel heel even een periode maar toen sliep ze de nacht gewoon door. Voor haar heb ik inderdaad een slaapwekker gekocht en dat zorgt ervoor dat ze tot zeven uur op haar kamer blijft maar heel handig met een baby die om half zes wakker is, is dat eigenlijk helemaal niet :)

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Als je alles geprobeerd hebt kan je er verder niet veel aan doen denk ik... niets zo wisselend als een baby. Mijn meisje sliep altijd gerust tot 9.00 uur, ik blij! Helaas heeft ze nu een periode dat ze steeds 07.00 uur wakker is (dat is geen half 6, maar toch) Ik laat het maar zo met de wetenschap dat t ineens weer kan veranderen.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh wow, 7:00 wakker. Waar kan ik tekenen? :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En als je na het verschonen direct een warme fles geeft en terug legt in bed om te drinken, is het dan ook huilen?

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik liet mijn zoontje gewoon liggen. Half 6 is nacht en hoor je nog te slapen.
    Verschonen en weer terug in bed bij zo vroeg wakker worden. In begin was het even mekkeren paar minuten maar hij viel dan ook altijd weer in slaap. Het is pure gewenning op die leeftijd.

En het is niet eens voor mij, als hij wakker wordt rond6 dan ben ik gewoon klaar wakker, maar heb dan wel een onhandelbaar kind die nog heel erg moe is. Het is paar ochtenden doorzetten en hij zal gewoon langer slapen.

8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Die heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, durf hem bijna niet zo vroeg de papfles te geven uit angst dat hij het dan niet gaat redden tot zijn fruithap.

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Die heb ik echt geprobeerd ik denk zo'n drie weken lang, hij houd alleen vol, huilt niet even maar krijst echt een uur lang tot we hem er toch maar uit haalde aangezien onze dochter die drie weken ook vanaf een uur of kwart voor zes wakker was en deze trok het hierdoor echt niet meer op school daarbij vroegen de buren wat er toch met de kleine was aangezien ze hem elke ochtend hoorde huilen...heb ze uitgelegd dat ik aan het proberen was dat hij wat langer bleef liggen maar ook voor hun was het naar drie weken wel genoeg...

10. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Hoi.

Mijn man gaat om 6 uur uit bed om naar zijn werk te gaan. Op een of andere manier kan hij niet zacht genoeg doen. Mijn zoontje word er vaak wakker van.

De eerste 3 maanden nachtvoeding overleefd toen nog 6 maanden hel omdat meneer een soort nachtangst had een om de haverklap huilde. Elke nacht minstens 10 keer uit bed. Alles geprobeerd.

Nu is hij 11 maanden volgende week. En begint hij eindelijk een klein beetje langer te slapen. Half 8 savonds erin met nog een beetje pap. Meestal rond 7 uur wakker. En soms nog half 7. Maar dan krijgt ie alleen zn speen. Meer niet.

Ohja en dat poepen deed hij altijd na het ontbijt. Maar dat is nu ook niet meer zo. Doet t nu op elk moment van de dag.

Deel Deze Pagina