baby 6 weken slaapt niet/slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door desteny, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    De titel zegt het al... mijn dochter is overdag bijna de hele dag wakker.. op 2 a 3 hazeslaapjes van max. een half uur na... s'nachts slaapt ze wel redelijk komt nog 1 a 2 keer voor een fles... maar de laatste 2 dagen was het ook een ramp met slapen... een halve nachtr slaapt ze goed en de andere helft slaapt ze heel onrustig met veel wakker.. is dit een fase??? tips zijn zeker welkom...

Ze huilt trouwens niet.. ze lijkt over het algemeen wel tevreden... verder is ze erg druk schoppen met dr voetjes en zwaaien met dr handjes... erg druk is het hier ook niet in huis... heb wel tv aan en heb 2 oudere kinderen maar echt lawaai is er niet...

Het lijkt mij toch dat een baby van 6 week toch meer moet slapen???:(

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Misschien het eerste sprongetje?

Mijn zoontje heeft rond die tijd ook zo'n korte periode gehad dat hij erg onrustig sliep en overdag veel wakker was, hij bleef wel vrolijk. Heb me er niet veel zorgen over gemaakt en het is vanzelf weer overgegaan. Hij heeft ondertussen helemaal zelf een mooi ritme gezocht en gevonden en slaapt nu erg veel.
    Merkte toen wel dat als ik mijn zoontje in de draagdoek nam, hij meer sliep dan wanneer ik dit niet deed.

Lieve groetjes!

3. tulip

tulip Niet meer actief

waar slaapt ze overdag in??? (box, wieg, ledikant?) Mijn dochtertje sliep in een ledikant en kon overdag goed zien hoe groot haar bedje wel niet was. Ze had wat meer geborgenheid nodig. Overdag legde ik haar dus in de kinderwagenbak en die zette ik in het ledikant. Dan sliep ze wel in haar eigen kamertje, maar toch beschut.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje slaapt ook niet veel overdag, maar blijft wel gewoon vrolijk dus ik ga er dan maar vanuit dat ie niet veel slaap nodig heeft.
    Ik hou hem altijd een beetje in de gaten zodra ik de eerste verschijnselen van vermoeidheid zie( ogen wrijven, gapen..) dan leg ik hem op bed. Vaak slaapt ie dan maar een half uurtje of een uur, maar goed hij heeft wel weer even gerust.

Dus zolang jou kindje gewoon lekker vrolijk is en af en toe een half uurtje in slaap valt dan zal ze daar misschien genoeg aan hebben. In dat half uurtje rusten ze ook..

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Heb je al aan inbakeren gedacht??? Dit is mijn eerste idee als ik je verhaal zo lees zeker omdat ze erg druk is met haar armen en benen. Ik heb de puckababy gebruikt en wauw wat een verschil gaf dat zeg. Van 2 slaapjes van hooguit 45min ineens naar 2 slaapjes van ruim 2uur en snachts ging het ook stukken beter. Het is een mildere vorm van inbakeren, dus niet helemaal strak maar net genoeg beperking om zichzelf niet wakker te "meppen"zeg maar.

Heel veel succes.
    Groetjes Kim

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als ik dit zo lees, zou ik haast denken dat ze zichzelf wakker houd met haar handjes, of wakker maakt.
    Je zou een puckababy kunnen proberen. Wel nog aardig wat vrijheid, maar ze kan zich niet meer wakker maaien/houden.

Hier werkt het in iedergeval perfect. Zonder is het een drama met slapen.

Misschien wel wat Tulip zegt? Als ze in haar ledikant slaapt, dit "te groot" voor haar is?

Ik weet niet of je een regelmaat hebt voor haar? Zodat ze weet wanneer ze gaat eten, "spelen" en slapen? Misschien dat dit werkt voor haar?

Ik lees wel eens vaker dat er baby's zijn die niet veel slapen. Zolang ze tevreden is, en ze geen slaap signalen geeft.

Hier een dame die veel slaapt. Ze slaapt gemiddeld 20 uur per dag.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou een puckababy proberen. Je zegt dat ze druk zwaait met haar armpjes. Ze slaat zichzelf vast wakker. Ons zoontje deed dit ook en de puckababy was een zeer goede oplossing. Het geeft ze ook een geborgen gevoel.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Puckababy en andere soorten inbakermethodes kun je altijd beter eerst in overleg met het cb doen. Zodat je zeker weet dat inbakeren de oplossing kan zijn en niet iets anders de oorzaak is.

9. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Overdag slaapt ze nog in de kinderwagenbak (dat wat ze dan slaapt hihi), Ik heb al een paar keer geprobeert haar in haar eigen bedje tegen maar denk dat die een beetje te groot is (heb geen standaart ledikant, opa is timmerman dus heeft haar een bedje gemaakt) ze wil er dus niet in slapen... kijkt wakker om haar heen maar die oogjes gaan niet dicht haha... s,nachts heb ik haar naast me liggen... wel in de kinderwagenbak hoor naast bed... dat ging tot aan de laatste 2 nachten perfect... ze komt 1 keer per nacht (soms 2) voor voeding en slaapt dan direct weer in...

Echt ritme?? ik voed op verzoek als ze honger heeft krijgt ze wat.. meestal is dat om de 3 a 3 en half uur... dan ligt ze even bij mij of even in de box of domoo, en begint ze moe te wrden leg ik dr weg...wat dus leid tot niet slapen of een hazeslaapje...

lang verhaal geworden haha

groetjes

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lijkt me dat je dat allemaal erg goed doet zenne! ;)
    Maar misschien pik jij dingen als vermoeidheidssignalen op die er eigenlijk niet zijn? (hoop dat je dit niet als aanvallend begrijpt, wil gewoon ff meedenken. :))
    En spelen jullie al actief samen? De allereerste weken deed ik dat ook niet maar vanaf +/- 1 maand begon ik dit te doen. Misschien zou dit ook wel helpen om meer te slapen? Als je ideetjes op wil doen om samen te spelen, wat al kan met deze leeftijd, raad ik je het boek 'oei ik groei' aan of google maar wat. ;)
    Gebruik je een draagdoek? Dan kan je haar misschien, als je denkt dat ze moe wordt, hierin doen en dan slaapt ze misschien ook wel erg goed en heb je je handen toch nog vrij. Heb ik ook enkele weken 'moeten' doen. Nu slaapt hij wel in zijn wiegje overdag maar dit is zo'n beetje vanzelf gekomen. :)

Lieve groetjes!

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier ook zo'n periode gehad... duurde paar weekjes.. en is helemaal goed gekomen... vanzelf.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij gebruiken ook de puckababy, en de slaapjes zijn een stuk langer overdag. Renske is op zich wel een goede slaper hoor, maar het gemaai met die armen, dat hield haar vaak wakker. Verder heb ik haar veel in de draagdoek, daar slaapt/sliep ze ook veel in. Ze wordt nu heeel nieuwsgierig dus zit ze buiten ook rustig om zich heen te kijken haha.

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hier ook pucka baby, onze zoon sliep ook heel weinig, maar ik merkte heel duidelijk tekenen van vermoeidheid bij hem, veel huilen, toen ben ik op advies van cb de pucka baby gaan gebruiken, echt een uitkomst, hij sliep in een keer, zo'n 2 uur tussen iedere fles, ben er met de 7 weken mee begonnen, en hij slaapt inmiddels al weer zonder, en het gaat echt uitstekend, s'nachts slaapt ie zelfs al 10 uur aan een stuk.
    het is het proberen waard, maar overleg even met het cb kijk eerst wat die zeggen.

succes!!

14. Jason sliep ook maar amper op een dag maar dat bleek door verborgen reflux te komen, een baby heeft toch wel een paar uur slaap per dag nodig hoor! Hij leek eerst ook tevreden en toen sloeg het plotseling om en was het huilen gillen krijsen, bleek ook flink allergisch voor koemelk, ei en soja. Nu al een tijdje losec en ineens slaapt hij wel veel meer. Hij ligt ook in de puckababy, was en is ook erg druk en maakt een wakkere indruk. Toch valt hij al snel in slaap als ik hem in bed leg na 2 uur wakker zijn.
    Ik ben het er dus niet mee eens dat een baby niet veel hoeft te slapen..

Aanrader is ook een vast ritme, dus na het wakker worden bijv voeden, luier verschonen, spelen, knuffelen en dan weer naar bed. Heb ik ook gedaan en dat ging uitstekend.
    Mijn baby is veranderd van een bijna altijd wakkere baby naar een regelmatige slaper, en dat had ik ook nooit gedacht toen hij 6 weken was.

15. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik moet er ook wel bij vertellen dat onze zoon ook verborgen reflux heeft, en last had van zuurbranden, na het krijgen van zantac had hij iets meer rust gevonden, maar hield zich nog steeds wakker met maaiende armpjes, en toen met het gebruik van de pucka baby was het slaap probleem ook opgelost.

Deel Deze Pagina