hallo, Mijn zoontje krijgt morgen een vaccinatie, maar hij is een beetje verkouden oftewel zijn neus loopt en kan nite door zijn nesu ademen(heeft geen koorts) Nu heb ik gehoord dat als je kind verkouden is dat ie dan geen vaccinatie mag hebben. Weet iemand of dit klopt?
de algemene regel is koorts volgens mij. Ik zou even goed kijken hoe je kindje zich verder voelt. Verkouden is volgens mij geen reden om niet te vaccineren, maar zn weerstand is natuurlijk wel wat lager met zo'n vaccinatie en dan pikt hij sneller dingen op. Als jij je er niet goed bij voelt, gewoon uitstellen, jij bent de moeder.
bij koorts wordt niet gevacineerd bij lichte verkoudheden en verder wel een algeheel goed gezondheidsbeeld wel. op mijn vraag waarom zeiden ze anders kunnen we vrijwel geen 1 kind inenten want bijna alle kleine kinderen zijn om de haverklap verkouden.ikzelf ben er niet zo blij mee. hier is eht 1 keer voorgekomen bij een lichte verkoudheid. bij een wat zwaardere verkoudheid zou ik hetzelf al niet toestaan meer. zeker niet met de 14 maandenprik die wij nu voor de boeg hebben.
ik zie dat jullie ook voor de 14 maanden moeten. ik zou hem dan uitstellen het is tochal een pittige coctail. als je er niet heengaat kunnen ze je ook niet overreden het toch te doen.
Hier keek de arts even mee toen mijn jochie verkouden was, wat al weer beter aan het worden was. Het was echt alleen een neusverkoudheid, dus toch de DKTP (11 maand) laten zetten. MAAR dat doe ik dus nooit weer. De verkoudheid werd gelijk weer erger. En het was ook de heftigste reactie op de prikken gehad. Niet dat hij nou doodziek was hoor. Maar wel behoorlijk koorts en een paar dagen hangerig. Dat is ook de enige keer gebleven dat hij echt een paar dagen last had. Dus als je twijfelt, zou ik een weekje later nog even terugkomen voor de prik. Hier gaat de gewone afspraak wel door als je de prik niet geeft, die doe je dan tijdens een inloopspreekuur later..