Mijn dochter perst zo hard als ze moet poepen dat ze een rood hoofd krijgt en de hoeveelheid is normaal, het wordt wel normale ontlasting maar dat lijkt mij logisch, zekrijgt geen volle flessen melk meer. Ze krijgt op de dag: Bordje pap + water (paar slokjes) Fruit met wat drinken (150cc) Boterham met boter en beleg met 150/180cc karnemelk Soepstengel, yoghurt, fruit oid met 150cc drinken Avondeten vers, soms toetje, soms niets 's Avonds naar behoefte wat drinken Drinkt ze te weinig?? Is dat normaal dat persen?
Als ze zo hard perst is dat niet normaal... bedoeling is dat je hooguit je natuurlijke persrang volgt, maar er niet herder op in gaat. Een rood hoofd geeft aan dat het te hard persen is. Ze krijgt genoeg vocht binnen, vezels is lastig te bepalen aangezien ik weet dan men bijna standaard te weinig binnen krijgt. Je zou eens kunnen kijken wat een paplepel gebroken lijnzaad door haar pap 's ochtends doet. Gebroken lijnzaad kan echt wonderen doen, aangezien het een ongeraffineerd produkt is. Let er dan wel op dat dat zaad behoorlijk wat vocht opneemt, wellicht moet je wat meer water toevoegen aan de pap. Als je bij extra vezels te weinig drinkt in verhouding kan het juist verstopping in de hand werken. Of je probeert eerst wat extra drinken doet... gewoon wat extra water bij elke fles melk en als dat niet helpt de gebroken lijnzaad (overigens gewoon te koop bij de drogist en kost bijna niets).
Of bijv. Roosvicee laxo ? Ze krijgt gewoon uit een rietjesbeker haar drinken, ook de karnemelk. Een flesje melk krijgt ze dus niet meer. Ik maak nu het pak opvolgmelk op van Friso door er 's morgens pap van te maken. Ik zal het gebroken lijnzaad ff in mijn gedachten houden, thnx! Wist niet dat het bestond
Hier kon ie dat ook zo erg, kreunde er dan ook nog bij. Nu heeft ie nog wel een poephoofd zoals ik het noem maar loopt niet meer roodpaars aan en kreunt er ook niet meer bij. Heb er verder niks speciaals aan gedaan...
Oh hier soms ook hoor, maar haar poep is altijd heel soepel. Nooit geweten dat ze dan te hard perst... Heb er dus ook nooit wat aan gedaan.
Ik lees even mee! Mijn zoontje heeft nu elke keer bloed bij het afvegen. Krijgt zijn ontlasting er niet uit geperst en moet dan hard huilen omdat het pijn doet. Zo sneu! Gebroken lijnzaad, waar kan ik dat kopen?
I know Maar wil eerst d.m.v. extra vezels proberen om het weer goed te krijgen. Lukt dit niet ga ik volgende week wel even naar de HA. Bedankt voor je info! Ga vandaag even in de supermarkt kijken
Hoi dames, Wat bij mijn dochter helpt is kiwi. Gelijk de volgende dag gaat het veel beter met de ontlasting. Misschien een idee.