Baby 6 weken slaapt overdag niet :( slaaptekort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Joh, ik zou 'r ook beslist niet wakker gaan maken voor een voeding dan. Ze is dan niet uitgerust en een oververmoeid kind gaat huilen en zo houd je zelf de circel in stand.
    Ik zou eens even kijken wat er gebeurt als je haar laat slapen tot ze zelf om een voeding komt weer. Dan zit er maar eens langer tussen, dat is echt niet erg!

2. Storm

Storm Niet meer actief

Ben ook groot voorstander van een draagdoek en ook daarin kunnen ze even huilen om prikkels te verwerken. Maar dan zijn ze wel bij je.
    Je kleintje kan natuurlijk ook huilen omdat ze gewoon bekaf is van het niet slapen.

Je kunt de eerste dagen wel wat spierpijn krijgen in je rug van het dragen. Maar het is zo relaxed. Mijn tweedewas ook hard op weg naar het predikaat huilbaby, met de draagdoek was het over.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was een draagdoek de oplossing. Duurde even voordat ik hem echt goed kon knopen en had dan ook eigenlijk nauwelijks last van rug of bekken en kon zo bijna de gehele dag dragen. Bij mij houden (met of zonder draagdoek) was de enige manier het huilen te stoppen. Verder geen echte medische problemen, maar enorme behoefte bij mama te zijn. Met twee andere kids heb ik daar dus ook aan toe gegeven. Huilende kindje werkte compleet op mijn zenuwenen, helemaal ook aangezien het echt niet stopte totdat ik haar bij mij had. Was pittig, maar ging na een paar weken steeds beter.

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje dat veel huilt. Aan het cb vertelde ik dat ze de hele dag huilde, als antwoord kreeg ik dat een kwartier soms weleens een dag kan duren.... Ik dus de uren tellen die ze huilden, bij de 15 uur stopte ik met tellen, moedeloos werd ik ervan. Zo eigenwijs dat ik ben, ging ik met haar op pad. Het bleek KEA een reflux te zijn. Laten huilen was hier dus niet de oplossing.

Nu merk ik dat het beter gaat. Niet dat ze minder huilt, maar dat ik in oplossingen denk en niet meer in problemen. Dus ja, ze hangt de hele dag in de doek. (En inderdaad, je kan er ook mee naar de wc)
    Ik doe dit nu een aantal weken en met de week merk ik dat zij relaxter is. En ik dus ook!
    TS: ik kan mij heel goed voorstellen dat je er nu doorheen zit. Maar het word echt beter! Probeer iets te vinden waar jullie beide rustiger van worden. Een geweven doek bied inderdaad meer ondersteuning, dus wellicht valt daar wat winst uit te halen!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook lang huilen gehad de eerste maanden owv KMA en reflux. Ik heb haar ook nooit laten huilen. Wel heeeeeel veel op de arm en in de draagdoek en in de zetel. En ja, ook met baby in draagdoek naar toilet enzo. Huishouden werd nauwelijks gedaan die eerste maanden, al mijn tijd ging naar haar. En nu is ze een supervrolijke peuter die perfect op haar eentje kan slapen.

Deel Deze Pagina