baby 6 weken slaapt overdag slecht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pluis79, Oct 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis79

Pluis79 Actief lid

Dec 23, 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi
    Zouden jullie even mee willen denken. Mijn zoontje is nu ruim 6 weken en slaapt overdag heel wisselend. Het verschilt per dag en per moment. Soms slaapt hij heel goed en valt makkelijk in slaap. Op andere momenten krijg ik hem met moeite in slaap. We bakeren hem ieder slaapje in met de puck a baby ivm maaien met zijn armen. Ik let op de regelmaat de vermoeidheidssignalen en leg hem wakker in bed. Sinds een paar dagen leg ik hem overdag in zijn bedje (eerder sliep hij in de wandelwagenbak beneden ivm herstel ks). De ene keer valt hij na wat jengelen direct in slaap maar de andere keer lukt het hem niet om in slaap te vallenm vanmiddag bijv, wakker in bed gelegd (binnen het uur) knuffel en weggegaan. Al snel begon hij te huilen, bij hem gaan zitten speentje erin en hoofd en buik vastgehouden. Hij werd niet rustiger daarom op de arm gepakt en gekalmeerd. Op het moment dat hij gekalmeerd was terug in bed gelegd maar hetzelfde liedje, weer huilen. Tot drie keer toe hem gekalmeerd en terug in bedje gelegd. Het hielp niet daarom hem uit bed gehaald en op mijn buik gelegd. Daar ligt hij nu heerlijk te slapen. Als ik de rrr methodes moet geloven zou ik niet mogen wisselen als ik de keuze heb gemaakt om hem in bed te leggen maar aan de andere kant ik wil hem niet overstuur laten huilen. Ik kan er geen pijl op trekken waarom het het ene moment wel goed gaat en het andere moment niet. Heeft iemand nog tips en adviezen hoe dit aan te pakken. Ps in de bak van wandelwagen zelfde verhaal de ene keer wel zelf in slaap vallen de andere keer. Alvast bedankt voor het meedenken

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,127
    405
    83
    Ik zou hem lekker op jou laten slapen, in bed slapen komt vanzelf nog wel, hij is nog zo ontzettend klein. Je kunt het bedje altijd proberen natuurlijk, maar zodra je merkt dat het niet gaat lukken, lekker bij je nemen.

3. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Hij is nog zo klein, mijn dochter sliep toen ook heel slecht en alleen op mij. Nu slaapt ze al maanden prima in haar eigen bed. Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat je hem verpest ofzo. Rrr is goed, de r van rust misschien wel het belangrijkste. Dus lekker bij je nemen zou ik zeggen :)

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,839
    2,258
    113
    Ik zou er ook voor kiezen hem bij je te houden. Zo klein nog, wil lekker bij jou zijn!

5. Pluis79

Pluis79 Actief lid

Dec 23, 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Dank je dames, dan ga ik t een beetje loslaten.lukt t bedje dan lukt het, zo niet lekker bij mij

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Je geeft inmiddels zelf aan dat je het los laat en lekker bij je neemt. Je hebt nog een kleintje rondlopen zie ik. Is een draagzak of draagdoek niet iets voor je? Dan heb je je jongste bij je en heb je ook je handen vrij voor je oudste. Waarschijnlijk valt je zoontje dan wel bij je in slaap, prima toch? Wij zitten op dit moment soms met hetzelfde probleem.

7. Pluis79

Pluis79 Actief lid

Dec 23, 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb idd een draagdoek die ik ook al regelmatig gebruik. Het was ook meer dat ik me zorgen maakte in de zin van krijg ik hem straks nog wel in zijn bedje. Mijn oudste dochter is helaas niet meer bij ons :(

8. Sens13

Sens13 Actief lid

Jan 10, 2016
    299
    1
    18
    Female
    Ja precies dit zou ik je ook adviseren, lekker loslaten :)
    Het enige "nuttige" dat ik erover kan zeggen is dat het vanzelf wel goed komt! ;)

Mijn kleintje sliep de eerste weken ook heel slecht, maar de draagdoek en ook de puckababy waren hier echt een uitkomst!
    Maar hij deed alleen zijn middagdutje in de puckababy in zijn wieg en de andere slaapjes overdag wilde hij alleen in de draagdoek doen.

Ik heb me er in het begin ook zo'n zorgen over gemaakt, maar eigenlijk sinds ik het los heb gelaten ging het allemaal zoveel beter en makkelijker dus dat zou ook echt mijn tip zijn aan jou

En op een gegeven moment vond ik het ook belangrijker dat hij sliep en zo zijn rust vond, dan dat hij elk slaapje in zijn eigen bed deed. Dus maakt ik me minder druk of hij nou in de draagdoek of in zn bedje lag te slapen

En nu... 12 weken oud... doet hij vrijwel elk slaapje netjes in zijn ledikant ;)

Share This Page