Baby 6 weken slaapt slecht in

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rosado, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, Tobin is nu 6 weken en ik merk dat het niet zo'n makkelijke slaper is als mijn dochter. Geeft niks natuurlijk, want ieder kind is anders. Maar nu dus een beetje mijn probleem; hij heeft best wat moeite met in slaap vallen in zijn eigen bed. Nu ben ik niet zo moeilijk en dacht "nou dan laat ik hem bij mij in slaap vallen en leg hem dan over". Ja, niet dus, want dan is hij per direct wakker en gaat huilen. Da's dus niet echt een optie. Hem lekker beneden houden (wat ik met mijn dochter vaak deed) is ook geen optie, want dan slaapt hij helemaal niet en kan van vermoeidheid/overprikkeling op een gegeven moment alleen nog maar huilen.

Vanmorgen bijvoorbeeld: ik had hem gevoed om 05.30 en toen terug in bed gelegd. Hij ging huilen en mijn man is er heen gegaan, waarna hij al snel wel ging slapen. Om ca. 07.45 uur werd hij weer wakker en om 08.00 uur heb ik hem toen weer gevoed. Om ca. 09.30 heb ik hem weer in bed gelegd, omdat ik duidelijk zag en merkte dat hij moe werd. Hij heeft vervolgens niet geslapen. Elke keer is hij dan even stil (ca. 10 minuten) en begint dan te jengelen. Jengelen negeer ik overigens, omdat hij met een beetje gejengel ook soms wel in slaap valt. Deze ochtend helaas niet, want het jengelen ging over in huilen. Dus ik er naar toe, troosten, lekker in stoppen, muziekje aan (wordt hij rustig van) en weer naar beneden. Niet met het gewenst effect overigens, want hij ging elke keer opnieuw huilen. Uiteindelijk om 10.00 uur nog maar een keer gevoed, hij was lekker aan het doezelen daarna, dus heb hem weer in bed gelegd (je zou toch denken dat hij een keer moe is na 2,5 uur wakker te zijn geweest ;)), maar ik was nog niet beneden of hij was alweer aan het huilen. Nu heb ik hem dus maar even laten gaan, op een gegeven moment ging hij voor mijn gevoel wel even erg hysterisch huilen, maar voor ik naar boven kon lopen was dat hysterische alweer over en nu is het dus stil boven. Al met al heeft hij zo'n 5 à 7 minuutjes gehuild. Nou, een kneiter van een inleiding, maar waar ik nu dus mee zit: ik houd er helemaal niet van om hem te laten huilen, maar weet nu niet wat wijsheid is: toch naar hem toe gaan als hij zo over zijn toeren gaat, of hem toch maar even laten gaan?

Overigens, terwijl ik mijn laatste regels type hoor ik hem alweer wat huilen. Nu is het meer jengelen, nog geen minuutje, en hij is dan weer stil. Meestal een teken dat hij in slaap aan het vallen is weet ik inmiddels.

Maar ja, nogmaals...wat is nou wijsheid :(.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik lees even mee voor goede tips. Want hier is namelijk hetzelfde gaande....:(

Ik ben nu aan het proberen met een fopspeen. Dit helpt enigszins om hem in slaap te laten vallen....tot dat ding uit zijn mond floept en hij er met zijn hoofd bovenop gaat liggen. Daar is mijnheer uiteraard niet van gecharmeerd en dan is hij weer wakker.

Inbakeren ook al geprobeerd, maar dat vindt hij vreselijk. Dan zet hij het echt op een huilen!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Heb je al een draagdoek uitgeprobeerd?

4. fafje

fafje Niet meer actief

zouden het ook regeldagen kunnen zijn!? dat ie gewoon veel wilt drinekn en wat meer mamahonger heeft!?

mss na het voeden iets langer rechtop houden

ik bleef overigens een tijd ook bij hem tot ie inslaap viel...sosm dee dik het zelfs zo..dat ie mij niet zag, (dus stond/zat in onmogelijke houding, Fijn!:D) ...maar dan aaide ik em op zn gezichtje, en over zn voorhoofd tussen zn oogjes in...btj sstt geluiden enz...vaak wer die daar heel rustgi van...

(denkt mee)

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier helpt het als ik nog wel in z'n kamertje ben, maar geen contact met 'm maak. Ik ga bijvoorbeeld een berg babykleertjes staan opvouwen op de commode. Dan sta ik met m'n rug naar 'm toe. Als ik over m'n schouder gluur, zie ik wel dat hij me bestudeert, maar elke keer als ik kijk, zijn z'n oogjes kleiner en uiteindelijk slaapt hij.

De speen werkt hier ook goed. Soms wil hij 'm de eerste keer niet, maar dan ga ik weg en na een tijdje gaat hij jengelen. Na 'n paar minuutjes kom ik dan terug en dan wil 'ie de speen wel en valt dan in slaap.

' savonds valt hij aan het eind van z'n drinksessie al in slaap en leg ik 'm slapend weg en 's nachts ook.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Elke: Ja, draagdoek heb ik geprobeerd, maar is alleen een succes als ik hem erin doe als hij al slaapt ;). Als ik hem er wakker in doe, gaat hij zich met zijn armpjes van me af duwen en hij doet helemaal zijn hoofd naar achteren.
    Gefeliciteerd trouwens, ik zie dat je zwanger bent :D.

@ Fafje: Ja, ik heb nu idd regeldagen sinds gisteren. Wellicht dat hij ook wat meer bij me wil zijn momenteel. Hartstikke gezellig natuurlijk :D, maar met ook nog een dreumes van 15 maanden niet altijd even handig.

Nou goed, hij heeft net om 12.00 uur weer gedronken en ik heb hem daarna halfslapend in bed gelegd. Tot op heden nog niks gehoord (knock on wood...)

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Sanny: Ja, da's ook nog het proberen waard.

Share This Page