Ik ben opzoek naar herkenning en tips van andere ouders met eigenwijze dreumesen Mijn bewegelijke zoontje van bijna 1,5 heeft inmiddels feilloos door hoe hij zich uit ieder tuigje of veiligheidsriempje kan wurmen. Eerst was het alleen in de kinderwagen (5 punts gordel), maar nu ook in de stokke kinderstoel, het yepp fiets voorzitje en zelfs in onze achterwaartse autostoel! Hoe strak ik ze ook doe, hij wurmt een handje onder de riem door en dan kan hij zijn schoudertjes er ook uitduwen. Even wiebelen en hup, hij zit in plaats van met een veilige 5 - punts gordel vast met een te losse heupgordel. Hij vindt het zelf prachtig, want dan heeft hij veel meer bewegingsvrijheid om zich half om te draaien of allerlei dingen te pakken. Maar zo hebben de veilige gordels maar weinig zin. Hebben jullie ervaringen? Tips?
Ik weet dat er wen Clipje bestaat zodat je de 2 schouderbandjes ter hoogte van de borst aan elkaar vast kan maken... Maar vraag me niet hoe het heet
Bedankt voor de tip! Ik ben daarop gaan googlen, en kwam op ebay een extra clip tegen: Hot New Car Baby Safety Seat Strap Belt Harness Chest Clip Child Buckle Latch | eBay De moeite waard om dat te proberen. Ik heb er nu 1 besteld, die krijg ik over een tijdje binnen. Dan start ik met het fietsstoeltje, omdat daar de gordels makkelijk los kunnen. Ik weet niet of ik deze clip ook kan gebruiken op de autostoel, omdat ik niet weet of de gordels daar los kunnen zodat ik de clip eraan kan doen. Hopelijk gaat deze extra drempel mijn zoontje in de gordels houden
Ik lees ergens anders nog de tip om de gordeltjes van het fietsstoeltje anders te doen. Niet standaard over de schouders, in de vorm van een V (yepp stoeljte). Maar eerst achter langs de nek, en dan alsnog naar voren toe. In een Y. Ik weet nog niet of het werkt, en of het dan inderdaad veilig zit, maar dat ga ik ook maar eens proberen als we nog veilig stilstaan. Dan zou het minder makkelijk zijn om het riempje over de schouder heen te krijgen.
In Amerika hebben (bijna?) alle autostoeltjes deze extra sluiting/chest clip bij de borst. Volgens Europese regels is het echter niet toegestaan om meer dan 1 sluiting te gebruiken in een autostoel. Als je kind namelijk te water raakt in de auto of hij moet om een andere reden snel de auto uit, dan wil je niet eerst nog 2 sluitingen op moeten zoeken om los te maken. Er is wel een vervanging die wel in Europa gebruikt mag worden. Dat is iets wat je met klittenband vast kan maken dacht ik. Als je dat is het subforum verzorging vraagt weten ze het wel. Verder denk ik dat het eruit wurmen 1 probleem is, maar eigenlijk ook het feit dat hij niet luistert dat dat niet mag. Ik zou dus eigenlijk meer daar op focussen, dan op extra beveiligheden. Bijv dat je man of jij eens naast hem gaat zitten achterin de auto, en heel duidelijk maakt dat eruit wurmen een 'NEE' is. Zit natuurlijk wel in het karakter van het kind, klinkt alsof de jouwe wat bewerkelijker is dan de mijne . Maar uit dat principe heb ik nooit een tuigje in de eetstoel bevestigd, ik vond het belangrijker dat ze van begin af aan zou leren dat niet mag. Heeft wel veel aandacht in gezeten aan het begin, duidelijk 'nee' en vaak herhalen. In de autostoel zou ik wel echt kijken voor zo'n extra beveiliger die in EU is toegestaan, want dan gaat het echt om onveiligheid Succes met je houdini!
Hmm.. op dit moment vind ik het risico dat we een botsing krijgen (of ik val met de fiets) en zijn riempjes niet vast zitten vele malen groter, dan dat we te water raken en een tweede sluiting losgemaakt moet worden wat te lang duurt. Wat dat betreft ga ik toch liever voor een vaste veiligheidsriem met 2 sluitingen, dan een losgewurmde dreumes die uit de auto geslingerd wordt. Al weet ik natuurlijk nog niet of een extra sluiting hem tegen gaat houden Ik zal wel verder kijken naar klittenband sluitingen, kijken wat ik daar nog op kan vinden. Wat betreft opvoeden: dat klinkt leuk, maar met een hele eigenwijze en soepele dreumes van 17 maanden is dat bijna niet te doen. Natuurlijk geef ik aan dat het niet mag, maar ik kan niet non-stop alles in het verkeer laten vallen omdat hij zich weer losgewrongen heeft. Bovendien reis ik meestal alleen met hem, dus hebben we geen tweede paar ogen die op kan letten.
jup! vooral in de autostoel. Hier deed ze het veel en wij zijn gewoon consequent gebleven en heel vaak gezegd dat het niet mag en steeds weer vast maken. ik heb de auto meerdere keren geparkeerd om haar weee vast te malken. Nu doet ze het nog sporadisch
Echt zo niet pedagogisch wat ik gedaan heb, maar na 1000 keer waarschuwen heb ik haar bij het tankstation op de parkeerplaats gezet en zei: nou, als je niet kan blijven zitten, kun je ook niet meer mee. Ben in de auto gaan zitten, heb gestart en toen zag ik dr bekkie vertrekken. Nogmaals uitgelegd en nu al een half jaar geen ellende meer.
haha hoe oud was ze toen? ik heb iedere keer de auto stil gezet en niet verder gereden tot ze weer vast zat. ze vond het vreselijk
Nou ik zou zeker wel meteen de auto stilzetten (op een parkeerplaats/tankstation). Extra beveiliging is leuk maar hoe groter des te handiger ze worden..ik zou mij echt richten op gedrag afleren. Van de fiets afzetten..uit de kinderstoel op de grond zetten: zo dan ben je klaar met eten!
Dat is echt niet grappig, nee. Hier ook gehad, ze zei tijdens het rijden; kijk eens mama, los! Keer op keer. Het is na een paar weken gestopt, maar ohhhh wat was ik gefrustreerd. Telkens stoppen en vastzetten Bah, boos worden heeft wel geholpen toen. Ze kwam ook uit haar tuigje van de kinderstoel. Pakte ik wat uit de keuken, dan zat ze op tafel.